-
1. Data: 2011-10-21 18:59:30
Temat: Badania zagęszczenia i nośności dla zjazdu indywidualnego
Od: Uśmiechnięta <u...@o...pl>
Zarząd Dróg Miejskich w swej pazerności na papiery wymaga ode mnie
przedstawienia potwierdzenia, że wynik badania zagęszczenia i nośności na
górnej warstwie podbudowy wynosi Ev2=120 MPa (moduł wtórny).
Zjazd jest od dawna wykonany i dla jego formalnego odbioru brakuje tylko
tego papieru.
Czy ktoś może wie jak i gdzie tanio załatwić ten papier?
Będę wdzięczna za instrukcje.
Można oczywiście pisać na priva.
-
2. Data: 2011-10-22 07:02:28
Temat: Re: Badania zagęszczenia i nośności dla zjazdu indywidualnego
Od: "Tornad" <w...@a...com>
> Zarząd Dróg Miejskich w swej pazerności na papiery wymaga ode mnie
> przedstawienia potwierdzenia, że wynik badania zagęszczenia i nośności na
> górnej warstwie podbudowy wynosi Ev2=120 MPa (moduł wtórny).
> Zjazd jest od dawna wykonany i dla jego formalnego odbioru brakuje tylko
> tego papieru.
> Czy ktoś może wie jak i gdzie tanio załatwić ten papier?
> Będę wdzięczna za instrukcje.
> Można oczywiście pisać na priva.
Troche nietypowe wymaganie ale byc moze konieczne. Zapewne urzedasom sie
baardzo nudzi i chca sie wykazac.
Zapewne chodzi o edometryczny modul scisliwosci gruntu. Na szczescie wtorny.
Wykonuje sie go w laboratorium geotechnicznym na pobranych probkach w stanie
nienaruszonym, zapewne kilku, w przyrzadzie zwanym edometrem. Badanie jest
proste ale dosc dlugo trwa bo chyba z 10 dob. Probka jest sciskana co raz to
wiekszymi naprezeniami, potem odprezana i ponownie sciskana. Z tego drugiego
cyklu liczy sie ten modul wtorny. Nie wiem ile to teraz kosztuje ale nie
zdziwilbym sie jak zestymuja kilka stow sztuka.
Udaj sie na najblizsza politechnike, one maja instytuty geotechniki, czy
budowy drog i probuj problem przedlozyc i ew. to zlecic komus na fuche. Z tym,
ze nie za bardzo wyobrazam sobie pobranie probek gruntu w stanie nienaruszonym
z gornej zageszczonej warstwy podbudowy. No chyba, ze to jest piasek, to jakos
sobie poradza.
Sondowanie sondami odpada gdyz one umozliwiaja pomiary zageszczenia gdzies od
glebokosci 1 m w dol a tu trzeba przebadac powierzchnie.
Stosuje sie tez metody posrednie, metody probnych obciazen i pomiarow ugiec
ale do tego potrzebna jest cala maszyneria na kolach.
Sa tez metody impulsowe polegajace na obciazeniu nawierzchni dynamicznie
opuszczanym na plyte ciezarkiem i mierzeniu glebokosci ugiecia nawierzchni
(Niemcy) i odczytanie wynikow z nomogramu ale chyba w Polsce tego sie nie
stosuje.
Pzdr.
Tornad
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2011-10-22 07:18:49
Temat: Re: Badania zagęszczenia i nośności dla zjazdu indywidualnego
Od: mal <m...@g...com>
On 21 Paź, 20:59, Uśmiechnięta <u...@o...pl> wrote:
> Zarząd Dróg Miejskich w swej pazerności na papiery wymaga ode mnie
> przedstawienia potwierdzenia, że wynik badania zagęszczenia i nośności na
> górnej warstwie podbudowy wynosi Ev2=120 MPa (moduł wtórny).
>
> Zjazd jest od dawna wykonany i dla jego formalnego odbioru brakuje tylko
> tego papieru.
>
> Czy ktoś może wie jak i gdzie tanio załatwić ten papier?
>
> Będę wdzięczna za instrukcje.
