  • 1. Data: 2015-12-21 20:57:38
    Temat: Farby: Dulux kolory świata czy Tikkurila
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    W dotychczasowym domu było malowane Duluxem (emulsja lateksowa).
    Zero problemów estetycznych czy też eksploatacyjnych.

    Wykonawca poleca farby Tikkurila.

    Nie to, że chciałbym rozpętać dyskusję na temat wyższości Świąt Bożego
    Narodzenia na Świętami Wielkiej Nocy. Ale czy ktoś z Was używał jednych
    oraz drugich i potrafi je porównać unikając marketingowego bełkotu? :-)

    Przy czym interesują mnie wyłącznie aspekty eksploatacyjne i estetyczne.

    Malowane będzie na kwarcowych tynkach cementowo-wapiennych oraz na
    zabudowie GK.

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-12-21 21:18:34
    Temat: Re: Farby: Dulux kolory świata czy Tikkurila
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przy czym interesują mnie wyłącznie aspekty eksploatacyjne i estetyczne.
    >
    > Malowane będzie na kwarcowych tynkach cementowo-wapiennych oraz na

    Mam porównanie Duluxa i Beckersa - oba kupowane w Castoramie. Beckers kryje
    na białym praktycznie za pierwszym razem, druga warstwa jest tylko
    formalnością. Ściany mozna myć mokrą ściereczką i farba się nie zmywa.
    Dulux pokrywa dobrze biały dopiero za drugą warstwą. Wycieranie pobrudzonej
    ściany wilgotną ściereczką powoduje, że na ściereczce zostaje kolor, a
    ściana w miejscu mycia traci zabarwienie.
    Róznica w cenie była chyba kilka złotych na litrze. Teraz jak będę kupował
    to tylko Beckers. Może z ciekawości przetestuję Tikkurilę i Teknos.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-12-22 08:04:34
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2015 21:18:34 +0100, yabba napisał(a):

    > Mam porównanie Duluxa i Beckersa - oba kupowane w Castoramie.

    Dokładnie to samo chciałem napisać. Dotychczas malowałem tez duluxem lub
    innymi kolorami natury. Kupiłem puszkę beckersa na próbę i poza tym, że
    robienie odcięć jest upierdliwe (nawet zrywając taśmę na mokro po każdej
    warstwie i tak przy zdejmowaniu potrafi czasem zerwać kawał jeszcze
    niezaschniętej farby - robi się taka błona) to do duluxa nie wrócę (a na
    odrywanie z taśmą jest sposób - trzeba przejechać nożykiem do tapet).

    --
    scruffty

  • 4. Data: 2015-12-22 08:29:20
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niezaschniętej farby - robi się taka błona) to do duluxa nie wrócę (a na
    > odrywanie z taśmą jest sposób - trzeba przejechać nożykiem do tapet).

    Zawodowy malarz zdradził mi tajemnicę zrywania taśmy. Robi to chwilę po
    pomalowaniu tego kawałka ściany, dopóki nie zrobi się ta błona.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-12-22 08:49:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 20:57:39 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:
    > W dotychczasowym domu było malowane Duluxem (emulsja lateksowa).
    > Zero problemów estetycznych czy też eksploatacyjnych.

    Kuchnie pomalowalem duluxem (wersja specjalnie dedykowana do kuchni, miala
    byc ekstra zmywalna - dulux kitchen bodaj) - nigdy wiecej, do
    tikkurili / beckersa to sie nie umywa nawet (doslownie ;)

    > Wykonawca poleca farby Tikkurila.

    Wie, co dobre.

    > Malowane będzie na kwarcowych tynkach cementowo-wapiennych oraz na
    > zabudowie GK.

    Nie ma nic lepszego od Beckersa / Tikkurili (to jest od paru lat jedna i ta
    sama farba ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-12-22 09:55:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:n59mjd$71b$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > Róznica w cenie była chyba kilka złotych na litrze. Teraz jak będę kupował
    > to tylko Beckers. Może z ciekawości przetestuję Tikkurilę i Teknos.

    Jeszcze jedno. Rozmawiałem niedawno z osobą zajmującą się zawodowo farbami
    od co najmniej 20 lat. Beckers, Tikkurila i Teknos są porównywalne
    jakościowo.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2015-12-22 10:05:36
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 08:49, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Wie, co dobre.

    > Nie ma nic lepszego od Beckersa / Tikkurili (to jest od paru lat jedna i ta

    Pierwsze mieszkanie malowałem Duluxem i odczucia jak poprzednicy, drugie
    mieszkanie Flüggerem, ale mówiąc szczerze nie pamiętam już dlaczego
    trzeci raz pomalowałem Tikurillą.

    No i mogę tylko potwierdzić, że zmywając ścianę szmatką zmywasz sam brud
    bez farby.

  • 8. Data: 2015-12-22 11:36:19
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 08:29, yabba pisze:
    > Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zawodowy malarz zdradził mi tajemnicę zrywania taśmy. Robi to chwilę po
    > pomalowaniu tego kawałka ściany, dopóki nie zrobi się ta błona.

    A co jak jeszcze drugą warstwę planujesz? :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 9. Data: 2015-12-22 11:59:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Kżyho" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A co jak jeszcze drugą warstwę planujesz? :)

    Nakleja drugi raz.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-12-22 12:24:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 11:59, yabba pisze:

    > Nakleja drugi raz.

    Ech... nie chciałoby mi się :/
    Dla mnie chyba najbardziej upierdliwa rzecz w malowaniu to właśnie
    taśmowanie :(

    Pzdr
    --
    /__/_* /