  • 1. Data: 2009-10-06 08:42:48
    Temat: A ja zapytam o ogród...
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    mam posadzone tuje nie zgodnie ze sztuką, czyli na trawniku wykopana dziura,
    wsadzona tuja posypana korą w promieniu ok. 20 cm od pnia drzewka. Nie mam
    foli, która ogranicza wzrost chwastów i trawy, nie mam także odgrodzenia np.
    kostką brukową obszaru gdzie rosną tuje od trawnika, by było wygodnie kosić.
    Problemy: strata czasu podczas koszenia wokół takich roślin, kosiarka "zabiera
    korę", pod tują wyrasta trawa i chwasty. Czy da się coś wymyślić oprócz,
    zrobienia tego zgodnie ze sztuką?

  • 2. Data: 2009-10-06 08:56:05
    Temat: Re: A ja zapytam o ogród...
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > mam posadzone tuje nie zgodnie ze sztuką,

    sprobuj pl.rec.ogrody :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-10-06 09:02:56
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > sprobuj pl.rec.ogrody :)
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Okej, ale ta pewnie pełno romantyków, a ja potrzebuję porady technicznej :-)

  • 4. Data: 2009-10-06 09:20:27
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Okej, ale ta pewnie pełno romantyków, a ja potrzebuję porady technicznej
    > :-)

    Zdziwisz sie - to nadzwyczaj praktyczna grupa. Naprawde warto.

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2009-10-06 09:23:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wk" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "zabiera
    > korę", pod tują wyrasta trawa i chwasty. Czy da się coś wymyślić oprócz,

    A to jakaś sztuka obowiązuje wprzy sadzeniu tuji?
    Moze normy jakieś?
    Zr ób tak aby było tobie wygodnie.
    Np kup za kilkadziesiąt zł obkaszrke i trawę wokół tuji wykosisz obkaszarką.
    Albo oddziel teren z tujami od trawnika np obrzezami albo przekop ziemię
    szpadlem.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-10-06 09:31:31
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    > A to jakaś sztuka obowiązuje wprzy sadzeniu tuji?

    jw.

    > Moze normy jakieś?
    > Zr ób tak aby było tobie wygodnie.
    > Np kup za kilkadziesiąt zł obkaszrke i trawę wokół tuji wykosisz obkaszarką.

    Mam podkaszarkę, długo to idzie. Tyle ile koszenie całego ok 600 m kw, trawnika.

    > Albo oddziel teren z tujami od trawnika np obrzezami albo przekop ziemię
    > szpadlem.

    Rozwiązanie jakieś jest, ale dłuższe niż podkaszarką, ale za to mniejsza
    częstotliwość. Tylko co z tą korą? Chyba trzeba będzie sobie ją podarować.

  • 7. Data: 2009-10-06 09:41:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Rozwiązanie jakieś jest, ale dłuższe niż podkaszarką, ale za to mniejsza
    > częstotliwość. Tylko co z tą korą? Chyba trzeba będzie sobie ją podarować.

    Obrzeżami oddzielasz trawnik od kory(jeśli chcesz mieć tą korę) Obrzeża
    wkopujesz równo z trwnikiem i kosząc jedziesz kołem od kosiarki po iobrzeżu.
    Trawę kosisz a kora zostaje nienaruszona.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-10-06 09:41:38
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 6, 10:42 am, "wk" <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    > korę", pod tują wyrasta trawa i chwasty. Czy da się coś wymyślić oprócz,

    To nie żadna sztuka tylko praktyczne zapewnienie sobie wygody.
    Trzeba nasypać więcej kory i uważać przy koszeniu, ewentualnie dać
    jakiś płotek ułatwiający koszenie.
    Folia nie potrzebna, trawa (i prawie żadne inne zielsko) w korze nie
    rośnie.

    --
    ZZ@private

  • 9. Data: 2009-10-06 09:48:04
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Obrzeża - masz na myśli dziurę wokół tui z nasypaną korą na równo z ziemią?

  • 10. Data: 2009-10-06 10:15:46
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    No właśnie płotek? Masz jakiś ekonomiczny pomysł bez kupowania 2 ton kostki i
    wmurowywania jej w ziemię?