  • 1. Data: 2010-12-09 00:00:02
    Temat: Dobrze ocieplony dach rulez!
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Właśnie zjechało mi z jednej połaci dachu z 2m3 śniegu. Huk niesamowity. Od
    2 dni u sąsiadów dachy czyste, a u mnie były zawalone. Idę zmienić spodnie.

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2010-12-09 00:14:18
    Temat: Re: Dobrze ocieplony dach rulez!
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message news:idp664$boa$1@news.onet.pl...
    > Właśnie zjechało mi z jednej połaci dachu z 2m3 śniegu. Huk niesamowity. Od 2
    > dni u sąsiadów dachy czyste, a u mnie były zawalone. Idę zmienić spodnie.

    Aż tak się przestraszyłeś tego huku ? ;)))

  • 3. Data: 2010-12-09 00:21:59
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:

    > "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message
    >
    > Aż tak się przestraszyłeś tego huku ? ;)))

    Myślałem, że dach pod śniegiem się wali! Właśnie zjechało jeszcze z 2
    połaci.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2010-12-09 01:30:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Gru, 01:21, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > My la em, e dach pod niegiem si wali! W a nie zjecha o jeszcze z 2
    > po aci.

    Mnie tez wieczorem zaczal straszyc i straszy do teraz - co chwile cos
    z hukiem zjezdza :)
    Ja sie boje bo mam z tylu dorobiony daszek przed wjazdem do garazu na
    ktory zjezdza snieg z dachu domu -> a ten "daszek" ma wymiary 8x3m,
    wazy z poltorej tony i nie jest podparty ani jednym slupem ;-)
    Zrobione totalnie "na oko", choc baaardzo solidnie i z glowa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-12-09 08:31:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > Mnie tez wieczorem zaczal straszyc i straszy do teraz - co chwile cos
    > z hukiem zjezdza :)

    No właśnie...
    Teraz pytanie, czy jest jakiś sposób na ten zjeżdżający śnieg:
    Przecież na powierzchni - jak u mnie - jakieś 230 m2 - kiedy spadnie ze
    30 - 40 cm śniegu, to leży sobie w mrozy tak z 50 - 80 kubików śniegu...
    Pomijam już ciężar, bo skoro dach wytrzymuje - u mnie nawet nie
    trzeszczy :-), to jest ok, ale z tym zjeżdżaniem, to już masakra.

    Dobrze, że u mnie nad wejściem nie ma połaci, z której mógłby się zsunąć
    śnieg - jest nieduży daszek i w dodatku podparty na solidnym słupie,
    tego się nie boję.

    Moje obawy natomiast wzbudzają inne strony domu i połacie...

    Przecież jak taki częściowo zlodowaciały śnieg zleciałby komuś na głowę,
    to i do tragedii może dojść :-(.

    Jaki jest najlepszy na to sposób? Czy zrzucanie tego śniegu w sposób
    kontrolowany? A może jeszcze coś innego?

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2010-12-09 10:10:13
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-12-09 09:31, robercik-us pisze:
    > Jaki jest najlepszy na to sposób? Czy zrzucanie tego śniegu w sposób
    > kontrolowany? A może jeszcze coś innego?

    http://www.dachyonline.pl/index.php?p139,plotek-prze
    ciwsniegowy-200-cm

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2010-12-09 10:29:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Lagod napisał:

    > http://www.dachyonline.pl/index.php?p139,plotek-prze
    ciwsniegowy-200-cm

    To teraz kolejne pytanie...
    Czy taki płotek jest w stanie utrzymać masę - załóżmy 3 tony -
    zsuwającego się śniegu z dachu o kącie nachylenia 43 st...?

    Może być teź więcej, jak więcej napada.

    Coś mnie to nie przekonuje.

    pozdr
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-12-09 10:30:57
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Pomijam już ciężar, bo skoro dach wytrzymuje - u mnie nawet nie trzeszczy
    > :-), to jest ok, ale z tym zjeżdżaniem, to już masakra.

    Możesz np. zlecić ocieplenie dachu zamiast zrobić samemu. Możesz również dać
    cieńszą warstwę wełny - będzie taniej i problemu z zalegającym śniegiem nie
    będzie. No i słynne ściany szczytowe: powinny być wymurowane aż pod
    membranę.
    ;-)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2010-12-09 10:34:41
    Od: "P" <d...@g...pl>

    > Myślałem, że dach pod śniegiem się wali! Właśnie zjechało jeszcze z 2
    > połaci.
    > Bartek

    Nie dziwię się. Ja się wychowałem w bloku i pierwszej zimy (w zeszłym roku)
    byłem też przerażony jak to słyszałem :-))

  • 10. Data: 2010-12-09 10:35:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > Możesz np. zlecić ocieplenie dachu zamiast zrobić samemu.

    Zleciłem ;-)

    Możesz również dać
    > cieńszą warstwę wełny - będzie taniej i problemu z zalegającym śniegiem nie
    > będzie.

    No nie będzie, ale będzie cieknąca woda w mrozy, sople i bajońskie
    koszty ogrzewania :-)))

    No i słynne ściany szczytowe: powinny być wymurowane aż pod
    > membranę.

    ble ble ble...
    Nie mam membrany, tylko pełne deskowanie :-P

    A szczyty mam ocieplone.

    pozdr
    robercik-us