>
> Można oczywiście pisać na priva.
Zarząd dróg miejskich w Twoim mieście prawdopodobnie posiada "wolne
moce przerobowe" dla swojego urządzenia do badania przy użyciu płyty
VSS :-)
Badanie płytą sztywną służy do określenia stopnia zagęszczenia podłoża
do ok.50 cm w głąb pod płytą. Uzyskuje się wynik modułu odkształcenia
pierwotnego ( Eo ) i wtórnego ( E ). Badanie w terenie trwa ok. 2
godzin.
Pozdrawiam
mal
-
4. Data: 2011-10-22 09:32:39
Temat: Re: Badania zageszczenia i no?no?ci dla zjazdu indywidualnego
Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>
Dnia 22-10-2011 o 09:02:28 Tornad <w...@a...com> napisał(a):
>> Zarząd Dróg Miejskich w swej pazerności na papiery wymaga ode mnie
>
>> przedstawienia potwierdzenia, że wynik badania zagęszczenia i nośności
>> na
>
>> górnej warstwie podbudowy wynosi Ev2=120 MPa (moduł wtórny).
>
>> Zjazd jest od dawna wykonany i dla jego formalnego odbioru brakuje tylko
>
>> tego papieru.
>
>> Czy ktoś może wie jak i gdzie tanio załatwić ten papier?
>
>> Będę wdzięczna za instrukcje.
>
>> Można oczywiście pisać na priva.
>
> Troche nietypowe wymaganie ale byc moze konieczne. Zapewne urzedasom sie
> baardzo nudzi i chca sie wykazac.
> Zapewne chodzi o edometryczny modul scisliwosci gruntu. Na szczescie
> wtorny.
> Wykonuje sie go w laboratorium geotechnicznym na pobranych probkach w
> stanie
> nienaruszonym, zapewne kilku, w przyrzadzie zwanym edometrem. Badanie
> jest
> proste ale dosc dlugo trwa bo chyba z 10 dob. Probka jest sciskana co
Tornad, jak zwykle pier..sz jak potłuczony, poczytaj wyżej co napisał mal.
--
Pozdr
JanuszK
-
5. Data: 2011-10-22 13:39:57
Temat: Re: Badania zag?szczenia i no?no?ci dla zjazdu indywidualnego
Od: "Tornad" <w...@a...com>
> >> górnej warstwie podbudowy wynosi Ev2=120 MPa (moduł wtórny).
> >
> >> Zjazd jest od dawna wykonany i dla jego formalnego odbioru brakuje tylko
> >
> >> tego papieru.
> >
> >> Czy ktoś może wie jak i gdzie tanio załatwić ten papier?
> >
> >> Będę wdzięczna za instrukcje.
> >
> >> Można oczywiście pisać na priva.
> >
> > Troche nietypowe wymaganie ale byc moze konieczne. Zapewne urzedasom sie
> > baardzo nudzi i chca sie wykazac.
> > Zapewne chodzi o edometryczny modul scisliwosci gruntu. Na szczescie
> > wtorny.
> > Wykonuje sie go w laboratorium geotechnicznym na pobranych probkach w
> > stanie
> > nienaruszonym, zapewne kilku, w przyrzadzie zwanym edometrem. Badanie
> > jest
> > proste ale dosc dlugo trwa bo chyba z 10 dob. Probka jest sciskana co
> Tornad, jak zwykle pier..sz jak potłuczony, poczytaj wyżej co napisał mal.
> Pozdr
> JanuszK
Mlody wyluzuj. Lamie Cie, ze ktos wie moze troche wiecej od Ciebie i pisze?
Usmiechnieta pytala, nikt przez caly dzien i pol nocy jej nie napisal ani
slowa wiec dalem jej punkt zaczepienia i cos w rodzaju przygotowania do
rozmowy. Nakreslilem stopien trudnosci i wspomnialem o badaniu dynamicznym,
czyli ta sztywna plyta, ktore kiedys sam robilem jako prototypowe u nas, a
ktora dostalem w prezencie od jednego z przyjaciol w bylym NRD kiedy
uczestniczylem w Miedzynarodowej Konferencji Mechaniki Gruntow i
Fundamentowania w miasteczku Nurnberg (Norymberga) w RFN. Za artykul o budowie
najwyzszego w swiecie skladowiska odpadow posodowych, dostalem nawet 400
marek, tych zachodnich oczywiscie. Wiesz ile to bylo pieniedzy gdy moja
pensja wynosila rownowartosc ich 40 na miesiac?
