eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCo marketing robi z mozgu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2013-04-18 13:42:11
    Temat: Co marketing robi z mozgu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Przyszedł do mnie kilka dni temu człowiek po radę. Potrzebował kupić
    elektryczny kocioł CO (w sumie czy nazwa kocioł jest tu w ogóle poprawna?)

    Wytłumaczyłem mu że wszystkie są jednakowo sprawne (100%) i żeby wziął
    dowolny o mocy większej niż ma zapotrzebowanie na ciepło.

    Dzisiaj mi się pochwalił że kupił dwa o połowę mniejszej mocy.:-)

    Naczytał się gdzieś że ogrzewanie jest najbardziej oszczędne gdy kocioł
    grzeje non stop a nie włącza się i wyłącza (nie zauważył że dotyczy to
    kotłów które coś _spalają_)
    więc sobie wymyślił że on sobie będzie ten drugi podłączał do sieci tylko
    gdy będzie zimno a na jesieni i na wiosnę będzie używał tylko jednego.
    Sprzedawca go oczywiście nie wyprowadził z błędu a wręcz przeciwnie bardzo
    pochwalał takie myślenie i dorzucił jeszcze argument o większej
    niezawodności takiego rozwiązania.

    Pozdrawiam
    Ergie



  • 2. Data: 2013-04-18 13:49:59
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 18 Apr 2013 13:42:11 +0200, Ergie napisał(a):

    > Przyszedł do mnie kilka dni temu człowiek po radę. Potrzebował kupić
    > elektryczny kocioł CO (w sumie czy nazwa kocioł jest tu w ogóle poprawna?)
    > ciach

    No i po chłopie. Nawet jak się zorientuje, że zrobił babola, to się nigdy
    do tego nie przyzna - mechanizm wyparcia.






    --
    Franc


  • 3. Data: 2013-04-18 14:00:39
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Witam!
    >
    > Przyszedł do mnie kilka dni temu człowiek po radę. Potrzebował kupić
    > elektryczny kocioł CO (w sumie czy nazwa kocioł jest tu w ogóle poprawna?)
    >
    > Wytłumaczyłem mu że wszystkie są jednakowo sprawne (100%) i żeby wziął
    > dowolny o mocy większej niż ma zapotrzebowanie na ciepło.
    >
    > Dzisiaj mi się pochwalił że kupił dwa o połowę mniejszej mocy.:-)
    >
    > Naczytał się gdzieś że ogrzewanie jest najbardziej oszczędne gdy kocioł
    > grzeje non stop a nie włącza się i wyłącza (nie zauważył że dotyczy to
    > kotłów które coś _spalają_)
    > więc sobie wymyślił że on sobie będzie ten drugi podłączał do sieci
    > tylko gdy będzie zimno a na jesieni i na wiosnę będzie używał tylko
    > jednego. Sprzedawca go oczywiście nie wyprowadził z błędu a wręcz
    > przeciwnie bardzo pochwalał takie myślenie i dorzucił jeszcze argument o
    > większej niezawodności takiego rozwiązania.

    I być może dobrze zrobił - oczywiście pod warunkiem że kotły ma
    umieszczone idiotycznie czyli poza przestrzenią ogrzewaną. Z mniejszego
    kotła są mniejsze straty przez ścianki. Oczywiście jak kotły elektryczne
    stoją nie w kotłowni a w obrębie przestrzeni mieszkalnej to cała
    kalkulacja bierze w łeb - ciepło uciekające z kotła przez ścianki
    ogrzewa nam obiekt i nie jest stratą... Czyli czy miał rację czy nie
    miał - coś idiotycznego w tej sytuacji uczynił.

    --
    Darek


  • 4. Data: 2013-04-18 14:28:54
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: w...@g...com


    > I być może dobrze zrobił - oczywiście pod warunkiem że kotły ma
    > umieszczone idiotycznie czyli poza przestrzenią ogrzewaną. Z mniejszego
    > kotła są mniejsze straty przez ścianki.

    1 Hmm, u mnie pracuje kocioł elektryczny kospel i właśnie sie dziwiłem, że on z
    zewnątrz jest 'zimny w dotyku'. Wydaje mi się, że ten baniaczek 3czy5litrowy jest
    izolowany.

    2 Druga rzecz, to chyba duża część kotłów ma identyczne podzespoły, jedynie albo
    sterownikiem zmniejsza się moc (ja np. z 18kw mogłem ograniczyć do 15kw, 12kw, 9kw),
    albo ma słabsze/mniej grzałek.

