  • 1. Data: 2010-03-04 08:17:10
    Temat: Czy mogę zrobić coś takiego z dachem?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanko czy coś takiego z dachem moge zrobić.
    Dom jest w stanie surowym zamkniętym, front (od strony ulicy) budynku
    wygladaj następująco.
    Dach bjegnie przez całą długość budynku. z jednej ztrony jest garaż z
    drugiej okno kuchenne, a po środku wejście i nad nim z połaci dachu wychodzi
    taka nadstawka w której jest okno.

    Chce zrobić takie coś:
    1. wyciąć dach nad wejściem,
    2. zrobić dach spadziśty na dwie strony ustawiony prostopadle do reszty
    dachu, tak samo jak dach który jest wyżej nad tym oknem na poddaszu?

    Czy musze mieć na to jakieś specjalne plany, pozwolenia?
    Czy takie coś jest drudne do zrobienia?
    Pytam bo właściwie jak oglądałem, to zdejmuje dachówki, wycinam tą cześć
    dachu mniej wiecej 2 m x 1,5 m
    zakańczam nowe dwa końce wewnetrzne dachu
    i robie nowy dzaszek na dwóch drewnianych podporach

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-03-04 08:27:02
    Temat: Re: Czy mogę zrobić coś takiego z dachem?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy musze mieć na to jakieś specjalne plany, pozwolenia?

    Wydaje mi sie z twojego opisu, ze bez pozwolania na budowę sie nie obejdzie.

    b.

  • 3. Data: 2010-03-04 09:01:57
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > dachu mniej wiecej 2 m x 1,5 m
    > zakańczam nowe dwa końce wewnetrzne dachu
    > i robie nowy dzaszek na dwóch drewnianych podporach

    formalnie rzecz biorac jest to przebudowa
    czyli pelne PnP

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2010-03-05 16:44:40
    Od: Krzysztof Tomicki <k...@g...pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > dachu mniej wiecej 2 m x 1,5 m
    > zakańczam nowe dwa końce wewnetrzne dachu
    > i robie nowy dzaszek na dwóch drewnianych podporach

    Tak jak powyżej napisali. Jest to zmiana bryły budynku oraz jego
    konstrukcji, a więc musisz zrobić projekt przebudowy i uzyskać
    pozwolenie na nią. Znaczy się sporo zabawy.

    --
    pozdrawiam
    kristoffer