  • 1. Data: 2015-08-26 08:21:46
    Temat: Betonowa posadzka w garażu - czy będzie wchłaniać wodę?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jest taka sytuacja:
    Nowo-budowany garaż na płycie fundamentowej ze zbrojonego betonu B20.
    Płyta ma być ostateczną warstwą użytkową (na niej żadnych kafli, czy
    dodatkowych posadzek).

    Pytanie: czy zastosować kratki odpływowe w podłodze? Wg mnie to
    niepotrzebne, bo woda z samochodu będzie sobie wsiąkać w beton i głębiej.
    Czy pod taką płytą betonową powinna być folia budowlana oddzielająca
    beton od żwiru? Czy jej obecność nie utrudni przesiąkania wody w dół?
    Czy jej brak z kolei nie spowoduje podciągania wody z gruntu?

    Co radzicie?

    Płyta będzie gładka (bez spadków) więc kratki ściekowe nie będą
    automatycznie odprowadzać wody z całej powierzchni.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-08-26 09:15:21
    Od: w...@g...com

    > Pytanie: czy zastosować kratki odpływowe w podłodze? Wg mnie to
    > niepotrzebne, bo woda z samochodu będzie sobie wsiąkać w beton i głębiej.

    Jeżeli będziesz faktycznie parkował samochód w zimie codziennie
    wjeżdżając/wyjeżdżając, to bardzo duże ilości wody (śnieg w nadkolach, na
    chlapaczach, oponach) będą codziennie transportowane do garażu. Beton nie zdąży
    wchłonąć.

    Najlepszy jest odpływ i spadek w kierunku odpływu, gdzie by woda spływała.

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2015-08-26 10:19:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-08-26 o 09:15, w...@g...com pisze:

> [...]
    wchłonąć.

    > Najlepszy jest odpływ i spadek w kierunku odpływu, gdzie by woda spływała.

    Jeśli faktycznie śniegu będzie tak dużo - to po prostu się go wymiecie z
    garażu zanim się stopi. Źle kombinuję?

    Z drugiej strony - płyta fundamentowa NA PEWNO będzie bez spadków. Firma
    nie podejmie się ich zrobienia na etapie wylewania płyty.

    Kratka odpływowa na takiej płaskiej płycie też niewiele pomoże - i tak
    trzeba będzie wodę zgarnąć do niej jakąś miotłą.

    Czy beton B20 źle wchłania wilgoć?

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-08-26 11:39:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]

    > Płyta będzie gładka (bez spadków) więc kratki ściekowe nie będą
    > automatycznie odprowadzać wody z całej powierzchni.

    Podstawowe pytanie będzie tam gdzieś izolacja pozioma (papa)? Jak nie to
    owszem w zimie trochę wody w beton wsiąknie ale przez całe lato będziesz
    miał w garażu wilgoć ciągniętą z ziemi a to oznacza wieczny zapach
    stęchlizny.

    Drugie pytanie będziesz ten beton gruntował? Jak nie to będzie się kurzyć i
    to z każdym rokiem mocniej a jak tak to niewiele wody będzie wsiąkać.

    No i na koniec jak nie zrobisz spadków to kałurza będzie płynąć tam gdzie
    zechce - np. w kierunku ściany na której pojawi się grzyb.

    Najprostsze i często spotykane to zrobić spadki do środka garażu i dać rurę
    bezpośrednio do ziemi (zagłębić na metr i zasypać do połowy żwirem - ot taka
    prymitywna studnia chłonna. Alternatywnie możesz zrobić spadki i dać kratkę
    odpływową z zatkanym odpływem do kanalizacji a w niej małe wyjmowane
    "wiaderko" - są takie gotowe rozwiązania - wtedy po prostu raz na kilka dni
    wylejesz zawartość wiaderka i tyle.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2015-08-26 11:43:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > Z drugiej strony - płyta fundamentowa NA PEWNO będzie bez spadków. Firma
    > nie podejmie się ich zrobienia na etapie wylewania płyty.

    No to niech wyleją płytę 6cm niżej, a Ty na nią daj papę i wylewkę ze
    spadkiem.

    > Kratka odpływowa na takiej płaskiej płycie też niewiele pomoże - i tak
    > trzeba będzie wodę zgarnąć do niej jakąś miotłą.

    > Czy beton B20 źle wchłania wilgoć?

    Popatrz na stropy domów w budowie - po deszczu normalnie na nich stoi woda w
    kałużach . A takie stropy to często właśnie B20.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-08-26 12:08:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

> [...]
    wchłonąć.

