  • 1. Data: 2011-04-19 07:13:42
    Temat: Drzwi wewnętrzne
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Witajcie
    Mozecie doradzic mamy zrobione otwory jak w projekcie i odbiegaja one
    delikatnie od otworow wymaganych przez montazystow montujacych drzwi PORTA
    (na drzwi czeka sie od 4 do 6 tygodni) i teraz czy doprowadzenie otworow
    nalezy
    do ekipy od tynkow czy montazysci w cenie montazu powinni sami dostosowac
    sobie
    te otwory?

    RN

  • 2. Data: 2011-04-19 07:20:51
    Temat: Re: Drzwi wewnętrzne
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Kwi, 09:13, "RN" <D...@i...pl> wrote:
> [...]
    > nalezy
    > do ekipy od tynkow czy montazysci w cenie montazu powinni sami dostosowac

    Jak delikatnie odbiegaja od wymogow? Oscieznice regulowane? One maja
    calkiem spory zakres tolerancji - porta pisze pewnie +-2cm, mozesz
    przyjac spokojnie +5cm od wymaganego wymiaru (na minus bedzie jednak
    troche mniej). Pojdzie wiecej pianki ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-19 07:31:46
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    r.googlegroups.com...

> [...]
    > calkiem spory zakres tolerancji - porta pisze pewnie +-2cm, mozesz
    > przyjac spokojnie +5cm od wymaganego wymiaru (na minus bedzie jednak

    Od gory bedzie jakies 10 cm gotowy otwor wedlug PORTY ma miec np. 88x206 a u
    mnie
    on ma 94x216

  • 4. Data: 2011-04-19 07:45:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 19 Kwi, 09:31, "RN" <D...@i...pl> wrote:

    > Od gory bedzie jakies 10 cm gotowy otwor wedlug PORTY ma miec np. 88x206 a u
    > mnie
    > on ma 94x216

    Ups, no to raczej delikatne nie jest ;) 10cm to na pewno duzo za
    duzo.. Nawet jak np. liczysz bez pokrycia (plytki, panele, parkiet) to
    i tak byloby sporo.. Moim zdaniem ekipa monterow z porty powie Ci
    "dowidzenia, wrocimy jak otwory beda takie jak trzeba".

    Zmierzylem dokladna wysokosc moich oscieznic z porty (regulowanych) -
    juz na gotowo ma 94,5 x 208,5. Otwor powyzej tych wymiarow bedzie juz
    widoczny, a ze zapewne idealnie co do mm nie masz katow i pionow to
    trzeba od tego odjac z 2cm - i to bedzie takie absolutne maksimum
    (zalozylbym, ze 92 x 206). I tak beda pewnie marudzic ze duzo pianki
    pojdzie wiec jak juz bedziesz zmniejszal to do ich 88x206 najlepiej ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-04-19 08:05:58
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Nie prosciej dostosowac drzwi do otworow a nie odwrotnie. Zamawiajac
    drzwi u pierwszego lepszego producenta drzwi wymiar bedziesz mial taki
    jaki sobie zarzyczysz.

    KADAR

  • 6. Data: 2011-04-19 08:29:34
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
    > Nie prosciej dostosowac drzwi do otworow a nie odwrotnie. Zamawiajac
    > drzwi u pierwszego lepszego producenta drzwi wymiar bedziesz mial taki
    > jaki sobie zarzyczysz.

    Witaj
    Chetnie bym to zrobil niestety zonie podoba sie model porty ktory wedlug
    stolarzy ciezko zrobic, a jak juz to krzycza sobie okolo 1000 za skrzydlo z
    oscieznica (wtedy nie musze przerabiac nic), z tego co sie orientowalem nie
    ma mozliwosci zamowic w porcie drzwi pod okreslony wymiar otworow

    pozdrawiam
    RN

  • 7. Data: 2011-04-19 19:36:15
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 19 Kwi, 09:13, "RN" <D...@i...pl> wrote:
> [...]
    > nalezy
    > do ekipy od tynkow czy montazysci w cenie montazu powinni sami dostosowac

    komu zaplacisz za dopasowanie wymiaru otworu do drzwi do tego bedzie
    to nalezalo.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 8. Data: 2011-04-19 19:38:03
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 19 Kwi, 10:05, Kadar <o...@g...com> wrote:
    > Nie prosciej dostosowac drzwi do otworow a nie odwrotnie. Zamawiajac
    > drzwi u pierwszego lepszego producenta drzwi wymiar bedziesz mial taki
    > jaki sobie zarzyczysz.

    za wymiar nietypowy u producentow doplata jest. Rzemieslnikowi jest
    bez roznicy ale robi drozej niz producent.

    pzdr
    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 9. Data: 2011-04-19 20:12:08
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-19 10:29, RN pisze:
> [...]
    > oscieznica (wtedy nie musze przerabiac nic), z tego co sie orientowalem nie
    > ma mozliwosci zamowic w porcie drzwi pod okreslony wymiar otworow

    1000zł za skrzydło z ościeżnicą? Myślałem, że 2,5kzl to drogo :-)

    Generalnie ze stolarką (właściwie to więcej tam papieru i plastyku)
    drzwiową jest tak, że masowi producenci robią pod standardowy wymiar -
    do tego każdy producent może mieć inny wymiar (jeszcze różnią się
    pomiędzy modelami).

    Moim zdaniem zmniejszanie otworów jest łatwiejsze od powiększania.

    M.

  • 10. Data: 2011-04-19 20:13:20
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-19 09:13, RN pisze:
> [...]
    > nalezy
    > do ekipy od tynkow czy montazysci w cenie montazu powinni sami dostosowac

    Ci, którym za to zapłacisz. AFAIK tynkarze nie mają wpływu na wielkość
    otworu. Raczej ekipa od stanu surowego i architekt (odpowiednie zapisy w
    projekcie).

    M.