  • 1. Data: 2011-07-07 06:26:45
    Temat: Będę podnosił grunt .. jak się zachowają drzewa jeżeli je częściowo "pogrzebie" ?
    Od: "marek" <...@o...pl>

    Pytań jest wiele :
    Jakie drzewa przeżyją takie "częściowe pogrzebanie" ?
    na jakiej wysokości można dla danego gatunku zakryć i przy jakim wieku
    drzewa ?

    Ma ktoś takie doświadczenie ?

    Interesują mnie przede wszystkim brzoza i świerk
    bo wierzbę, to wiem, że można całą zakopać i w dodatku do góry nogami a i
    tak przeżyje

    pozdr

    Marek

  • 2. Data: 2011-07-07 19:24:13
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "marek" <...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Interesują mnie przede wszystkim brzoza i świerk
    > bo wierzbę, to wiem, że można całą zakopać i w dodatku do góry nogami a i
    > tak przeżyje

    Hejka. Kora nie jest przystosowana do bezpośredniego i ciągłego kontaktu
    z glebą.
    Pozdrawiam niekompatybilnie Ja...cki

  • 3. Data: 2011-07-09 16:08:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 08:26:45 +0200, marek napisał(a):

> [...]
    > Jakie drzewa przeżyją takie "częściowe pogrzebanie" ?
    > na jakiej wysokości można dla danego gatunku zakryć i przy jakim wieku

    Wielokrotnie obserwowałam, głównie w miastach, tam gdzie teren jest z
    konieczności podnoszony lub obniżany, że dla zachowania istniejących
    cennych egzemplarzy drzew pozostawia się fragment gruntu bezpośrednio wokół
    drzewa (w promieniu ok. 1 m) na dotychczasowym poziomie, otaczając drzewo
    murkiem, poza którym teren jest podniesiony lub obniżony. Czyli w pierwszym
    przypadku drzewo znajduje się względem nowego poziomu gruntu jakby w
    obniżeniu ograniczonym murkiem, a w drugim na obmurowanym z zewnątrz
    wzniesieniu-wysepce. Drzewu to nie szkodzi, a zachowana jest naturalna
    granica między poziomem gruntu a podstawą pnia.

    --
    XL
    Prawda o GMO: