  • 1. Data: 2010-05-09 08:41:58
    Temat: Budowa wędzarni ogrodowej
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam grupę :)

    Czy ktoś z Was zmierzył się już może z tematem budowy wędzarni na ogrodzie?

    Nie chodzi mi o jakąś wielką wędzarnię, ale taką, coby parę kiełbas i
    boczków uwędzić na święta...

    Wędzarnia ma byc murowana z cegły (do wykorzystania mam też kilka pustaków z
    komina systemowego - pozostałość po budowie)

    Jak podejsć do tematu? Czy są jakieś szczególne zasady, jakimi trzeba się
    kierować, np. wykość paleniska, wielkość drzwiczek, wielkość kanałów
    dymowych?

    A może ktoś już budował i może się podzielić projektem, pochwalić zdjęciami?

    Pozdry,
    MW

  • 2. Data: 2010-05-09 09:10:45
    Temat: Re: Budowa wędzarni ogrodowej
    Od: Rafal <n...@g...pl>

    wolim pisze:
> [...]
    > dymowych?
    >
    > A może ktoś już budował i może się podzielić projektem, pochwalić zdjęciami?

    na poniższej stronie zapewne znajdziesz coś dla siebie.
    http://www.wedlinydomowe.pl
    na początek dział "budowa wędzarni"
    a później... smacznego:)

  • 3. Data: 2010-05-09 17:10:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > kierować, np. wykość paleniska, wielkość drzwiczek, wielkość kanałów
    >

    > A może ktoś już budował i może się podzielić projektem, pochwalić zdjęciami?

    Adres strony już dostałeś. Jak chcesz zbudować wędzarnię to zachowaj następującą
    kolejność przeglądania. Najpierw dział Pomoce naukowe dla uczniów i studentów. W
    nim są kluczowe informacje na temat spalania drewna i związków chemicznych jakie
    powstają w czasie spalania drewna. Następnie wątek o dymogeneratorze Borniaka.
    Nie jest to konstrukcja zapierająca dech w piersiach, ale poprzez to że zużywa
    5% drewna co zwykła wędzarnia to dym jest również 20 razy mniej szkodliwy i
    toksyczny. A na koniec zamiast bujać się z budowaniem wędzarni kup całą
    wędzarnię od Borniaka. I postaw ją nie w ogródku a w jakimś burdelniku. Będziesz
    sobie wędził bez względu na pogodę i w miarę bezpiecznie.