  • 1. Data: 2011-10-07 12:27:02
    Temat: Dom jednorodzinny ze stalową ramą.
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Witam, obejrzałem sobie właśnie dwa pierwsze odcinki 11 serii Grand
    Design i ponieważ w obu pokazanych projektach było zastosowane dużo
    stali mam pytanie.
    Czy taka technologia (rama stanowiąca jakby obrys budynku) jest
    stosowana w Polsce? Wiem, że w latach 70' stosowano ją w budownictwie
    wielorodzinnym ale w jednorodzinnym jakoś tego nie widać. Dlaczego?
    koszta wyższe niż w technologii tradycyjnej? Kwestie z przewodnością
    cieplna stali (zakładam że stanowi to mostek termiczny)? Patrząc na to
    co buduje się właśnie w UK jest to dosyć często stosowane i na pierwszy
    rzut oka ma sporo zalet. Ale dlaczego nie jest popularne? gdzie jest haczyk?
    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 2. Data: 2011-10-07 12:32:13
    Temat: Re: Dom jednorodzinny ze stalową ramą.
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-10-07 14:27, Qlfon pisze:
> [...]
    > co buduje się właśnie w UK jest to dosyć często stosowane i na pierwszy
    > rzut oka ma sporo zalet. Ale dlaczego nie jest popularne? gdzie jest

    Może cena? Na rynku zaczyna brakować stali, Chiny zasysają wszystko w
    każdej ilości a hut nie przybywa.

  • 3. Data: 2011-10-07 18:15:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Qlfon wrote:
> [...]
    > co buduje się właśnie w UK jest to dosyć często stosowane i na
    > pierwszy rzut oka ma sporo zalet. Ale dlaczego nie jest popularne?

    nigdzie...

    może napisz coś więcej o tej konstrukcji...

    swgo czasu w RP próbowano budowac domy szkieletowe na szkielecie stalowym,
    ale sie jakoś specjalnie nie sprawdziły (cena).

  • 4. Data: 2011-10-07 18:19:30
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Czy taka technologia (rama stanowiąca jakby obrys budynku) jest stosowana
    > w Polsce? Wiem, że w latach 70' stosowano ją w budownictwie wielorodzinnym

    Pewnie masz na myśli "ramę H"?

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-10-07 19:03:50
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-10-07 20:19, Maciek. pisze:
    > Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie masz na myśli "ramę H"?

    Tak, dokładnie o tym myślałem...

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 6. Data: 2011-10-07 19:11:46
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W dniu 2011-10-07 20:15, Marek Dyjor pisze:

    > nigdzie...

    Czyli ludzie nieprzyzwyczajeni, stal faktycznie droga czy co?
    > może napisz coś więcej o tej konstrukcji...
    Zdjęcia, ale bez najważniejszego sa tutaj:
    http://www.channel4.com/4homes/on-tv/grand-designs/n
    ewcastle-photo-gallery
    Link do epizodu o domu ze zdjęć:
    http://www.filestube.com/search.html?q=grand+designs
    +s11e01&select=All&hosting=30

    i drugi, bardziej modernistyczny gdzie też dużo stali poszło:
    http://www.filestube.com/search.html?q=grand+designs
    +s11e02&select=All&hosting=30

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 7. Data: 2011-10-07 19:54:55
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > swgo czasu w RP próbowano budowac domy szkieletowe na szkielecie stalowym,
    > ale sie jakoś specjalnie nie sprawdziły (cena).

    jak zeszły rozmowy o moim kanadyjczyku to mi jeden powiedział ze w mojej
    okolicy jakos gosc takie stalowe domy stawia i ma kolejkę chętnych.
    Szczegółów nie byłem zainteresowany :)

    b.

  • 8. Data: 2011-10-07 20:03:47
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    > Tak, dokładnie o tym myślałem...

    Moja mama swego czasu chwaliła to rozwiązanie. Nie pamiętam tylko dlaczego
    ale spróbuję się czegoś jutro dowiedzieć. I spotkałem się też z ramą H w
    przypadku pomieszczeń kasowych.
    Dowolny konstruktor powinien wiedzieć więcej, bo to raczej podręcznikowa
    kwestia jest jak sądzę. Poza tym może google coś wie?

    --
    M.

  • 9. Data: 2011-10-07 21:41:25
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    w mojej okolicy są conajmniej 3 domy o metalowej konstrukcji szkieletowej.

    Budowa wyglądała podobnie jak zwykłego szkieletora tyle, że zamiast drzewa
    używali metalu:-)

    uciu

  • 10. Data: 2011-10-07 21:47:59
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    http://tinyurl.com/3nja3l8

    drugi
    http://tinyurl.com/3r5fyem

    z zewnątrze nie odróżnisz, że są na metalowym stelazu