  • 1. Data: 2010-01-09 20:02:54
    Temat: Dwa pytania o ogrodzenie
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Witam,
    Bede wdzieczny jesli ktos z grupowiczow pomoze mi w tym temacie:
    - na jaka glebokosc kopac dol pod slupki na ktorych bedzie siatka
    (wydaje mi sie ze ponizej przemarzania, ale to strasznie duzo wychodzi),
    a jaka srednica?
    - Czy mozna odzyskac vat za materialy na ogrodzenie mimo, ze jeszcze nie
    ma domu (nawet nie ma pozwolenia)?

    Dzieki serdeczne,
    Lukasz

  • 2. Data: 2010-01-09 21:29:27
    Temat: Re: Dwa pytania o ogrodzenie
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisal w wiadomosci
> [...]
    > - na jaka glebokosc kopac dol pod slupki na ktorych bedzie siatka (wydaje
    > mi sie ze ponizej przemarzania, ale to strasznie duzo wychodzi),
    Nie kopac.Pozyczyc ew kupic za 70zl wiertnice i wywiercic otwory

  • 3. Data: 2010-01-09 22:42:30
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Kris wrote:
    > Nie kopac.Pozyczyc ew kupic za 70zl wiertnice i wywiercic otwory
    No tak, mialem na mysli wiercenie.
    Lucky

  • 4. Data: 2010-01-10 10:36:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > - Czy mozna odzyskac vat za materialy na ogrodzenie mimo, ze jeszcze nie
    > ma domu (nawet nie ma pozwolenia)?

    nie można wogóle odliczać za ogrodzenie, inna sprawa, że nikt ci nie
    sprawdzi, czy cement (beton) dałeś w ogrodzenie czy w fundament, a
    materiały na dom możesz kupić i odliczyć zanim uzyskasz pozwolenie na
    budowę

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-01-10 10:48:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > srednica?
    > - Czy mozna odzyskac vat za materialy na ogrodzenie mimo, ze jeszcze nie

    Ja kupilem za 40zl wiertlo fi 25cm. Wiercenie jest trudne lub wrecz
    niemozliwe jezeli sa kamienie. U mnie na szczescie sama glina. Wiercilem
    wszystkie otwory na 120cm.
    Jak bedziesz wiercil to pamietaj ze:

    Samemu jest ciezko wiercic a jeszcze ciezej wyciagnac wiertlo z gliniasta
    ziemia. Czasem trzeba bylo odpuscic i odkrecic w lewo troche bo nie szlo
    wyciagnac.
    Wywiercony pozostawiony otwór musi byc natychmiast zabezpieczony deska. W
    trawie absolutnie tego nie widac. U mnie wystarczyla doslownie przerwa na
    obiad aby sasiadka z ciekawosci wpadla jedna noga do otworu. A co dopiero
    dziecko.
    Nie wierc wszystkich naraz jezeli nie chcesz miec problemów z
    wypompowywaniem wody opadowej lub gruntowej lub wyciaganiem zlapanych w ta
    pulapke jezy.

    VATu nie dostaniesz za ogrodzenie ani za brame ani za kostke.

    Marek

  • 6. Data: 2010-01-10 12:27:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Sty, 21:02, Gonzo <g...@n...nn> wrote:
> [...]
    > - na jaka glebokosc kopac dol pod slupki na ktorych bedzie siatka
    > (wydaje mi sie ze ponizej przemarzania, ale to strasznie duzo wychodzi),

    Jezeli otworow masz duzo - znajdz firme z minikoparka i wiertnica,
    bedziesz mial w godzine wywiercone wszystko za stowke czy dwie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-01-10 15:05:27
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Jezeli otworow masz duzo - znajdz firme z minikoparka i wiertnica,
    > bedziesz mial w godzine wywiercone wszystko za stowke czy dwie :)
    > pozdr.

    Mnie czeka wywiercenie okoro 300-350 dziur ( ogrodzenie , sadzenie
    drzewek , żywopłotu itd itd ) biorę pod uwagę dwie opcje albo pożyczenie
    w EWPA - Majster na weekend wiertnicy spalinowej , albo kupienie na
    allegro jakiejś spalinówki NO - Name za 900 zl - bardziej w kierunku
    drugiej opcji - bo zawsze się w ogrodzie to potem przyda....