    3 Jedyny plus jego zakupu to taki, że gdy będzie jedna pracować, to chwilowy pobór
    mocy (na poczatku grzania) będzie niższy - obciąży słabiej sieć.

    pzdr
    Bogdan


  • 5. Data: 2013-04-18 16:41:57
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    *Ergie* <e...@s...pl> typed:
    > Witam!
    >
    > Przyszedł do mnie kilka dni temu człowiek po radę. Potrzebował kupić
    > elektryczny kocioł CO (w sumie czy nazwa kocioł jest tu w ogóle poprawna?)
    >
    > Wytłumaczyłem mu że wszystkie są jednakowo sprawne (100%) i żeby wziął
    > dowolny o mocy większej niż ma zapotrzebowanie na ciepło.
    >
    > Dzisiaj mi się pochwalił że kupił dwa o połowę mniejszej mocy.:-)
    >
    > Naczytał się gdzieś że ogrzewanie jest najbardziej oszczędne gdy kocioł
    > grzeje non stop a nie włącza się i wyłącza (nie zauważył że dotyczy to
    > kotłów które coś _spalają_)
    > więc sobie wymyślił że on sobie będzie ten drugi podłączał do sieci tylko
    > gdy będzie zimno a na jesieni i na wiosnę będzie używał tylko jednego.
    > Sprzedawca go oczywiście nie wyprowadził z błędu a wręcz przeciwnie bardzo
    > pochwalał takie myślenie i dorzucił jeszcze argument o większej
    > niezawodności takiego rozwiązania.




    A Ty byłes na zapleczu i wszystko podsłuchałeś? ;->






  • 6. Data: 2013-04-18 19:48:28
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>


    Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5170062e$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...
    > *Ergie* <e...@s...pl> typed:
    > > Witam!
    > >
    > > Przyszedł do mnie kilka dni temu człowiek po radę. Potrzebował kupić
    > > elektryczny kocioł CO (w sumie czy nazwa kocioł jest tu w ogóle
    poprawna?)
    > >
    > > Wytłumaczyłem mu że wszystkie są jednakowo sprawne (100%) i żeby wziął
    > > dowolny o mocy większej niż ma zapotrzebowanie na ciepło.
    > >
    > > Dzisiaj mi się pochwalił że kupił dwa o połowę mniejszej mocy.:-)
    > >
    > > Naczytał się gdzieś że ogrzewanie jest najbardziej oszczędne gdy kocioł
    > > grzeje non stop a nie włącza się i wyłącza (nie zauważył że dotyczy to
    > > kotłów które coś _spalają_)
    > > więc sobie wymyślił że on sobie będzie ten drugi podłączał do sieci
    tylko
    > > gdy będzie zimno a na jesieni i na wiosnę będzie używał tylko jednego.
    > > Sprzedawca go oczywiście nie wyprowadził z błędu a wręcz przeciwnie
    bardzo
    > > pochwalał takie myślenie i dorzucił jeszcze argument o większej
    > > niezawodności takiego rozwiązania.
    >
    >
    >
    >
    > A Ty byłes na zapleczu i wszystko podsłuchałeś? ;->
    >
    A kto tu się podszywa pode mnie!?
    A kyszszszszszszszszszszszszszsz....................

    g.


  • 7. Data: 2013-04-18 19:55:58
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:kkom6j$geo$1@node1.news.atman.pl...

    > Przyszedł do mnie kilka dni temu człowiek po radę. Potrzebował kupić
    > elektryczny kocioł CO (w sumie czy nazwa kocioł jest tu w ogóle
    > poprawna?)
    >
    > Wytłumaczyłem mu że wszystkie są jednakowo sprawne (100%) i żeby wziął
    > dowolny o mocy większej niż ma zapotrzebowanie na ciepło.
    >
    > Dzisiaj mi się pochwalił że kupił dwa o połowę mniejszej mocy.:-)
    >
    > Naczytał się gdzieś że ogrzewanie jest najbardziej oszczędne gdy
    > kocioł grzeje non stop a nie włącza się i wyłącza (nie zauważył że
    > dotyczy to kotłów które coś _spalają_)

    Pisałem Ci już wcześniej o tym, że kiedy grzejniki są ciepłe to
    odczuwamy komfort cieplny przy niższej temperaturze powietrza, niż
    gdybyśmy grzali pomieszczenia z przerwami. Tak więc nie śmiej się z
    tego, bo tu choć oszczędności będą niewielkie to jednak jakieś będą.

    > więc sobie wymyślił że on sobie będzie ten drugi podłączał do sieci
    > tylko gdy będzie zimno a na jesieni i na wiosnę będzie używał tylko
    > jednego. Sprzedawca go oczywiście nie wyprowadził z błędu a wręcz
    > przeciwnie bardzo pochwalał takie myślenie i dorzucił jeszcze argument
    > o większej niezawodności takiego rozwiązania.