Jesli nie wierzysz to mam te sonde w komplecie i sprawna, tylko mi "zegar"
czyli rejestrator ugiec od niej ukradli...
Zatem wyluzuj, a jesli uwazasz, ze "jak zwykle" pi R do le, i to jeszcze jak
potluczony, to zadam uzasadnienia, gdzie i kiedy gdyz takie Twoje odzywki mnie
normalnie obrazaja.
Latwo krytykowac z doskoku, jednozdaniowo, gorzej gdy przyjdzie cos
konstruktywnego napisac. Zatem w rewanzu moge Cie porownac do ochraniarza
haremu, ktory bardzo dobrze wie jak to sie robi tyle, ze sam nie potrafi.
Nie musze chyba dodawac, ze ci ochraniarze cienko spiewaja:)
Tornad
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2011-10-22 18:39:56
Temat: Re: Badania zag?szczenia i no?no?ci dla zjazdu indywidualnego
Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>
Dnia 22-10-2011 o 15:39:57 Tornad <w...@a...com> napisał(a):
>> >> górnej warstwie podbudowy wynosi Ev2=120 MPa (moduł wtórny).
>
>> >
>
>> >> Zjazd jest od dawna wykonany i dla jego formalnego odbioru brakuje
>> tylko
>
>> >
>
>> >> tego papieru.
>
>> >
>
>> >> Czy ktoś może wie jak i gdzie tanio załatwić ten papier?
>
>> >
>
>> >> Będę wdzięczna za instrukcje.
>
>> >
>
>> >> Można oczywiście pisać na priva.
>
>> >
>
>> > Troche nietypowe wymaganie ale byc moze konieczne. Zapewne urzedasom
>> sie
>
>> > baardzo nudzi i chca sie wykazac.
>
>> > Zapewne chodzi o edometryczny modul scisliwosci gruntu. Na szczescie
>
>> > wtorny.
>
>> > Wykonuje sie go w laboratorium geotechnicznym na pobranych probkach w
>>
>
>> > stanie
>
>> > nienaruszonym, zapewne kilku, w przyrzadzie zwanym edometrem. Badanie
>>
>
>> > jest
>
>> > proste ale dosc dlugo trwa bo chyba z 10 dob. Probka jest sciskana co
>
>> Tornad, jak zwykle pier..sz jak potłuczony, poczytaj wyżej co napisał
>> mal.
>
>> Pozdr
>
>> JanuszK
>
> Mlody wyluzuj. Lamie Cie, ze ktos wie moze troche wiecej od Ciebie i
> pisze?
Głupku wioskowy jakbyś poczytał grupę to byś wiedział że jestem starszy od
ciebie,
i mam spore doświadczenie w budownictwie, teretyczne i praktyyczne
i nie mam zamiaru twoich bzdur czytać.
PLONK
-
7. Data: 2011-10-22 19:51:18
Temat: Re: Badania zagęszczenia i nośności dla zjazdu indywidualnego
Od: Uśmiechnięta <u...@o...pl>
Zarząd dróg miejskich w Twoim mieście prawdopodobnie posiada "wolne
moce przerobowe" dla swojego urządzenia do badania przy użyciu płyty
VSS :-)
Badanie płytą sztywną służy do określenia stopnia zagęszczenia podłoża
do ok.50 cm w głąb pod płytą. Uzyskuje się wynik modułu odkształcenia
pierwotnego ( Eo ) i wtórnego ( E ). Badanie w terenie trwa ok. 2
godzin.
Pozdrawiam
mal
Prawda jest niestety banalna - urzędnik prowadzący sprawę miałby ochotę mnie
jak najczęściej oglądać i wydaje mi się, że stąd te wymysły. Sąsiad, którego
wjazd graniczy z moim (również do domku j jednorodzinnego) załatwiali temat
w tym samym czasie i takiego wymagania nie miał.
