  • 11. Data: 2013-07-31 21:12:38
    Temat: Re: czyszczenie żeluzji
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2013-07-31 20:04, forestdumb pisze:
    > ciekawe, jak je rozwieszasz w srodku ;D?

    Polak potrafi ;)

    Nie trzeba ich rozwieszać, wystarczy że lamelki leżą luźno.
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 12. Data: 2013-08-01 00:24:01
    Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl>

    On Wed, 31 Jul 2013 21:12:38 +0200, Olo <j...@w...pl> wrote:

    >Polak potrafi ;)
    >
    >Nie trzeba ich rozwieszać, wystarczy że lamelki leżą luźno.

    Dokładnie!

    Żaluzje zdemontować w całości (na ogół bardzo prosta czynność), ściągnąć je
    do kupy, ale tak żeby miały trochę luzu, zawinąć dookoła wszystkie linki
    żeby nie poblokowały śmigła w zmywarce i włożyć wszystko do zmywarki.

    Jak długie i się poziomo nie mieszczą to wyjąć górny kosz i założyć głowicę
    spłukującą, a żaluzje ułożyć pod kątem.

    Dać średni program i żaluzje wychodzą jak nowe.
    Można zakładać w stanie mokrym, żeby zminimalizować możliwość ewentualnej
    korozji drobnych elementów typu śrubki, blaszane osłony z uszkodzonym
    lakierem itp.

    Kazio

  • 13. Data: 2013-08-01 13:45:34
    Temat: Automatyczne podlewanie ogrodu
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Myślę nad automatycznym podlewaniem ogrodu , trochę męczy mnie podlewanie :)

    Na pewno odpada skorzystanie w firmy , bo ceny jakie chcą za wykonanie są z
    kosmosu 100-150zł za m2 działki ...

    Liczyłem sobie i w moim przypadku (działka 939m2 - kwadrat) nie powinna być
    to bardzo droga impreza.

    Czy są jakieś proste programy do projektownia takiego systemu podlewania ?
    Spotkałem się tylko z programikiem Gardeny , a czy poza tym jest coś jeszcze
    ?

  • 14. Data: 2013-08-01 14:13:02
    Temat: Re: Automatyczne podlewanie ogrodu
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 13:45:34 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
> [...]
    >
    > Spotkałem się tylko z programikiem Gardeny , a czy poza tym jest coś jeszcze

    Kartka i cyrkiel, po co więcej dla jednego ogrodu?

    --
    ZZ@private

  • 15. Data: 2013-08-01 14:29:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 13:45:34 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Na pewno odpada skorzystanie w firmy , bo ceny jakie chcą za wykonanie są z
    > kosmosu 100-150zł za m2 działki ...

    Za 100-150 to kupie rure + komplet zlaczek na moj ogrodek ~20 ar. Do tego kilka
    zraszaczy, ze dwa-trzy elektrozaworki, czujnik deszczu i za ~400-500 powinienem
    miec komplet. Od sterowania mam moj PLC ktory nada sie do tego idealnie :)

    > Czy są jakieś proste programy do projektownia takiego systemu podlewania ?
    > Spotkałem się tylko z programikiem Gardeny , a czy poza tym jest coś jeszcze
    > ?

    Jak juz ktos pisal - kartka i olowek. Byle dobrze zaprojektowac rozgalezienia
    - zasady podobne jak przy obliczeniach wentylacji mechanicznej. W sieci
    jest mnostwo poradnikow nt. projektowania takiej instalacji.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.