  • 1. Data: 2014-09-10 08:27:58
    Temat: Altana/domek na plycie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czolem,

    Czy praktykuje sie budowa lekkich budowli (typu szkieletowa altana/domek
    ogrodowy) o niewielkiej powierzchni (powiedzmy 15 m2) na plycie betonowej
    zamiast glebokiego fundamentu?
    Czasem widze takie rozwiazania (np. na rosyjskich filmach o budowie
    wolnostojacej bani - czyli ichniej lazni/sauny). Zamiast fudamentu jest
    plyta, albo po prostu plytko wkopane i ulozone rowno spore kamienie.

    Czy tak sie u nas robi....? Czy wszystko na 100 cm w glab?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-09-10 10:09:56
    Temat: Re: Altana/domek na plycie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-09-10 o 08:27, Maciek pisze:
    > Czy praktykuje sie budowa lekkich budowli (typu szkieletowa altana/domek
    > ogrodowy) o niewielkiej powierzchni (powiedzmy 15 m2) na plycie betonowej
    > zamiast glebokiego fundamentu?
    Robi się tak w przypadku np. kiosków.
    Sam mam altanę, gdzie tylko do 100 cm są słupki fundamentowe, a podłoga
    wyłożona jest kostką brukową. Możesz zrobić na płycie monolitycznej, ale
    trzeba ją porządnie zazbroić, aby nie pękła, no i jest ryzyko, że po
    latach będą niewielkie odchylania od poziomu.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-09-10 10:24:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 08:27:58 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Czy tak sie u nas robi....? Czy wszystko na 100 cm w glab?
    A widziałeś np. chodniki czy parkingi z kostki? Nie zmieniają swego położenia
    zima/lato więc analogicznie jak zrobisz plac wyłożony kostką/wylany betonem to na nim
    stawiaj wiatę czy inna altanke. Tylko ja zakotw żeby wichura nie przesunęła.
    Na niektórych rodzajach gruntu to można i dom postawić bez zagłębiania fundamentów
    poniżej strefy przemarzania

  • 4. Data: 2014-09-10 12:02:47
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > plyta, albo po prostu plytko wkopane i ulozone rowno spore kamienie.
    >

    > Czy tak sie u nas robi....? Czy wszystko na 100 cm w glab?

    Nie jestem budowlańcem i jak miałem kontakt z projektami masztów do telefonicznych
    stacji bazowych i zobaczyłem że wiele masztów w projektach stoi na wyrównanej ziemi i
    ma jakieś nogi przyciśnięte betonowymi blokami to się zdziwiłem. Maszty po 20 i
    więcej metrów tak stawiali. To pewno altankę tez można na ziemi bez fundamentów
    postawić. Tak przy okazji. W`Łodzi wiele kamienic dwu - trzy piętrowych jest
    postawionych bez typowych fundamentów. Dziwnie to jest zrobione bo kopali na jakieś
    pół metra, układali warstwę ze słomy a na to cegły. Oczywiście po stu latach z tej
    słomy nic nie zostało a kamienice stoją. Żadnych betonów, zbrojeń. Wszystko budowane
    na zaprawę wapienną.

  • 5. Data: 2014-09-11 09:07:26
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Wetnę sie w wątek,bo zaczepiles o coś ciekawego.
    też czasami kopalem kolo starych budynków i widzialem to samo.Fundamenty są
    slabiuśkie,plytkie-a budynki stoją...pomijam tu wieksze drgania(konie tak nie trzęsly
    gruntem,jak np walec wibracyjny) i ewidentne fuszerki-bo jdnak nie wszystkie stoją...
    Mam na dzialce komórkę-zbudowama prawdopodobnie w latach30-kilka lat stala bez
    dachu.Niedawno robilem podkop pod fundamentem.50-60 cm,kamienie przelewane niezbyt
    mocną zaprawą.Zim nie znali,czy termometrow?A może przepisów nie bylo?
    Odpowiadając autorowi wątku:spoko.
    Przy takiej altance(i w ogóle budynków drewnianych na podwalinach)wiekszym
    zagrożeniem jest wiatr,niż przemarzanie.
    Pozdro dolniak

  • 6. Data: 2014-09-11 09:21:09
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2014-09-10 08:27, Maciek pisze:

    > Czy praktykuje sie budowa lekkich budowli (typu szkieletowa altana/domek
    > ogrodowy)
    Jeśli ewentualne "pływanie" tej płyty nie będzie stanowiło problemu dla
    konstrukcji, która zamierzasz na niej umieścić to nie widzę problemów.
    Oprócz powyższych budowli na takiej płycie umieszcza się także zbiorniki
    na gaz płynny.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-09-11 09:25:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Sep 2014 09:21:09 +0200, krak napisał(a):

    > Jeśli ewentualne "pływanie" tej płyty nie będzie stanowiło problemu dla
    > konstrukcji

    To ma byc "szkieletor", a wiec ciezar niewielki.

    Plyta ma zalety i wady, podobnie jak zastapienie pelnego fundamentu
    slupkami co np. metr. Np. przy wykonaniu podlogi. To ma byc sauna, wiec nie
    moze byc kostki brukowej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl