  • 1. Data: 2010-10-05 07:23:25
    Temat: CWU temperatura
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    troch off-topic, ale moze jest tu cieplownik?

    Jaka jest typowa temperatura CWU w instalcjach zbiorowego poboru -
    typu blok mieszkalny? Jakie sa widelki ?

    Moj MZEC ustawil nam ostatnio temperature taka, ze na wylocie kranu
    temperatura (mierzona specjalnym termometrem) miala 50 stopni. Mozna
    sie poparzyc z lekka (przynajmniej dziecko).

    MZEC twierdzi, ze jest OK, bo widelki to 45-55 stopni. Co wy na to?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-10-05 07:58:40
    Temat: Re: CWU temperatura
    Od: Lenny <l...@w...pl>

    a...@p...pl pisze:

> [...]
    > sie poparzyc z lekka (przynajmniej dziecko).
    >
    > MZEC twierdzi, ze jest OK, bo widelki to 45-55 stopni. Co wy na to?

    obowiązuje poniższe rozporządzenie:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 marca 2009 r.
    zmieniajace rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim
    powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie:

    16) w § 120:
    a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
    ,,2. Instalacja wodociągowa ciepłej wody powinna
    umożliwiać uzyskanie w punktach
    czerpalnych wody o temperaturze nie niższej niż 55 °C i nie wyższej niż
    60 °C.",
    b) dodaje się ust. 2a w brzmieniu:
    ,,2a. Instalacja wodociągowa ciepłej wody powinna
    umożliwiać przeprowadzanie ciągłej
    lub okresowej dezynfekcji metodą chemiczną
    lub fizyczną (w tym okresowe stosowanie
    metody dezynfekcji cieplnej), bez
    obniżania trwałości instalacji i zastosowanych
    w niej wyrobów. Do przeprowadzenia
    dezynfekcji cieplnej niezbędne jest zapewnienie
    uzyskania w punktach czerpalnych
    temperatury wody nie niższej niż 70°C i nie
    wyższej niż 80 °C.";

    pozdrawiam
    Lemek

  • 3. Data: 2010-10-05 10:21:02
    Od: "Adam" <e...@w...pl>

    > Moj MZEC ustawil nam ostatnio temperature taka, ze na wylocie kranu
    > temperatura (mierzona specjalnym termometrem) miala 50 stopni. Mozna
    > sie poparzyc z lekka (przynajmniej dziecko).

    Znaczy uwazasz ze te 50st to za duzo?

    Ad

  • 4. Data: 2010-10-05 15:07:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    <a...@p...pl> wrote in message

    > MZEC twierdzi, ze jest OK, bo widelki to 45-55 stopni. Co wy na to?

    Brdzo dobrze, ze tak jest. Pamietaj, ze baterie z termostatami nie chca
    dzialac gdzy woda jest zimniejsza niz 45. Ja mam u siebie nastawione 55
    stopni na sterowniku c.w.u.
    Wszystko gra.

  • 5. Data: 2010-10-05 16:15:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "kiki" <k...@k...net> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > Brdzo dobrze, ze tak jest. Pamietaj, ze baterie z termostatami nie chca
    > dzialac gdzy woda jest zimniejsza niz 45. Ja mam u siebie nastawione 55

    Ja mam 45 i tez wszystko gra. Jaka masz baterie, bo moja i przy 40C nie
    przekracza nastawionego 38C.

    Pozdro.. TK