  • 1. Data: 2011-09-18 09:23:58
    Temat: DGP + koza
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Moja kobieta chce miec w salonie koze w delikatnym portalu zamiast
    kominka. Ja sie natomiast zastanawiam nad DGP. Czy znacie jakies
    polaczenie DGP z koza? Jakby tu odbierac sensownie cieplo? z kominkiem
    to sprawa prosta...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2011-09-18 11:44:16
    Temat: Re: DGP + koza
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2011 11:23, RadekNet pisze:
> [...]
    > kominka. Ja sie natomiast zastanawiam nad DGP. Czy znacie jakies
    > polaczenie DGP z koza? Jakby tu odbierac sensownie cieplo? z kominkiem

    "DGP"?

  • 3. Data: 2011-09-18 12:15:57
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 18.09.2011 13:44, Andrzej Lawa pisze:

    > "DGP"?

    1) Google wylaczyli?
    2) Skoro nie wiesz co to DGP to i pewnie rozwiazania nie znasz.

    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 4. Data: 2011-09-18 13:12:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2011 14:15, RadekNet pisze:

    > 1) Google wylaczyli?

    Dozorbud Grupa Polska sp. z o.o. ;->

    > 2) Skoro nie wiesz co to DGP to i pewnie rozwiazania nie znasz.

    To radź sobie sam, skrótofilu.

  • 5. Data: 2011-09-19 10:05:50
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2011-09-18 11:23, RadekNet pisze:
> [...]
    > kominka. Ja sie natomiast zastanawiam nad DGP. Czy znacie jakies
    > polaczenie DGP z koza? Jakby tu odbierac sensownie cieplo? z kominkiem

    Nie trzeba ciepła odbierać. Ono samo się rozchodzi:)
    Oczywiście najlepiej w otwartych pomieszczeniach. Do sypialni i łazienki
    raczej nie dojdzie;)
    Posłuchaj się kobiety, wstaw kozę i zapomnij o DGP.
    Ja tak mam i sobie chwalę.

    adamm

  • 6. Data: 2011-09-19 17:25:04
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 19.09.2011 12:05, adamm pisze:

    > Nie trzeba ciepła odbierać. Ono samo się rozchodzi:)

    Nie zauwazylem ;) Od paru lat mieszkam w domach z kominkiem, bez DGP i
    strasznie mi to nie pasuje, ze w salonie mam skwar a w kuchni chlod ;)

    > Posłuchaj się kobiety, wstaw kozę i zapomnij o DGP.
    > Ja tak mam i sobie chwalę.

    Kobieta tez chce DGP, ale z koza ;) Tzn "chciala", bo juz ustalilismy,
    ze jednak bedzie kominek i od niego DGP.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 7. Data: 2011-09-19 17:42:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adamm napisał:

    > Posłuchaj się kobiety, wstaw kozę i zapomnij o DGP.
    > Ja tak mam i sobie chwalę.

    Ja poszedłem dalej i postawiłem piec kaflowy - taki tradycyjny, na
    drewno :-).
    Ciepło z niego rozchodzi się po całym domu, bo mam w holu otwartą
    przestrzeń i jak drzwi na górze pootwieram, to w większość kątów ciepło
    dochodzi.
    Jak napalę, to w okresie tzw przejściowym w zupełności wystarczy, żeby w
    domu była komfortowa temperatura. Natomiast jeżeli chodzi o jego
    pojemność cieplną, to szacuję na jakieś 30, może 40 kWh przy pełnym
    'napaleniu'. To znacząco dogrzeje mi dom i odciąży CO nawet zimą. A i
    swój urok też ma :-). Drzwiczki z szybą.

    pozdr.
    Robert G

  • 8. Data: 2011-09-19 20:51:30
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-09-19 19:25, RadekNet pisze:

> [...]

    DGP do kozy:
    http://www.caframo.com/hearth/hearth_products_woodst
    ove_ecofanoriginal800.php

    ;)

    Marek

  • 9. Data: 2011-09-20 17:06:48
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 19.09.2011 19:42, robercik-us pisze:
> [...]
    > 'napaleniu'. To znacząco dogrzeje mi dom i odciąży CO nawet zimą. A i
    > swój urok też ma :-). Drzwiczki z szybą.

    My jestesmy nalogowi palacze ;) i dla tego kominek byc musi (a beda dwa,
    bo w salone i na poddaszu, gdzie bedzie projektor itp.). Dla tego tez
    zdecydowalem sie jednak na DGP, bo zal tego ciepla, kiedy mozna
    oszczedzic na paleniu w CO.
    I moze pojde Twoim tropem i zrobie jakas akumulacyjna obudowe?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 10. Data: 2011-09-20 17:57:23
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Dla tego tez
    > zdecydowalem sie jednak na DGP, bo zal tego ciepla, kiedy mozna
    > oszczedzic na paleniu w CO.
    > I moze pojde Twoim tropem i zrobie jakas akumulacyjna obudowe?

    do kozy...???
    jeśli żona myśli o czymś takim, jak widywałem u szlachty w GB, czyli
    duża wnęka paleniskowa, w której kiedyś paliło się po prostu ognisko
    na żeliwnym ruszcie, a teraz na środku niej stoi koza żeliwna, to po
    prostu zrób ukryte w podsufitce tej wnęki coś na wzór okapu
    kuchennego, podpatrz jak wygląda to w budce z kebabami, taki duuuży
    okap, podłączasz to do wentylatora dgp umieszczonego gdzieś wyżej i
    rozprowadzasz rurami po sąsiednich pokojach...
    ... o podłączeniu tego do rekuperatora nie wspomnę, bo na tej grupie
    to passe i niepotrzebnie podbija ciśnienie...

    pozdrawiam
    s_13