  • 51. Data: 2009-02-28 21:50:12
    Temat: Re: Ile może wynieść podzielenie pokoju?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Mam mu dac samochod? Na glowe upadles? :)

    Twoja firma, rob co chcesz. Ale przy takiej cenie za taka pierdolke jak
    sam napisales mozesz kasowac tylko jeleni, ktorzy nie maja netu i glowy
    na karku :) Tylko dziwi mnie oburzenie jak sie napisze, ze pan Kaziu
    zrobi to za 200zl i bedzie szczesliwy. Zaraz sie odzyweaja glosy, ze
    bedzie to fuszerka i ogolnie be, natomiast podobny pan Kaziu zatrudniony
    przez firme, dostajacy na reke tyle samo albo i mniej nagle dostaje
    ochoty do pracy i robienia porzadnie...

  • 52. Data: 2009-02-28 22:08:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 28 Feb 2009 22:50:12 +0100, T.M.F. napisał(a):

    > Twoja firma, rob co chcesz. Ale przy takiej cenie za taka pierdolke jak
    > sam napisales mozesz kasowac tylko jeleni, ktorzy nie maja netu i glowy
    > na karku :)

    Brawo :) Przekaże moim klientom.

> [...]
    > bedzie to fuszerka i ogolnie be, natomiast podobny pan Kaziu zatrudniony
    > przez firme, dostajacy na reke tyle samo albo i mniej nagle dostaje

    Moze dlatego ze stoi nad nim szef i pilnuje tego jak robi :)

    --
    best regards,
    scream

  • 53. Data: 2009-03-01 08:16:56
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

> [...]
    > na reke tyle samo albo i mniej nagle dostaje ochoty do pracy i robienia

    Tak.. jest to jakiś argument... ale ja znając pracowników normalnie
    pracujących w firmach budowlanych - wiem, że potrafią się cenić... i nie
    zrobią tego za 200 zł, ani za połowę... wiedzą ile szef za dana robotę robi
    (w końcu mają uszy i nie są półgłowkami...) i zejda z 20 - 30 % - więcej
    nie.. po prostu fachowcy się cenią i MAJĄ PRACĘ !! w firmach w których
    codziennie pracują - a taką ściankę może fakt - kilkanaście rg i skończone -
    tylko że on robiąc to po godzinach będzie to kleił tydzień czasu do
    wieczora... i wątpie by ktoś zarywał nocki przez tydzień czasu za 200 zł.

    Pzdr.
    Marcin W.

    P.S.
    Gdybym siedział na bezrobociu to pewnie zrobiłbym to za 300 zł - ale to
    tylko dlatego żeby mieć co do garnka włożyć, a po 2 i tak bym nie miał co
    robić ;)

  • 54. Data: 2009-03-01 09:51:02
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    scream pisze:

    > Brawo :) Przekaże moim klientom.

    To przeciez twoje slowa:
    "Nie bierzesz pod uwage ciekawej zależności - jesteś młody, ogarnięty,
    umiesz korzystać z internetu, czytałeś to i owo, masz jakieś pojęcie o tym
    czego wykonawca zrobic nie może i jak zrobić nie może, jakie błędy może
    popełnić, co zrobić w razie jak coś pójdzie nie po twojej myśli. Czyli
    stoisz na lepszej pozycji niż 99,9% wszystkich inwestorów, którzy najmują
    firmy do wykonania remontu i takiej wiedzy nie mają."

    Moze sobie racjonalizujesz? :)

