  • 1. Data: 2010-04-09 07:39:49
    Temat: Budowa grilla ogrodowego z klinkieru.
    Od: "Iglo" <f...@g...pl>

    Witam.
    Planuje w tym roku wymurowac sobie grill, na poczatku zaznaczę że nigny nie
    pracowałem z cegłami, cementami itp, ale dla chcącego nic trudnego :-). Jak
    wykonać płytę fyndamentową wiem i nie widzę w tym miejscu inwestycji
    potencjalnych pułapek. Klinkier chcę układać zgodnie z poradami na tej:
    http://tnij.org/ggpj stronie, murowanie w dwóch etapach. I tu mam pierwsze
    pytania - czy między płytę a pierwszą warstwę cegieł daje się jakąś izolację
    poziomą, papa etc? I co do samego murowania - czy cegły występują jako całe i
    połówki czy trzeba samodzielnie ciąć by zakończyć ładnie ścianę?
    Podzielę się pomysłem na wykonanie góry grilla, mianowicie planuję aby wyjście
    dymu znad grila było z małych polnych kamieni (wielkość pięści) zwężające się
    ku górze, zatopione w zaprawie. Wymyśliłem, że zrobię z płyt k-g konstrukcję
    takiego komina jako szalunek, na to położę jakoś na dystansach druty jakieś by
    zazbroić i zaleję 2cm warstwą betonu, a po związaniu tegoś już wykończeniowo i
    ozdobnie poumieszczam kamienie. Proszę o zweryfikownie mojego pomysłu i
    ewentualne uwagi, no chyba, że Państwo uważają że zupełny dyletant sobie nie
    poradzi.. Pozdrawiam, Maciej