    > Jeśli faktycznie śniegu będzie tak dużo - to po prostu się go wymiecie z

    przez dwa dni może będziesz wymiatał. Potem cię cholera strzeli od
    dodatkowej roboty i olejesz.
    Nie prościej to raz a porządnie zrobić?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2015-08-26 12:22:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 11:39:26 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > owszem w zimie trochę wody w beton wsiąknie ale przez całe lato będziesz
    > miał w garażu wilgoć ciągniętą z ziemi a to oznacza wieczny zapach
    A niby czemu ma tam coś ciągnąc jeśli będzie grunt wymieniony np. na żwir?
    Ja celowo w garażu(w bryle budynku) nie dawałem ani izolacji przeciwwodnej ani styro.
    Żadnego zapachu stęchlizny nie czuć
    > Drugie pytanie będziesz ten beton gruntował? Jak nie to będzie się kurzyć i
    > to z każdym rokiem mocniej a jak tak to niewiele wody będzie wsiąkać.
    Ja bym sugerował zrobić posadzkę z kostki betonowej. Kosdzt pewnie porównywalny a
    praktyczniejsza.
> [...]
    > odpływową z zatkanym odpływem do kanalizacji a w niej małe wyjmowane
    > "wiaderko" - są takie gotowe rozwiązania - wtedy po prostu raz na kilka dni
    Albo spadek w kierunku bramy i odpływ liniowy

  • 8. Data: 2015-08-26 12:40:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A niby czemu ma tam coś ciągnąc jeśli będzie grunt wymieniony np. na żwir?

    Jak będzie żwir to nie będzie "ciągnąc" tylko wilgoć będzie się
    przemieszczać wraz z powietrzem. Ot po prostu będzie jej trochę mniej, ale
    aby się budować bez izolacji to trzeba mieć dwa metry piasku i mieszkać na
    górce a nie wymienić 20cm ziemi na żwir.

    > Ja celowo w garażu(w bryle budynku) nie dawałem ani izolacji przeciwwodnej
    > ani styro. Żadnego zapachu stęchlizny nie czuć

    Kwestia "stosunków wodnych". OT po prostu masz lepszy grunt niż większość,
    albo górkę i nie masz wód powierzchniowych. Na większości powierzchni kraju
    jest glina która trzyma wodę powierzchniową _nad_ sobą na granicy humusu.
    Jak wymienisz ziemię na żwir to po prostu wody opadowe będą się zbierać na
    powierzchni gliny pod żwirem.

    > Ja bym sugerował zrobić posadzkę z kostki betonowej. Kosdzt pewnie
    > porównywalny a praktyczniejsza.

    Kwestia przeznaczenia tego garażu ja na auto to owszem lepiej - więcej wody
    wsiąknie, ale do majsterkowania to już gorzej bo po każdym szlifowaniu czy
    cięciu zamiatanie będzie znacznie mniej przyjemne.

    > Albo spadek w kierunku bramy i odpływ liniowy

    To już jest full-wypas rozwiązanie tyle że trzeba gdzie ten odpływ
    podłączyć. Albo zrobić studnię chłonną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2015-08-26 12:48:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2015 12:40:09 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > Jak wymienisz ziemię na żwir to po prostu wody opadowe będą się zbierać na
    Poziom wód gruntowych mam bardzo wysoki- czasami jesienią jest to 30cm, poniżej
    poziomu trawnika, jednak dom posadowiłem wyżej i pod domem tak na ok1metra wgłąb mam
    wymieniony grunt. Poziom posadzki w garażu to u mnie gdzies tak 0,5metra wyżej od
    poziomu trawnika.
    Izolacja przeciwwodna w takim przypadku to często więcej kłopotów niż pożytku.

    > Kwestia przeznaczenia tego garażu ja na auto to owszem lepiej - więcej wody
    > wsiąknie, ale do majsterkowania to już gorzej bo po każdym szlifowaniu czy
    > cięciu zamiatanie będzie znacznie mniej przyjemne.
    Zależy od kostki. Kostka typu behaton praktycznie fug nie ma- po ułożeniu jest równą
    powierzchnia.

  • 10. Data: 2015-08-26 13:06:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-08-26 o 12:08, masti pisze:
    > przez dwa dni może będziesz wymiatał. Potem cię cholera strzeli od
    > dodatkowej roboty i olejesz.
    > Nie prościej to raz a porządnie zrobić?

    Prościej. Dlatego pytam o radę.

    --