  • 1. Data: 2010-03-08 21:37:14
    Temat: Ekogorszek opinie Śląsk
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    Koniec sezonu grzewczego powoli dobiega końca -taką mam nadzieję! :)
    Byłbym wdzięczny za podzieleniem się swoimi sugestiami użytkowników kotłów z
    podajnikami na ekogroszek. Tutaj mi głównie chodzi o sugestie co do jakości
    samego opału (ekogroszku) ze Śląska.
    Sam jestem z okolic Tarnowskich Gór i na początku sezonu zakupiłem znaczną
    ilość ekogroszku workowanego z Czech. Cena była dobra 460zł/t (z transportem
    ok. 480zł/t). Liczyłem się z jego gorszą jakością, ale nie aż z taką!!
    Duże zużycie i bardzo dużo hasia po spaleniu w postaci olbrzymich spieków:
    przy pow. grzewczej ok. 200m2 (oszczędne grzenie) w dniach sporych mrozów
    tej zimy schodziło ok. 80kg/dobe z czego było "na oko" 1 wiadro hasia
    (spieków).
    Próbowałem różnych ustawień pieca, ale spalanie nie spadało.
    Nie chce tutaj robić antyreklamy, a jedynie podzielić się swoją opinią, gdyż
    może komuś ta niedogodność może nie będzie przeszkadzała ... bo cena jego
    jak wyżej pisałem jest bardzo dobra.

    Czeski węgiel się skończył i zakupiłem zdecydowanie droższy (720zł/t
    workowany) w EkoElma http://www.ekogroszekpakowany.pl/ Jednak na tą chwilę
    nie potrafię za wiele o nim powiedzieć, gdyż palę nim dopiero od niedzieli.
    Może ktoś już użytkował ten węgiel i może coś o nim napisać? Czy faktycznie
    tak rewelacyjnie się spala i jest tak wydajny?
    A ktoś może poleci ekogorszek innego producenta?

    Pozdrawiam i czekam na opinię -w szczególności ze Śląska.
    Marcin

  • 2. Data: 2010-03-09 00:38:20
    Temat: Re: Ekogorszek opinie Śląsk
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    Witam
    To był mój pierwszy sezon grzewczy podczas gdy dom jeszcze nie jest zamieszkały,
    ok 200 m kw.,
    Przerobiłem kilku producentów ekogroszku, i tak:
    -lokalny sprzedawcza -HGW co było w workach, taniocha ale beznadzieja pod każdym
    względem, duzo gruzu, spieków i wszelakiego syfu, ile wsypałem do podajnika
    niewiele mniej wybierałem z popielnika, a przy tym piec zarastał sadzą
    momentalnie, czyściłem raz na tydzień.
    - Pieklorz - ja miałem z kopalni Bobrek Centrum - (pakowany fabrycznie przez
    kopalnię) rewelacja energetyczna ( !!! ), bardzo wydajny choć pozostawiał trochę
    spieków, zuzywałem średnio 1 worek 20 kg na dobe, palił się na minimalnych
    parametrach jak szalony
    - Chwałowice - pakowany przez RPM Pawonków - sprzedawany np. w Casto .. - ,
    dobry, mało spieków i gruzu, dość wydajny, w Casto drogi jak diabli i mozna się
    ratować interwencyjnie
    -Kazimierz Juliusz- pakowany przez lokalnego sprzedawcę, jak dałem gościowi z
    placu na piwo to zapakował oryginał bez domieszek miału i innego groszku,
    pieknie się pali, śladowe ilości gruzu, prawie nie ma spieków, popiól wręcz
    wzorcowy,
    -Ekoret, pakowany przez lokalnego sprzedawcę-podobnie jak Chwałowice vel RPM
    Pawonków.
    Z moich doświadczeń wynika że należy wystrzegać się małych lokalnych firm które
    samodzielnie pakują ekogroszek w worki.
    Z uczciwością jest bardzo różnie i nagminną praktyką jest że dosypują miału,
    piasku, innych (gorszych i tańszych) gatunków ekogr. - często z importu.
    Tu króluje czeski i ukraiński, kupowany za grosze z beznadziejnymi parametrami.
    Jest wiele metod oszustwa, trzeba być czujnym !
    Przy fabrycznych ( kopalnianych) opakowaniach nie ma możliwości kombinowania
    więc niewielu takim groszkeim handulje bo chciwosć "bizMesmenów w gumofilcach"
    jest ogromna.
    W trakcie rozmowy na jednym ze składów właśnie taki gość, z petem w gębie, w
    gumofilcach na moje pytanie czy przez pomyłkę nie rozsypał się inny gatunek na
    niewłaściwą hałdę odpowiedział, " no coś pan, ja jestem poważny bizmesmen i
    takich numerów to ja nie robię"
    Gdy podszedłem bliżej i zobaczyłem na własne oczy odeszła mi ochota na zakup i
    szybciutko sie z gościem pożegnałem w sposób oziębły.

