  • 1. Data: 2011-09-26 18:49:19
    Temat: Elektryka pytanie
    Od: "RN" <D...@i...pl>

    Witam Serdecznie
    10 rolet polaczono ze soba jedna za druga (szeregowo), pod jeden przycisk
    umieszczony w wiatrolapie, dodatkowo przy kazdej z rolet wypuszczono do
    puszki 3 przewody do podlaczenia przyciskow aby mozna bylo sterowac
    pojedynczymi roletami.
    Wszystkie rolety dzialaja prawidlowo pod jednym przyciskiem umieszczonym w
    wiatrolapie. Natomiast podpinajac wlacznik roletowy pod jakiekolwiek inne
    okno nadal zamykaja sie i otwieraja wszystkie rolety. Wedlug mojego
    elektryka potrzebne sa specjalne wlaczniki, pytanie jest nastepujace jakie
    sa te wlaczniki? Cos wspomnial ze beda kosztowaly gdzies kolo 200 zl.

    Pozdrawiam
    RN
    www.meibi.pl

  • 2. Data: 2011-09-26 19:27:21
    Temat: Re: Elektryka pytanie
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "RN" <D...@i...pl> wrote:
> [...]
    > potrzebne sa specjalne wlaczniki, pytanie jest nastepujace jakie sa te
    > wlaczniki? Cos wspomnial ze beda kosztowaly gdzies kolo 200 zl.

    Rozłącz to jak najszybciej, bo popalisz silniki. Silników rolet nie wolno łączyć
    równolegle (to Twoje połączenie szeregowe jest tak naprawdę połączeniem
    równoległym). Sterowanie grupowe musi być zrealizowane w ten sposób, że gdy
    silniki w grupie są połączone zaciskiem "góra" i podane jest na nim napięcie, to
    zacisk "dół" każdej rolety musi być odseparowany od pozostałych. W chwili
    zadziałania krańcówki na zacisku przeciwległym pojawia się bardzo wysokie
    napięcie, które może sfajczyć silniki (może też bardzo pięknie popieścić jeśli
    ktoś tymczasowo rolety podnosi przedłużaczem ;))
    200zł to lekka przesada - za ok. 100zł można kupić sterowniki do puszek lub
    skrzynek rolet (nawet radiowe) a za jakieś 20-50zł współpracujący z nimi lokalny
    przycisk do puszki.
    Najważniejsze w tym wszystkim jest odpowiednie przygotowanie okablowania do
    wybranych sterowników.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-09-27 06:07:41
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-09-26 20:49, RN pisze:
    > Witam Serdecznie
    > 10 rolet polaczono ze soba jedna za druga (szeregowo), pod jeden przycisk
    > umieszczony w wiatrolapie, dodatkowo przy kazdej z rolet wypuszczono do

    To twoje połączenie szeregowe jest połączeniem równoległym. Czy włacznik
    steruje silnikiem w ten sposób, że podaje na niego napięcie? Jeśli tak,
    to jakie?

  • 4. Data: 2011-09-27 09:03:20
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > nimi lokalny przycisk do puszki.
    > Najważniejsze w tym wszystkim jest odpowiednie przygotowanie okablowania

    A może masz pomysł jak sterować roletami tylko góra, albo tylko dół?

    Silnik NICE Neoplus z wbudowanym radiem z wyjściem na wyłącznik z
    mechanicznymi krańcówkami

    Kable poprowadzone od każego włącznika dzwonkowego do centrali alarmowej
    stale integra.
    Niestety nie mam możliwośc jak rozwiązać sterowanie tylko otwarcie, lub
    tylko zamknięcie.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wpiąc się w pilota centralą alarmową.
    W przeciwnym przypadku zamykaąc rolety zdalnie nie wiem czy się zamknęly czy
    otworzyły :)
    jeśli ich stanu nie będe pamiętał.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-09-27 09:18:11
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > mechanicznymi krańcówkami
    >
    > Kable poprowadzone od każego włącznika dzwonkowego do centrali alarmowej stale

    Jakie okablowanie masz między łącznikami o centralą? ile żył i przekroje.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-09-27 09:35:55
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    roletami tylko góra, albo tylko dół?

    > Jakie okablowanie masz między łącznikami o centralą? ile żył i przekroje.

    Do każej rolety idzie przewód 3żyłowy każda ma swój osobny bezpiecznik,
    kable idą do puszki przy włączniku
    dzwonkowym, do tej samej puszki idzie skrętka od centrali alarmowej, i do
    tej samej puszki idzie
    oryginalny przewod od silnika rolety, który ma 6 żył.
    te
    http://tnij.org/rolety-neomat
    albo te mam
    http://tnij.org/rolety-neomatplus

    nie mam pewności bo nie doczekałem ani fv ani dokumentacji od super firmy,
    kretaczy
    instrukcje tylko udalo mi sie wymusic, sprzedawca nawetnie wiedział co
    zamontował razem z oknami

  • 7. Data: 2011-09-27 09:41:32
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Jakie okablowanie masz między łącznikami o centralą? ile żył i przekroje.

    zastanawiam się czy od klimatycznego nie dałoby się jakoś wykorzystać tego
    zapisu w instrukcji:

    2.1.1) Wejście "Krok po Kroku":
    Do ręcznego sterowania automatyki można podłączyć prosty przycisk
    (pomiędzy Wspólnym i wejściem Krok po kroku). Funkcjonowanie
    odbywa się według sekwencji: wznisienie-stop-obniżenie-stop.
    Gdy przycisk będzie pod naciskiem ponad 3 sekundy (ale krócej niż 10
    sekund) uaktywnia się zawsze ruch wzniesienia (nawijania) -
    (odpowiadający przyciskowi ? na pilocie).
    Gdy przycisk będzie pod naciskiem ponad 10 sekund uaktywnia się
    zawsze ruch obniżania (odwijania) (odpowiadający przyciskowi ?).
    Ta specjalna funkcja może być używana do "synchronizacji" kilku
    silników do tego samego ruchu niezależnie od pozycji, w których się
    znajdują.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-09-27 09:53:20
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
> [...]
    > kretaczy
    > instrukcje tylko udalo mi sie wymusic, sprzedawca nawetnie wiedział co

    Witaj
    może poszukaj na Elmesie sterownika grupowego do rolet. Może to Ci
    rozjaśni sprawę.

    pozdrawiam
    rafał

  • 9. Data: 2011-09-27 10:05:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Ta specjalna funkcja może być używana do "synchronizacji" kilku
    > silników do tego samego ruchu niezależnie od pozycji, w których się

    Udostępnij proszę tę instrukcję.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2011-09-27 10:07:17
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Witaj
    > może poszukaj na Elmesie sterownika grupowego do rolet. Może to Ci
    > rozjaśni sprawę.

    Technicy z NICE nie są w stanie pomoc, stwierdzili ze sie nie da,
    (ale moze nie wzieli pod uwage, ze cenetrale alarmową mogę zaprogramować aby
    trzymała zwarcie okreslony czas)

    sterownik niewiele mi pomoze, jesli jest opcja dzwonkowego włacznika
    ale teraz doczytalem, ze pogodowy kontroler wykorzystuje
    dodatkowe przewody, które moglbym wykorzystac
    programując centralę alarmową jako roleta góra
    zewrze mi np na 5sekund 2 przewody wtedy
    zawsze sie tylko otworzy a jak powyzej 10s zewrze to tylko zamknie się.

    czyli w sumie chyba udalo mi się rozwiązać problem, muszę to przetestować.

    czy może coś ominąłem i nie sprawdzi się moja teoria?

    pozdrawiam