  • 1. Data: 2013-12-12 11:48:20
    Temat: Czy czopuch powinien być letni?
    Od: adam <a...@w...pl>

    Zastanawiam się nad tym, bo wiele opinii w necie jest takich, że powinno
    się dać spokojnie rękę na nim położyć. A jak czopuch jest gorący, to
    niepotrzebnie ciepło ucieka w komin. Ja u siebie wyregulowałem tak, że
    temp na kotle pokazuje mi około 65st, a czopuch jest letni. Ale czy nie
    narażam się na przyspieszoną korozję? Spaliny wychładzają się i pewno
    wykraplają się wewnątrz kotła.
    Adam

  • 2. Data: 2013-12-12 22:04:00
    Temat: Re: Czy czopuch powinien być letni?
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 11:48:20 UTC+1 użytkownik adam napisał:
    > Zastanawiam si� nad tym, bo wiele opinii w necie jest takich, �e powinno
    >
    > si� da� spokojnie r�k� na nim po�o�y�. A jak czopuch jest gor�cy,
    >
    > niepotrzebnie ciep�o ucieka w komin. Ja u siebie wyregulowa�em tak, �e
    >
    > temp na kotle pokazuje mi oko�o 65st, a czopuch jest letni. Ale czy nie
    >
    > nara�am si� na przyspieszon� korozj�? Spaliny wych�adzaj� si� i pewno

    > wykraplaj� si� wewn�trz kot�a.
    >
    > Adam

    Przy temp.65 st. nie beda sie wykraplaly.

  • 3. Data: 2013-12-13 20:49:50
    Od: adam <a...@w...pl>

    > Przy temp.65 st. nie beda sie wykraplaly.

    Ale jak z kotła wychodzą już schłodzone, to gdzie się wykraplają?

  • 4. Data: 2013-12-14 09:02:16
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    W kominie,najbardziej na odcinku miedzy dachem a wylotem.Chyba,że masz komin w
    ścianie zewnętrznej,to jeszcze na tylnej ściance...
    W piecu wilgoć wykrapla się tylko latem,gdy jest zimny,a w powietrzu wilgoć.Korozja
    ma pól roku ,żeby spokojnie żreć piec.
    dolniak

  • 5. Data: 2013-12-15 00:08:40
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > narażam się na przyspieszoną korozję? Spaliny wychładzają się i pewno

    Sprawdź sobie sam:
    http://www.webac.pl/dbdownloads/dl_373_III.3%20Tabel
    a%20punktu%20rosy.pdf

    Wnioski:
    Nie palić mokrym paliwem.
    g.

  • 6. Data: 2013-12-16 08:03:10
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-12-14 09:02, dolniak pisze:
> [...]
    ścianie zewnętrznej,to jeszcze na tylnej ściance...
    > W piecu wilgoć wykrapla się tylko latem,gdy jest zimny,a w powietrzu wilgoć.Korozja

    Nie jestem przekonany. Jeśli mogę położyć rękę na czopuchu, tzn, że temp
    spalin jest pewno ok 40 - 45 st. Czyli wewnątrz pieca już powstały
    skropliny.

  • 7. Data: 2013-12-16 20:41:30
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2013-12-16 08:03, adam pisze:

    > Nie jestem przekonany. Jeśli mogę położyć rękę na czopuchu, tzn, że
    > temp spalin jest pewno ok 40 - 45 st. Czyli wewnątrz pieca już
    > powstały skropliny.

    40 - 45°C to się odczuwa jako letnie, a swobodnie można rękę położyć na
    czopuchu o temp. 70 -80°C
    Wtedy już nie ma skroplin.

  • 8. Data: 2013-12-17 23:02:42
    Od: Green <*cotrzebausun*lin_aquarius@wp.pl>

    W artykule <52af576a$0$2376$65785112@news.neostrada.pl> uzytkownik napisal(a):

    > 40 - 45°C to się odczuwa jako letnie, a swobodnie można rękę położyć na
    > czopuchu o temp. 70 -80°C
    > Wtedy już nie ma skroplin.

    przesadzasz. Chyba.
    Przy 80 st.C nie utrzymasz ręki dłuzej jak pół sekundy.Moim zdaniem.
    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 9. Data: 2013-12-17 23:05:52
    Od: Green <*cotrzebausun*lin_aquarius@wp.pl>

    W artykule <l8ioit$64t$1@news.dialog.net.pl> Grzegorz napisal(a):

    > Użytkownik "adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    ten punkt zależy bardzo silnie od zawartości siarki w spalinach. Siarka OBNIŻA
    punkt rosy wyznaczony dla czystej pary wg. wykresu..

    > Wnioski:
    > Nie palić mokrym paliwem.
    > g.
    Wniosek jak najbardziej słuszny.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848

  • 10. Data: 2013-12-18 03:21:59
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2013-12-17 23:02, Green pisze:

    > przesadzasz. Chyba.
    > Przy 80 st.C nie utrzymasz ręki dłuzej jak pół sekundy.Moim zdaniem.
    Pół sekundy to ja wytrzymuję przy temperaturze czopucha rzędu 140-150°C,
    a w suchej saunie, gdzie dochodziła temperatura do 110°C nawet ponad 10
    minut :).