  • 1. Data: 2010-07-18 19:21:01
    Temat: Czym uszczelnić płytę betonową?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Wylałem, a raczej wybetonowałem taras.Beton był średnioplastyczny, na kruszywie ok
    4-6 mm, nie
    pospółka.Po zakończeniu zacierania okazało się ,że nie wszędzie jest to zrobione ok.W
    tej chwili
    podczas deszczu woda swobodnie wnika weń pomiędzy ziarnami kruszywa.Chcę to tak
    zostawić do
    następnego sezonu,żeby po zimie zobaczyć gdzie i czy popęka.Potem klejenie gresu.

    Boję się jednak,że w te pory pownika mi woda a zimą mróz spowoduje jakieś
    zniszczenia. Chciałbym
    płytę czymś zaszlamować lub uszczelnić, ale takimi środkami,żeby potem bez kłopotu
    dało się na to
    przylepić płytki.
    Ma ktoś jakieś rozwiązanie?

  • 2. Data: 2010-07-18 20:38:25
    Temat: Re: Czym uszczelnić płytę betonową?
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > zniszczenia. Chciałbym płytę czymś zaszlamować lub uszczelnić, ale takimi
    > środkami,żeby potem bez kłopotu dało się na to przylepić płytki.

    Są zaprawy wodoszczelne. (np Ceresit CR65)
    Jak płyta sztywna i nic nie pracuje to uszczelnisz i płytka też się
    przyczepi bez problemu.

    K.S.

  • 3. Data: 2010-07-18 20:41:25
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > zniszczenia. Chciałbym płytę czymś zaszlamować lub uszczelnić, ale takimi
    > środkami,żeby potem bez kłopotu dało się na to przylepić płytki.

    To nawet nie jest zaprawa tylko cos jakby cement.
    Rozrabia się to i nakłada pedzlem około 1mm.

  • 4. Data: 2010-07-19 07:25:08
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > To nawet nie jest zaprawa tylko cos jakby cement.
    > Rozrabia się to i nakłada pedzlem około 1mm.

    Mówisz o tym Ceresicie?

  • 5. Data: 2010-07-19 17:51:51
    Od: Łukasz <g...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > swobodnie wnika weń pomiędzy ziarnami kruszywa.Chcę to tak zostawić do
    > następnego sezonu,żeby po zimie zobaczyć gdzie i czy popęka.Potem klejenie

    A dlaczego przed zimą nie przykryć tego folią ?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-07-19 19:40:25
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-07-19 19:51, Łukasz pisze:

    > Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > A dlaczego przed zimą nie przykryć tego folią ?
    >
    > pozdrawiam
    Folia nie da rady w przypadku roztopów i zamarznięć.Technicznie trudno by mi było to
    przykryć bez
    możliwości podciekania wody

  • 7. Data: 2010-07-20 07:58:35
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-07-19 09:25, Rentier pisze:

    > Mówisz o tym Ceresicie?
    To jest cała grupa środków nazywanych z niemiecka Dichtschlamme. W
    Polsce wymyślono nazwę "mikrozaprawa uszczelniająca". Oparte są na
    cemencie, rozrabiane do postaci błota/szlamu i nakładane w co najmniej 2
    warstwach. Przy czym pierwszą warstwę należy nakładać pędzlem
    "ławkowcem" lub szczotką i mocno wcierać, żeby zamknąć pory, a drugą
    warstwę można nakładać pacą.

    Za naszą zachodnią granicą te środki znane są dziesiątek lat - u nas
    chemia budowlana (chyba ze względu na koszty) ogranicza się najczęściej
    do dysperbitu :)

    Tobie raczej potrzebne będą elastyczne odmiany tych produktów, które są
    modyfikowane polimerami i potrafią kryć rysy. Niekótre z nich nawet
    powyżej 1mm. Niestety są droższe.

    Poniżej tabelka jaką ostatnio zrobiłem na własne potrzeby. Posortowana
    rosnąco według ceny za m2.

    marka nazwa cecha worek zużycie warstwa koszt koszt
    kg kg/m2 mm zł/kg zł/m2
    Ceresit CR 65 25 4,00 2,50 1,91 7,64
    Sopro DSF 422 25 4,50 3,50 2,27 10,22
    QUICK-MIX MDS 25 5,00 3,00 2,60 13,00
    Kreisel BUDOSZCZEL-H 810 25 5,25 3,50 3,01 15,80
    Weber Deitermann DS 25 5,00 2,50 3,90 19,50
    Remmers Dichtschlamme 25 4,00 2,00 5,56 22,24
    Ceresit CR 166 elast 32 3,00 2,50 7,94 23,82
    Kreisel AQUASZCZEL 820 elast 35 3,70 2,50 8,71 32,23
    Weber Superflex D1 elast 20 3,00 2,50 10,96 32,88
    Izohan EkoFolia wys.ciś ?? 40 4,00 3,00 8,59 34,36
    QUICK-MIX FDS 1K elast 20 3,00 2,50 14,47 43,41
    QUICK-MIX FDS 2K elast 20 4,00 3,00 10,88 43,52
    Sopro DSF 423 elast 35 4,92 3,00 9,71 47,77
    Sopro DSF 523 elast 20 4,00 3,00 12,95 51,80

    Jest tego oczywiście więcej :) A ceny należy traktować z lekkim
    przymrużeniem oka. W zależności od źródła potrafią się mocno różnić.

    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2010-07-20 08:06:59
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    > Mówisz o tym Ceresicie?

    Jeszcze 2 sprawy.

    1. Poczytaj o Ceresicie CR90.. wnika w pory i krystalizuje zmieniając
    strukturę betonu. Czyli zamyka wszystkie pory od środka a nie tylko je
    przykrywa. Kosztuje mniej niż wiele innych środków i myślę, że wart jest
    rozważenia jako pierwsza warstwa.

    2. Niektóre ze środków sprzedawane są jako 2 składnikowe. Zaleta jest
    taka, że nie musisz się przejmować dobieraniem odpowiednich proporcji
    wody i proszku. Chyba, że chcesz wykorzystać tylko część opakowania.
    Wtedy zaleta staje się wadą :)

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-07-20 08:16:13
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik shaman napisał:

> [...]
    >

    > Jest tego oczywiście więcej :) A ceny należy traktować z lekkim
    > przymrużeniem oka. W zależności od źródła potrafią się mocno różnić.

    Witaj
    ja z kolei ze szlamów polecam NBElastic z Koestlera, bardzo dobrze mi
    się z nim pracuje. Niestety kosztów w przypadku zakupów jednostkowych
    nie znam.

    pozdrawiam
    rafał

  • 10. Data: 2010-07-20 08:26:23
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-07-20 10:16, rrr pisze:
    > Witaj
    > ja z kolei ze szlamów polecam NBElastic z Koestlera, bardzo dobrze mi
    > się z nim pracuje. Niestety kosztów w przypadku zakupów jednostkowych
    > nie znam.

    A jakie są ceny hurtowe? Może będę potrzebował tego na jakieś 140m2. A
    jeśli przyda się jako izolacja pozioma to jeszcze więcej.

    Możesz napisać coś więcej w tym temacie skoro znasz go z praktyki? Jak
    stosujesz, do czego, ile wychodzi faktyczne zużycie, itd.. wszystko co
    przyjdzie Ci do głowy :)

    Właśnie kombinuję nad izolacjami i nie wiem czy mogę dać taki szlam na
    betonowe ściany piwnicy zamiast izolacji bitumicznej.

    PZDR
    Shaman