  • 1. Data: 2009-01-29 18:39:49
    Temat: Chemia do podlog drozeje o 20%
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Witam.

    Tak sie sklada, ze prezentuje tu kolenja podwyzke, a dotyczaca chemii do
    parkietow drewnianych.
    Podwyzka podyktowana jest wzrostem kursu euro, co mnie osobiscie smieszy nie
    slyszalem, by wczesniej byla jakas obnizka. :-)
    Nie sledze tego jednak i moze sie myle, ale chyba kleje i lakiery nie
    tanialy jak taniala waluta.
    Moim zdaniem pozwalajac sobie na komentarz, podwyzke moze warto przeczekac,
    bo jak zacznie ubywac klientow chetnych do wykanczania to ceny maja szanse w
    troche dluzszym okresie spasc.
    Pamietam jak po wejsciu do UE pilarki spalinowe np. zdrozaly o stawke VAT,
    poniewaz wczesniej byly zwolnione. Przedstawicielstwo Stihl'a w PL
    twierdzilo, ze cena i tak jest wyzylowana, wiec towar tanszy na pewno nie
    bedzie. Okazalo sie jednak, ze po paru miesiacach pilarki zaczely kosztowac
    tyle samo co przed wejsciem do UE ale zawierajac juz w cenie brutto 22% VAT.
    Wyniklo to z tego, ze sprzedaz spadla drastycnie bez perspektyw na jaka
    kolwiek poprawe. Dobra tyle historii dla dociekliwych.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-29 22:52:07
    Temat: Re: Chemia do podlog drozeje o 20%
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > brutto 22% VAT. Wyniklo to z tego, ze sprzedaz spadla drastycnie bez
    > perspektyw na jaka kolwiek poprawe. Dobra tyle historii dla dociekliwych.

    rownowaga popyt -podaz wiecznie zywa.
    Zastanawiam sie dlaczego tak malo, dlaczego np nie 50% przeciez CHF poszedl
    o 2 na 3 zł czyli jakies 50% UP

  • 3. Data: 2009-01-29 22:54:33
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > rownowaga popyt -podaz wiecznie zywa.

    Nie zawsze, nie zawsze, rozmaite paradoksy też występują ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-01-29 23:27:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zawsze, nie zawsze, rozmaite paradoksy też występują ;-)

    Prawda, np. monopol, czy monopson. :-)

    Pozdro.. TK