  • 55. Data: 2009-03-01 11:14:54
    Temat: Co do kosztów wykonania
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    1. Jest 8.00, jeśli to blok, to które to jest piętro? Jeśli wyżej niż II to
    samo wyładowanie, wniesienie materiałów i narzędzi zajmuje nam dwóm (tyle
    osób oceniacie tutaj do zrobienia wszystkiego w dwa dni) minimum dwie
    godziny. Plątanie się z płytą g-k czy 4-metrowym profilem nie należy do
    rzeczy łatwych na wąskich zabiegach.
    2.Demontujemy listwy cokołowe oczywiście w taki sposób, aby inwestor się nie
    obraził za odbity przy okazji tynk i farbę. Na końcu te same listwy mamy
    zamocować, wcześniej szukając identycznych po sklepach ( bo jak to będzie
    wyglądało z innymi na nowej ścianie?!).
    3. Teraz zastanawiamy się nad instalacją elektryczną...Hmmmm, przecież po
    podziale pokoju jakoś trzeba doświetlić nową część. No tak, nowy włącznik
    przy drzwiach, fachowo pociągnięta instalacja w peszlu...Ok, jeden zaczyna
    kuć bruzdę z najbliższego punktu(zapewne gniazdo, bo zwis z sufitu nie ma
    stałego zera), a drugi wytycza piony do profila CU na ścianie.
    4. Strzelamy sznurkiem traserskim ślady na stropie i podłodze, wyznaczamy
    miejsce montażu futryny, chwilka na łyk wody i tniemy profile. Przy podłodze
    panelowej już byłby zonk. Nie można jej przecież przytwierdzać na stale do
    podłoża. Ale mamy parkiet i lecimy(oby nie po instalacji C.O.)
    5. Po nastepnej godzinie mamy zamontowane profile U, któe wcześniej
    okleiliśmy pianką wygłuszającą. Teraz przycinamy C i instalujemy je w pionie.
    Ale co to? Już 13.00!!! Pół dnia w plecy!!!
    6. Jedziemy z płytą. Po następnej godzinie dotarliśmy w okolice drzwi. Ok,
    tzreba podciąć oscieżnicę, bo w podłogę jej nie wpuścimy. Mierzymy odległość
    dolnego zawiasu w futrynie, nanosimy wymiar na skrzydło(też od zawiasu
    dolnego) minus 1cm i tniemy polecane tu drzwi Clasena. Oklejamy taśmą miejsce
    cięcia, żeby nie postrzępić okleiny, ale ku...wa jest ZONK!!! Taśma zrywa
    okleinę!!! Po chwili orientujemy się, że to zwykły papier, jakaś tapeta! CO
    teraz powie klient??? GDZIE WTEDY BYLI RODZICE??? OK, dobrze dobrana kredka
    zamaskowała jako tako naszą fuszerkę ;).
    7. Wstawiamu podciętą ościeżnicę, montujemy poprzeczkę(chociaż wszyscy
    wiedzą, że prawidłowy pionowy profil to stalowa ceówa za niemałą kasę) i
    skręcamy całość patrząc nerwowo na zegarek.
    8. Docinamy resztę płyt, skręcamy i montujemy instalację elektryczną. Po tym
    wszystkim głód już nie pozwala myśleć, więc..... Szybko lunch w postaci
    kanapki z mineralną, bo cherbatka za gorąca będzie.
    9. Jesteśmy w okolicach 15-tej, a tu nawet 25% roboty nie zostało zrobione.
    Inwestor zaczyna się denerwować, my też. Przecież jutro po południu miał być
    koniec!!!Ok, lecimy z wełną, kaszląc przy tym i łzawiąc, bo tu pośpiech
    wzbija tylko syf do góry. Dokręcamy płyty z drugiej strony. Kończymy montując
    skrzydło, klamkę i szyldy. Podłączamy żarówę do kinkietu i mamy dosyć. o 18-
    tej na pytanie inwestora "gdzie panowie idą?" kumpel tylko burknął pod nosem
    - "Co ja ku..wa, traktor?"
    10. Drugi dzień(8.00) zaczynamy z animuszem. Oklejamy sufit i ściany przy
    płytach, aby nie wejść ze szpachlą na stare farby. Lecimy ze szpachlą po
    łączeniach, poprawiamy drugi raz i tak wiedząc, że w ciągu kilku dni gips i
    tak się skurczy, co z koleji wywoła falę krytyki "Jak oni to
    poszpachlowali?". Dobra, mamy chwilkę na obróbkę futryny. Jedną stronę lekko
    wysunęliśmy(tu tylko akryl), druga musi być obrobiona półnarożnikiem. Znowu
    szpachla z włóknem, akrylujemy łączenia ze scianami pierwotnymi i stropem.
    11. Docinamy nowe listwy cokołowe, wynosimy śmietnik, trochę sprzątamy i
    wrzucamy coś na ruszt. Jeszcze tylko gips na bruzdę elektryczną bo skurzczył
    się skurczybyk. Zegarek - 16-ta! Hmmm, dzisiaj nie pomalujemy, nie wyschnie.
    Patrzę na drzwi Classena i już się trzęsę, jak je zabezpieczyć pod malowanie.
    Dobieram z wzornika kolor i jadę po farby. Kolega ma już dzisiaj wolne
    12. Trzeci dzień od 7.00. Malujemy, poprawki, malujemy, listwy, osprzęt na
    ściany, klamoty na dół, chwilka na rozliczenie i jesteśmy o 15-tej wolni.

