  • 1. Data: 2010-05-20 19:28:27
    Temat: Alarm - jakie kontaktrony?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Będę miał lada chwila zakładane okna. I w trakcie ich montażu chcę w nie od
    razu wrzucić kontaktrony, wpuszczane. I w związku z tym kilka pytań:

    - czy konktaktrony plastikowe od metalowych różnią się czyms istotnym oprócz
    ceny? Tak, wiem, wyglądem, ale toto schowane w futrynie będzie i szczerze
    mówiąc małą mi różnicę robi, bardziej się obawiam tego, czy np. fakt
    posiadania okien drewnianych nie narzuca mi tutaj któregoś rozwiązania.

    - przeglądając dostępne produkty widzę kontaktrony z pętlą antysabotażową.
    Co to właściwie jest? Ideę takiej pętli potrafię zrozumieć przy każdym innym
    urządzeniu, przy kontaktronie nie bardzo. Bo i niespecjalnie sobie wyobrażam
    złodzieja demontującego kontaktron zabudowany w oknie tak, że nie zadziała
    jego normalny styk, a zostanie uszkodzona pętla.

    - trzecia sprawa to kontaktrony parametryczne. Jest sens je kupować (przy
    założeniu, że buduje normalny alarm do normalnego domu, nie będę
    przechowywał Kossaków i raczej nie przewiduję ochrony przed poważniejszymi
    włamywaczami niż żulia, gówniarstwo i tym podobni)? Nie chodzi mi tu nawet o
    oszczędności, bo raptem kilkadziesiąt zł mnie nie zbawi, bardziej o to, czy
    może centralka ma ograniczoną ilość wejść parametrycznych i tu będą koszta
    leciały, jak będę musiał parametryczne rozszerzenia kupować? (centralka to
    będzie Satel, nie wiem jeszcze, który)

    - na allegro generalnie widzę kontaktrony Satela oraz jakieś Noname. Może
    jest coś innego wartego polecenia? A może np. Satela stanowczo odradzicie?

    - ostatnie pytanie: lokalizacja kontaktronów. U góry okna zadziała zawsze, u
    dołu okna umożliwi jego uchylenie. Wiadomo, że domu bez opieki z uchylonym
    oknem nie zostawię, ale w nocy - czemu nie, a alarm mógłby wtedy czuwać,
    więc może warto? A może dubeltowo, tu i tu? Do okna i tak mam 6x05
    doprowadzone, więc przewodowo dałbym radę, kwestia tylko wejść na
    centralce...

    J.