  • 1. Data: 2010-07-14 16:57:01
    Temat: Dach-ceny różnych materiałów
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Cześć.
    Czy widział ktoś gdzieś w sieci *orientacyjne* porównanie kosztu dachu w
    zależności od materiału wykończenia?
    Dach dwuspadowy 25 stopni, bez okien-prościej się nie da, więc chyba
    możliwe jest wyliczenie ceny za m2.
    Ondulina, gont bitumiczny, blacho-dachówka... Cena konstrukcji chyba
    zbliżona przy tych rozwiązaniach.
    Zaznaczam że nie interesuje mnie opinia na temat tych pokryć, tylko ich
    cena.
    Będę wdzięczny za jakieś linki.

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-07-14 17:16:57
    Temat: Re: Dach-ceny różnych materiałów
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
    > Ondulina, gont bitumiczny, blacho-dachówka

    Ceny dokładnie w tej kolejności + betonowa + ceramiczna.
    Ondulinę sobie od razu odpuść (po ~10 latach będziesz miał makulaturę na
    dachu),
    gont wymaga pełnego deskowania, blachodachówka malowania za jakiś czas,
    betonowa solidniejszej więźby niż poprzedniczki.
    Aczkolwiek, jak kładliśmy dach na garażu, to udało się trafić "zapomnianą"
    dachówkę betonową
    z "poprzednich" dostaw i wyszła taniej niż blachodachówka.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-07-14 19:35:40
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > zbliżona przy tych rozwiązaniach.
    > Zaznaczam że nie interesuje mnie opinia na temat tych pokryć, tylko ich

    20 minut roboty.
    Oczywiście szacunkowo bo drugie tyle zapłacisz za dodatki typu: gąsiory
    wiatrownice, dachówki krawędziowe.
    Ceny znajdziesz w google.
    No i na pewno do gontu bitumiczny musisz mieć pełne deskowanie a 40m2 desek
    to jakieś 500-700 złotych.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-07-14 20:19:51
    Od: M <M...@o...pl>

    Stolat pisze:
> [...]
    > Ceny znajdziesz w google.
    > No i na pewno do gontu bitumiczny musisz mieć pełne deskowanie a 40m2 desek

    Uwaga na deski pod gont bitumiczny. Nie radziłbym kłaść zwykłych
    (mokrych) desek, bo wyschną i się wypaczą. Najlepiej, żeby były suche i
    cienkie (do 10cm). Gdyby były frezowane to jeszcze lepiej. Natomiast
    zalecanym podkładem jest wodoodporna płyta OSB. Poza tym dach z gontu
    MUSI mieć wentylację (połaciową lub w kalenicy). Przy wybieraniu systemu
    radzę od razu sprawdzić ile to kosztuje (możesz się zdziwić - przy
    długiej kalenicy może wyjść kilka tysięcy złotych).

    Orientacyjne ceny można znaleźć na forum muratora.

    M.

  • 5. Data: 2010-07-15 05:56:47
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > razu sprawdzić ile to kosztuje (możesz się zdziwić - przy długiej kalenicy

    Potwierdzam. Gont jest dość wymagający (deskowanie i to na skos, wentylacja
    połaci, pracochłonny itd.) i w ogólnym rozrachunku bardzo drogi.

    PC

  • 6. Data: 2010-07-15 07:22:59
    Od: SoloHan <s...@o...pl>

    On 07/14/2010 06:57 PM, Lagod wrote:
    > Cześć.
    > Czy widział ktoś gdzieś w sieci *orientacyjne* porównanie kosztu dachu w

    Nie wiem, czy znajdziesz takie porównanie.
    Mogę podać ile zapłaciłem za swój dach.

    Mam dachówkę ceramiczną Creaton Optima miedź angobowana.
    http://www.creaton.de/pl/produkty/dachowki/typu-zakl
    adkowa/optima-119-sztm2/

    - powierzchnia dachu: 170 m2
    - dach dwuspadowy 45 st.
    - 2 okna dachowe fakro
    - wyłaz dachowy
    - zamiast dachówek brzegowych fachowcy zastosowali blachę z podwujnym
    ofasunkiem. Ładnie wygląda i jest to rozwiązanie tańsze niż dachówki
    brzegowe.

    Za materiał (dachówka + osprzęt dachowy + rynny plastikowe + 2 okna
    fakro + wyłaz dachowy) zapłaciłem w Krakowie ok 16000 zł.
    Sama dachówka, to koszt ok 9700 zł.

    Ta dachówka nie należy do najtańszuch, ale naprawdę ją polecam.
    Polecam też tańszą Creaton Viva New. Nie wiem jak jest teraz, ale w
    marcu 2010 w cłej Europie było na Vive tak dużo zamówień, że termin w
    jakim mógłbym ją dostać to był czerwiec 2010, a miałem już umówionych
    fachowców, więc musiałem kupić inną dachówkę i wybór padł właśnie na
    Creaton Optima.

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 7. Data: 2010-07-15 10:29:45
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-07-15 07:56, PC pisze:

    > Potwierdzam. Gont jest dość wymagający (deskowanie i to na skos,
    > wentylacja połaci, pracochłonny itd.) i w ogólnym rozrachunku bardzo drogi.

    Dzięki za wszystkie sugestie. Poszperam na Muratorze.
    Na oko najtańsza wydaje się ondulina, tylko czy jest taka imitująca
    dachówkę?