Do niego rozwieź ten urzędnik nie wydzwaniał co chwilę z informacjami typu:
Dzwonie, bo pomyślałem o Pani, bo zająłem się Pani sprawą i cieszę się, że
nie długo się zobaczymy, albo: Proszę przyjechać po decyzję, bo boję się, że
jak ją wyślę pocztą to zaginie. Nie zdąży Pani z pracy? To nie szkodzi,
posiedzę dziś w pracy z godzinę dłużej.
Na szczęście Politechnikę i kiedyś się tam wybiorę i popytam - może uda mi
się załatwić jakoś ten papier.
A swoją drogą, to nigdy raczej nie miałam problemu z załatwieniem
jakichkolwiek formalności. Dużo osób narzeka na formalności przy załatwianiu
PB i innych. Mi to wszystko przyszło z wielką łatwością i bardzo sprawnie,
tylko ten obrzydły ZDM - byłam tam już z 20 razy i jeszcze niestety musze
się tam pojawić.
Ale nie dam się zamęczyć formalnościami i nie pójdę przecież z kimś na kawę
tylko po to, żeby mieś papiery załatwione!
Pzd.
Uśmiechnięta
-
8. Data: 2011-10-23 06:14:13
Temat: Re: Badania zagęszczenia i nośności dla zjazdu indywidualnego
Od: mal <m...@g...com>
On 22 Paź, 21:51, Uśmiechnięta <u...@o...pl> wrote:
> Ale nie dam się zamęczyć formalnościami i nie pójdę przecież z kimś na kawę
> tylko po to, żeby mieś papiery załatwione!
Nasuwają się zaraz 2 podejrzenia:
1/ spodobałaś się urzędnikowi i szuka sposobów na zacieśnienie
znajomości :)
2/ urzędnik zastosował taktykę 'na zmęczenie', by uzyskać korzyść :(
Nie piszesz jaka droga (gminna, powiatowa?) prowadzi obok twego
dojazdu. Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że należy sprawę drążyć
nieco inaczej. Chodzi o to, że pas drogowy, którego nie możesz
zabudowywać w odl. bodaj 3 m od granicy posesji, stanowi obszar
"eksterytorialny" i jeśli ustawodawca rości sobie prawo do Twojego
terenu właśnie w ten sposób - to Ty powinnaś być zwolniona z takich
żądań. To tak na logikę, ale nasze prawo nie jest logiczne, więc
wszystko może się zdarzyć.
W mojej praktyce zawodowej spotkałam się z podobnymi problemami. Nawet
niedawno w prasie czytałam, że właściciel działki przyległej do drogi,
którą miasto remontowało (podniesienie jezdni, chodnik) został
pozbawiony wjazdu na posesję, ponieważ wjazd - wg urzędu - był
prowizoryczny, a właściciel "nie współpracował", czytaj: nie
partycypował w koszcie wykonania wjazdu.
Zatem - urzędy nadal górą...
Zrób te badania. Dla świętego spokoju. Spróbuj porozmawiać z jakąś
lokalną firmą zajmującą się budową dróg. Nie z uczelnią, bo tam jest
drogo.
podzr.
mal
-
9. Data: 2011-10-23 08:14:34
Temat: Re: Badania zag?szczenia i no?no?ci dla zjazdu indywidualnego
Od: "Kris" <k...@W...PL>
>Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
>dyskusyjnych:op.v3rngvae1cvm6g@lap...
> Mlody wyluzuj. Lamie Cie, ze ktos wie moze troche wiecej od Ciebie i
> pisze?
>Głupku wioskowy jakbyś poczytał grupę to byś wiedział że jestem starszy od
>ciebie,
Daruj sobie może takie teksty, trochę kultury nie zaszkodzi
>i mam spore doświadczenie w budownictwie, teretyczne i praktyyczne
>i nie mam zamiaru twoich bzdur czytać.