    Czasami o takiej decyzji może decydować niższy koszt zakupu 2 urządzeń o
    mniejszej mocy niż jednego o mocy wyższej.
    Dla przykładu dokładnie z takiego powodu niedługo będę robił właśnie
    taką instalację, gdzie zamiast jednego kotła 50kW, będą zamontowane dwa
    kotły po 28kW. Rozwiąznie z dwoma kotłami będzie tańsze o ok. 2 tys. zł.
    (różnica ceny samych kotłów z uwzględnieniem dodatkowego osprzętu w
    przypadku 2 kotłów i kominów). Co prawda w tym przypadku chodzi o kotły
    gazowe, ale możliwe, że i w przypadku kotłów elektrycznych także może
    być podobnie.
    Ponadto podzielimy całą instalację na 2 części, dzięki czemu przez
    środek budynku nie bedą musiały być ciągnięte rury. Zaoszczędzimy w ten
    sposób ponad 150m rur AluPex wraz z otulinami i kilkunaście złączek do
    AluPexa, co daje kolejne oszczędności prawie 1,5 tys. zł.
    Kocioł miał także grzać ciepłą wodę dla potrzeb 2 łazienek, znajdujących
    się na dwóch końcach budynku. Odpada konieczność stosowania zasobnika
    CWU oraz cyrkulacji ciepłej wody. Czyli także kolejna oszczędność
    energii i kosztu pompy cyrkulacyjnej. Koszt najtańszego zasobnika +
    pompy cyrkulacyjnej to ok. 1,5 tys. zł.
    Zamiast jednego kotła 50kW z zasobnikiem i pompą cyrkulacyjną, będą 2
    kotły 2 funcyjne. Co ciekawsze obecnie kotły gazowe 2 funkcyjne są
    tańsze od kotłów 1 funkcyjnych :)

    Łącznie na całości zostanie zaoszczędzone ok. 5 tys. zł. minus koszt
    doprowadzenia gazu w dwa miejsca zamiast jednego tj. ok. 1,5 tys. zł.
    Czyli realna oszczędnosć to ok. 3,5 tys, zł.
    Nie wspominając już, że i ja dzięki temu będę miał dużo mniej roboty :)


  • 8. Data: 2013-04-19 10:13:14
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:517033a2$0$1260$6...@n...neostrada
    .pl...

    >> Naczytał się gdzieś że ogrzewanie jest najbardziej oszczędne gdy kocioł
    >> grzeje non stop a nie włącza się i wyłącza (nie zauważył że dotyczy to
    >> kotłów które coś _spalają_)

    > Pisałem Ci już wcześniej o tym, że kiedy grzejniki są ciepłe to odczuwamy
    > komfort cieplny przy niższej temperaturze powietrza, niż gdybyśmy grzali
    > pomieszczenia z przerwami. Tak więc nie śmiej się z tego, bo tu choć
    > oszczędności będą niewielkie to jednak jakieś będą.

    Oczywiście że będą, ale wydatek początkowy jest dwukrotnie większy, więc to
    się nigdy nie zwróci.

    > Czasami o takiej decyzji może decydować niższy koszt zakupu 2 urządzeń o
    > mniejszej mocy niż jednego o mocy wyższej.
    > Dla przykładu dokładnie z takiego powodu niedługo będę robił właśnie taką
    > instalację, gdzie zamiast jednego kotła 50kW, będą zamontowane dwa kotły
    > po 28kW. Rozwiąznie z dwoma kotłami będzie tańsze o ok. 2 tys. zł.
    > (różnica ceny samych kotłów z uwzględnieniem dodatkowego osprzętu w
    > przypadku 2 kotłów i kominów). Co prawda w tym przypadku chodzi o kotły
    > gazowe, ale możliwe, że i w przypadku kotłów elektrycznych także może być
    > podobnie.

    Kotły elektryczne kosztują prawie tyle samo niezależnie od mocy. Różnica
    jest poniżej 10%.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 9. Data: 2013-04-19 20:39:29
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:kkom6j$geo$...@n...news.atman.pl... Witam!

    Wg mnie to bzdura którą sam sobie wymyśliłeś.


  • 10. Data: 2013-04-20 12:50:54
    Temat: Re: Co marketing robi z mozgu
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Na rynku wszystko jest możliwe i co ciekawe - są chętni.

    Przykład?

    http://www.nthsystem.pl/


    Miłego.
    Irek.N.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1