    Teraz tak. Wziąłem netto za całość prac bez mat. 800zł. Dla mnie 550 minus
    koszty paliwa, telefonu, narzędzi itd. Kolega 250, przy wkładzie w postaci
    swojej pracy. Byliśmy i stolarzami i malarzami i elektrykami. Rozumiem, ze
    Wasz PAN JÓZIO, zrobi to wszystko za połowę tej kwoty. Sam zrobi :).

  • 56. Data: 2009-03-01 11:38:11
    Temat: Re: Co do kosztów wykonania
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > miejsce
    > cięcia, żeby nie postrzępić okleiny, ale ku...wa jest ZONK!!! Taśma zrywa

    tak tylko nie komentujac innych spraw opisanych ale z tymi o drzwiach
    Calseena to sie nie zgadzam i chyba nie masz wiekszego pojecia o czym
    piszesz.
    absolutnie nie mowie ze sa to super hiper wypasione drzwi bo nie sa, ale
    mialem z nimi do czynienia swego czasu i zadnym z opisywanych przez ciebie
    problemow nie mialem do czynienia.

    przyciecie drzwi bez problemu, bo poprostu zawiezlismy to do Castoramy i za
    7 zl przycieli 1 cm :)
    brzegi idealne, nie postrzepione.
    zero problemu.

    > Patrzę na drzwi Classena i już się trzęsę, jak je zabezpieczyć pod
    > malowanie.

    normalnie tasma ?
    wstawialem troche takich drzwi u znajomego i przed piankowaniem okleilismy
    je tasma, zapiankowalismy, pozniej odcielismy nadmiar pianki i malowalismy
    sciany.
    w sumie tasma na drzwiach byla ponad tydzien i po zakonczeniu prac poprostu
    ja odkleilismy i nie bylo zadnego problemu.

    sa to drzwi tanie i marnej jakosci ale bez przesady.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 57. Data: 2009-03-01 12:10:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 01 Mar 2009 10:51:02 +0100, T.M.F. napisał(a):

    > To przeciez twoje slowa:
    (...)

    Źle mnie zrozumiałeś ;)

    --
    best regards,
    scream

  • 58. Data: 2009-03-01 12:14:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 12:38:11 +0100, Piotrek napisał(a):

    > normalnie tasma ?

    Ja używam taśmy PCV, przynajmniej można mieć pewność że nie oderwe jej
    razem z okleiną :)

    --
    best regards,
    scream

  • 59. Data: 2009-03-01 12:32:41
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Ja używam taśmy PCV, przynajmniej można mieć pewność że nie oderwe jej
    > razem z okleiną :)

    z ciekawosci jakiegos linka sznurka do tego co kupujesz mozesz podac?
    na przyszlosc, moze mi sie przydac :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 60. Data: 2009-03-01 13:22:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 13:32:41 +0100, Piotrek napisał(a):

    > z ciekawosci jakiegos linka sznurka do tego co kupujesz mozesz podac?
    > na przyszlosc, moze mi sie przydac :)

    Szukaj pod nazwą "taśma malarska pcv" lub pvc :)
    http://tinylink.pl/ndiq

    --
    best regards,
    scream