Tornad przeważnie pisze długie wypracowania ale z reguły mądrze prawa Ty
pomimo swego jak piszesz długiego doświadczenia czasami bzdury na tej grupie
wypisywałeś.
-- Pozdrawiam
Kris
-
10. Data: 2011-10-23 08:22:55
Temat: Re: Badania zagęszczenia i nośności dla zjazdu indywidualnego
Od: Uśmiechnięta <u...@o...pl>
Nasuwają się zaraz 2 podejrzenia:
1/ spodobałaś się urzędnikowi i szuka sposobów na zacieśnienie
znajomości :)
2/ urzędnik zastosował taktykę 'na zmęczenie', by uzyskać korzyść :(
Nie piszesz jaka droga (gminna, powiatowa?) prowadzi obok twego
dojazdu. Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że należy sprawę drążyć
nieco inaczej. Chodzi o to, że pas drogowy, którego nie możesz
zabudowywać w odl. bodaj 3 m od granicy posesji, stanowi obszar
"eksterytorialny" i jeśli ustawodawca rości sobie prawo do Twojego
terenu właśnie w ten sposób - to Ty powinnaś być zwolniona z takich
żądań. To tak na logikę, ale nasze prawo nie jest logiczne, więc
wszystko może się zdarzyć.
W mojej praktyce zawodowej spotkałam się z podobnymi problemami. Nawet
niedawno w prasie czytałam, że właściciel działki przyległej do drogi,
którą miasto remontowało (podniesienie jezdni, chodnik) został
pozbawiony wjazdu na posesję, ponieważ wjazd - wg urzędu - był
prowizoryczny, a właściciel "nie współpracował", czytaj: nie
partycypował w koszcie wykonania wjazdu.
Zatem - urzędy nadal górą...
Zrób te badania. Dla świętego spokoju. Spróbuj porozmawiać z jakąś
lokalną firmą zajmującą się budową dróg. Nie z uczelnią, bo tam jest
drogo.
podzr.
mal
Myślę że i pierwsza i druga hipoteza jest prawdziwa i obie się łączą i
wynikają z siebie.
Droga jest powiatowa i chodzi dokładnie o zjazd z działki w poprzek
chodnika.
Aby nikt mi nigdy nic nie zarzucił chcę mieć wszystko sformalizowane.
Zresztą u mnie w gminie nie zrobię odbioru domu bez świstka z ZDM, że mam
zjazd, który został odebrany.
Sprawa pasa przyległego do chodnika jest na szczęście w pełni uregulowana i
załatwiona, bo tym zajmował się inny urzędnik.
Na Politechnice mam dobrego i wysoko postawionego znajomego - co prawda nie
ta branża, ale jakiś kolegów przecież ma.
W firmach tego typu nie mam namiarów, a szkoda.
W zasadzie, to najbardziej mnie interesuje sam papier bez wykonywania badań.
Zjazd jest zjazdem tylko do mojego domu, zaraz za nim jest zamykana brama -
tak więc nawet nikt obcy nie wjedzie.
Po zjeździe przejechały wszystkie samochody z materiałami do budowy domu (z
cięższych to wieźba, dachówki, bloczki, pustaki, betoniarki) i zjazd ani
drgnął.
Teraz jeżdżą i będą tam jeździć tylko osobówki, no chyba że małe dostawczaki
np. z meblami.
Dom nie jest opalany węglem, śmieciarki też nie będą musiały podjeżdżać.
A z postronnych osób to oczywiście tylko piesi, mama z dzieckiem czy
rowerek.
Więc po co mi robić jakieś badania skoro zjazd już przetestowany, a teraz
będzie miał tylko lżej? Po okresie budowy kostka leży jak nie ruszona, więc
już na pewno będzie dobrze. A zresztą cały zjazd wręcz odstaje jakością od
reszty chodnika, który jest popękany i nierówny.
Oczywiście pod spodem nie przechodzą żądne rury, nic nie płynie - jest taki
najprawdziwszy miejski chodnik.
Wiec te badania to tylko szkoda czasu wykonawcy i pieniędzy moich. No ale
niestety za sam papier też chyba będę musiała zapłacić L
Pozdr.
Uśmiechnięta