  • 1. Data: 2009-10-05 19:22:35
    Temat: Farba do metalowych drzwi
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam

    Mam metalowe drzwi wejściowe do domu .
    Są w strasznym stanie. Chciałbym je pomalować.
    Jak się do tego zabrać?
    Jakiej farby użyć?

    Wydaje mi się, że widziałem gdzieś farby imitujące strukturę drewna,
    ale nie jestem tego pewien. Czy mozecie coś doradzić?

    Th in A

  • 2. Data: 2009-10-05 20:38:38
    Temat: Re: Farba do metalowych drzwi
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Co to znaczy "są w strasznym stanie"?
    Farba się łuszczy, czy rdza gryzie?
    Czym są teraz pomalowane?
    Metal to stal, stal ocynkowana, a może aluminium?
    Jeżeli rdza, to farba ma drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest
    przygotowanie powierzchni przed malowaniem.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-05 22:19:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Oct 2009 22:38:38 +0200, JS napisał(a):

    > Jeżeli rdza, to farba ma drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest
    > przygotowanie powierzchni przed malowaniem.

    A na to podkład reaktywny - polecam Corr-active.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-10-06 07:11:39
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli rdza, to farba ma drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest
    > przygotowanie powierzchni przed malowaniem.

    Developer zastosował jako drzwi wejściowe do domu,
    drzwi przeznaczone jako wejściowe ale w bloku
    (bez narażenia na czynniki atmos.)

    Nie ma rdzy. Łuszczy się wwarstwa wierzchnia.
    Wydaje mi się ze to stal ocynkowana.
    Chodzi mi jedynie o poprawienie efektu wizualnego.

  • 5. Data: 2009-10-06 09:06:42
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Jak stal ocynkowana to malujesz farbą poliwinylową (nazwy handlowe np.
    Radach, Fawinyl C, Lowigraf itp). http://www.polifarb.lodz.pl/
    Jeżeli to nie jest ocynk tylko np. aluminium to w/w farby też mogą być. Jak
    się łuszczy, to znaczy, że:
    - drzwi są ocynkowane i pomalowano farbą ftalową albo jakąś podobną.
    - pomalowano na zanieczyszczoną powierzchnię
    Tak czy siak trzeba zedrzeć całą powierzchnię do metalu inaczej prędzej, czy
    później zlezie.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-06 09:17:22
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Tak czy siak trzeba zedrzeć całą powierzchnię do metalu

    Ja bym raczej próbował do ocynku - i to tak,
    żeby go nie uszkodzić (czyli jakiś środek do usuwania farby).

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-10-06 09:20:13
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Być może jak inni pisali wcześniej drzwi były źle przygotowane ale może też
    UV rozkłada zewnętrzną warstwę. Do takich celów najlepiej nadaje się lakier
    samochodowy (podobnie jak do grzejników). Nie wybarwia się i nie łuszczy.
    Niestety struktury żadnej tym nie zrobisz chyba zaprosisz Maike Lavallee.

    PC

  • 8. Data: 2009-10-06 09:35:48
    Od: "JS" <m...@g...com>

    a cynk, to nie metal?
    Jacek

  • 9. Data: 2009-10-06 09:41:24
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    >a cynk, to nie metal?

    No to opisz pytającemu jak ma zdzierać wg. Ciebie.

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2009-10-06 09:49:38
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Szczotką drucianą założoną na szlifierkę kątową. Do tego okulary ochronne
    lub gogle i rękawice. Okulary na oczy, a rękawice na ręce - nie odwrotnie.
    Ewentualnie ochronniki słuchu. Miejsca niedostępne dla szczotki obrotowej
    doczyścić ręcznie.
    Można też użyć środka do usuwania farb np. Tygrys, czy APP ale osobiście nie
    polecam a wręcz odradzam.
    Jacek