    A wiercić słupki planuje na max 80 cm , myśle że nie ma co przesadzac ze
    strefa przemarzania w tym wypadku.

    > --
    > Adam Sz.

    MAYKY

    p.s. Adam pod kieromś godkom żeś pisoł ło tym żeś Ślonzok ???
    :):) a gynał to kaj miyszkosz ???? ;-)

  • 8. Data: 2010-01-10 17:13:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Sty, 16:05, mayky <m...@c...pl> wrote:

    > Mnie czeka wywiercenie okoro 300-350 dziur ( ogrodzenie , sadzenie

    Ja nawet nie wiem ile ale mam z 400mb ogrodzenia do zrobienia w tym
    roku :)) Wiekszosc bedzie z siatki lesnej, front i jeden bok
    prawdopodobnie ogrodzenia XCEL, a kawalek moze zwykla siatka..

    > drzewek , żywopłotu itd itd ) biorę pod uwagę dwie opcje albo pożyczenie

    Drzewa i zywoplot to chyba malutkie dziurki tylko bo przeciez nie
    bedziesz sadzil 10-metrowych drzew :-))

    > w EWPA - Majster na weekend wiertnicy spalinowej , albo kupienie na
    > allegro jakiejś spalinówki NO - Name za 900 zl - bardziej w kierunku
    > drugiej opcji - bo zawsze się w ogrodzie to potem przyda....

    Chyba tez bym poszedl w ta opcje :)

    > A wiercić słupki planuje na max 80 cm , myśle że nie ma co przesadzac ze
    > strefa przemarzania w tym wypadku.

    Ja bede raczej na 100cm, bo teren mam "trudny", a wolalbym zeby mi sie
    slupki nie przewracaly - jak robic to porzadnie :-)

    > p.s. Adam pod kieromś godkom  żeś pisoł ło tym żeś Ślonzok ???
    > :):) a gynał to kaj miyszkosz ???? ;-)

    Ja ja, to jo zech godol. Myiszkom w Wodzislawiu Slunskim ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-01-10 17:33:14
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Ja nawet nie wiem ile ale mam z 400mb ogrodzenia do zrobienia w tym
    > roku :)) Wiekszosc bedzie z siatki lesnej, front i jeden bok
    > prawdopodobnie ogrodzenia XCEL, a kawalek moze zwykla siatka..

    No ja mam ponad 300 ogrodzenia , planuje 3 strony słupki Fi 50 i siatka
    powlekana , a front drewniane "dechy" na stemplach budowlanych

    > Drzewa i zywoplot to chyba malutkie dziurki tylko bo przeciez nie
    > bedziesz sadzil 10-metrowych drzew :-))

    Słupki chce wiercic fi 250 mm , drzewka tez mysle ta srednica
    nie wiem jeszcze jakie kupie Tuje .....

    > Chyba tez bym poszedl w ta opcje :)

    jak kupie dam znac :)

    > Ja bede raczej na 100cm, bo teren mam "trudny", a wolalbym zeby mi sie
    > slupki nie przewracaly - jak robic to porzadnie :-)

    no zgadzam sie , ale czytalem wypowiedzi praktykow i nie wiem czy ponad
    80 cm ma sens.......

    > Ja ja, to jo zech godol. Myiszkom w Wodzislawiu Slunskim ;)
    > pozdr.

    hahahha :):):)
    Jo w Bytomiu :):) ale Twoje strony znom bo mom tam poru kliyntów w
    Wodzisławiu / Rybniku mom stałego kliynta
    a w Jastrzymbiu dobrego kupla , a konsek ziymi kupiłech w Drogomyślu
    koło Strumiynio :):):) to zaroz u Ciebie za winklym ;-)

    > --
    > Adam Sz.

    Mayky

    p.s. odezwij się na priv

  • 10. Data: 2010-01-10 22:37:55
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > - na jaka glebokosc kopac dol pod slupki na ktorych bedzie siatka

    80 cm z czego zaglebienie slupkow - 70 cm.

    --
    pozdrawiam
    Nullification