    Dla każdego ekogroszku trzeba dobrać optymalne warunki spalania, czyli parę dni
    eksperymentować, podawania, przerwy i nadmuch powietrza.
    Zazwyczaj przy nadmiernym nadmuchu powietrza powstają spieki, ale w drugiej
    skrajności pozostają nie spalone do końca węgle.
    Ale skoro palisz ekogroszkiem to zapewne wiesz jakie są uwarunkowania więc nie
    będę się rozpisywał.
    Jedno dla nas ekogroszkowców jest istotne, wiosną są najlepsze ceny żeby zrobić
    zapasy paliwa na nastepny sezon grzewczy.
    Ponadto węgiel do tego czasu zdąży wyschnąć, bo nawet w opakowanich fabrycznych
    groszke jest mokry, cóż ...taka technologia produkcji.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2010-03-09 07:39:14
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Jacku,
    dziekuję Ci za Twoje spostrzeżenia. Będą mi bardzo przydatne w
    przygotowaniach do przyszłorocznego sezonu grzewczego!
    Co do optymalnych ustawień pieca to walczyłem sporo godzin i sporo piwka
    upłynęło w kotłowni :) Jednak nie potrafiłem ustawić kotła tak aby czeski
    ekogroszek spalał sie dobrze ... taki urok :)

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za Twoją wypowiedź! Marcin

  • 4. Data: 2010-03-09 08:03:15
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Przepraszam za pomyłkę w imieniu: oczywiście, że chodziło o JARKU!
    Marcin

  • 5. Data: 2010-03-09 08:11:47
    Od: "ted." <o...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > ilość ekogroszku workowanego z Czech. Cena była dobra 460zł/t (z
    > transportem ok. 480zł/t). Liczyłem się z jego gorszą jakością, ale nie aż

    Czeski ekogroszek to badziewie sprowadzane za 240 zł t.
    Jest to w zasadzie wegiel brunatny.
    Tym sie nie da palić.

  • 6. Data: 2010-03-09 09:26:28
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A ktoś może poleci ekogorszek innego producenta?

    Gdy parę lat temu zaczęły się pojawiać powszechnie kotły na EG mowiło się ze
    bardzo dobry groszek jest z kopalni Julian w Piekarach Śl. Na chwię obecną
    nie wiem czy Julian jeszcze istnieje. Raz za to widziałem jak w groszku z
    Juliana "ukrył" się kawałek pręta i rozpieprzył stocker w dużym 100 kW
    kotle.
    Osobiście nic więcej nie powiem bo sam ogrzewam gazem.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-03-09 10:09:31
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > Ponadto węgiel do tego czasu zdąży wyschnąć, bo nawet w opakowanich
    > fabrycznych
    > groszke jest mokry, cóż ...taka technologia produkcji.

    Zgadzam się jeśli chodzi o ekogroszek.
    Sam używam teraz KWK Chwałowice - po spaleniu pozostaje tylko pył.
    Kupowany w CarboStal w Będzin - Grodziec. Tani nie jest 740/tona ale
    paczkowany solidnie i dowóz gratis.
    Co do zużycia to jest podobne co eko gorszej jakości - po prostu zaleta to
    małe ilości popiołu.

    PS. Mokry ekogroszek to zaleta a nie wada. Mokry ekogroszek spala się
    lepiej. Odparowująca woda wydziela tlen potrzebny do procesu spalania. Poza
    tym nie ma problemy z pyłem węglowym który skutecznie zniechęcił mnie do
    zakupu ekogroszku luzem.

    Mam pytanie ile płacicie za ekogroszek paczkowany? Czy za jakość naprawdę
    trzeba tyle płacić? Cena 740 tona dość duża jest. A trzeba na zimę tego
    kupić conajmniej 3 tony.

    Piotr.

  • 8. Data: 2010-03-09 10:36:48
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > Mam pytanie ile płacicie za ekogroszek paczkowany?

    Tak jak wczesniej pisałem kupiłem czeski po 460zł/t
    W tej chwili kupiłem, ale od niedzieli dopiero palę z EkoElma (Wojkowice)
    http://www.ekogroszekpakowany.pl/ po 720zł/t, ale w tej chwili już ponoć
    jest po 800zł/t
    W oczekiwaniu na węgiel z Eko Elma miałem14 worków z RetoPak z Mysłowic po
    750zł/t. Ilość popiołu po spaleniu wydaje mi się znośna i nie ma spieków.

    Pozdrawiam! Marcin
    PS. Wszystko powyżej to ekogroszek pakowany

  • 9. Data: 2010-03-09 11:13:56
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > podajnikami na ekogroszek. Tutaj mi głównie chodzi o sugestie co do jakości

    Co prawda nie o ekogroszku a o weglu i miale ale chyba tez w temacie:
    Ostatni rok (wegiel i mial kupiony w zeszla wiosne) okazal sie okropny jesli
    chodzi o jakosc wegla.
    Duzo niespalonych kawalkow. Przy ladowaniu wegiel byl strasznie mokry to samo
    miał. Licze ze zaplacilem 20% za wode.

    Wegiel bodajże z kopalni bobrek.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 10. Data: 2010-03-09 13:27:37
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lepiej. Odparowująca woda wydziela tlen potrzebny do procesu spalania.
    > Poza tym nie ma problemy z pyłem węglowym który skutecznie zniechęcił mnie

    O! Jakieś nowe prawa chemiczne.
    Ciekawe.

    p.