  • 1. Data: 2010-11-23 22:31:43
    Temat: GAZ dostalem plan zaliczkowy na przyszly rok
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    witam

    Niecale 300 m2, parter (salon 120m) wysoki na 3 m. Porotherm 38 + 10 cm
    styro.

    Za caly rok 4300 zl...
    Duzo?
    Malo?
    W sam raz ?

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-11-23 23:16:00
    Temat: Re: GAZ dostalem plan zaliczkowy na przyszly rok
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lis, 23:31, "P_ablo" <o...@o...pl> wrote:
    > witam
    >
    > Niecale 300 m2, parter (salon 120m) wysoki na 3 m. Porotherm 38 + 10 cm
> [...]

    Mysle ze w sam raz. Zajebisty salon masz :) Mi przyslali rozliczenie
    pradu - 8,2k pln na caly rok (pazdziernik 2009 - pazdziernik 2010).
    Grzanie, gotowanie, CWU, cyrkulacja, caly rok, do tego non stop
    wykanczam chaupe - cala wiosne, lato i jesien chodza rozne budowlane
    maszyny :) Pierwszy sezon, duzo niedorobek, szpar, itp itd, jedna
    taryfa, brak sterownika pogodowego (i jakiegokolwiek innego). Mysle,
    ze wyszlo pieknie - w tym sezonie moglbym spokojnie zejsc o polowe lub
    mniej :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-11-24 07:50:20
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > Niecale 300 m2, parter (salon 120m) wysoki na 3 m. Porotherm 38 + 10 cm
> [...]

    Uważam że jest dobrze.
    Ja mam dom niecałe 150m2 z garażem którego nie ogrzewam.
    Przysłali mi teraz takie rozliczenie.
    od V.2010 do 10.XI.2010 do zapłaty 320zł. - 6 miesięcy
    od 10.XI.2010 do 31.XII.2010 prognoza na kwotę 710zł - 2 miesiące
    od 1.I.2011 do 28.II.2011 prognoza II na kwotę 725zł - 2 miesiące

    Data podłączenia gazu 10 listopad 2006 - stan licznika zero.
    10.XI.2010 stan licznika 5175m3
    Przy czym koniec sierpnia 2008 uruchomienie solarów do ciepłej wody.

    Marek

  • 4. Data: 2010-11-24 08:30:52
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    > witam
    >
    > Niecale 300 m2, parter (salon 120m) wysoki na 3 m. Porotherm 38 + 10 cm

    u mnie wyszlo za zeszly rok 1779 m3 gazu GZ-50 i podobny metraz tyle
    tylko z poddaszem

    policzmy
    zuzywasz okolo 2300 m3/rok
    z tego zuwyasz jakies 1m3/24h gazu do cwu czyli 365 m3 masz juz
    odjete czyli
    zostaje 1935 m3 na sezon do ogrzewania
    sezon to 6mc
    czyli 322,5m3/mc
    dzielimy przez 300m2
    1m3/m2 na mc
    wartosc energetyczna gazu 38MJ/m3 daje nam 10,5 kWh/m3
    10,5kWh/m2/mc
    w mc mamy 744 h
    14,1 W/m2
    sam musisz sobie odpowiedzc na to pytanie czy duzo. Wyszlo ze masz dom
    14 litrowy.

  • 5. Data: 2010-11-24 09:00:34
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    Pozwole sobie poprawic gdyz troche niedokladnie sie za to zabrales.

    > czyli 322,5m3/mc
    > dzielimy przez 300m2
    > 1m3/m2 na mc

    No niech bedzie.

    > wartosc energetyczna gazu 38MJ/m3 daje nam 10,5 kWh/m3

    Co masz na mysli piszac "wartosc energetyczna"? Co to jest? Cieplo spalania,
    czy wartosc opalowa?
    Cieplo spalania wedlug taryfy PGNIG to 39,5MJ/m3 przy czym nie mniej niz
    38MJ/m3.
    Srednioroczna sprawnosc kotla kondensacyjnego pracujacego w dobranych
    warunkach w odniesieniu do ciepla spalania to 90% wiec dla 38MJ/m3 mamy nie
    10,5 a 9,5kWh/m3

    > 10,5kWh/m2/mc
    > w mc mamy 744 h

    Srednia miesiaca to 30,5dni wiec godzin bedzie 732

    > 14,1 W/m2
    > sam musisz sobie odpowiedzc na to pytanie czy duzo. Wyszlo ze masz dom
    > 14 litrowy.

    wyszlo 12,98 i nie litrów ale m3.

    Marek

  • 6. Data: 2010-11-24 09:20:44
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
    > zuzywasz okolo 2300 m3/rok
    > z tego zuwyasz jakies 1m3/24h gazu do cwu

    CWU bym raczej nie odliczal bo nawet jak nie grezje gazem tylko np groszkiem
    to tez bedzie wode grzal.

    7-8 raczej

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-11-24 10:28:50
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Polecam potencjalnym inwestorom przeczytać ten artykuł
    http://muratordom.pl/eko-murator/buduj-ekologicznie/
    dom-energooszczedny-dom-3-litrowy,116_1758.html
    z naciskiem na ostatni poruszany temat "Architektura w domu
    energooszczędnym"

    U nas niestety ale często buduje się domy o skomplikowanej architekturze bo
    trzeba się pokazać przed innymi albo żona nie zaakceptuje a taki dom
    niestety ale nie ma prawa być domem energooszczędnym.
    Zero skromności w architekturze a później jęczą że zżera im gazu na potęgę.
    Inna sprawa to fakt niezbity, że inwestując w energooszczędne domy, nawet
    gdyby to miało kosztować sporo a podwyzki kolejne cen energii dobijają nas
    bo opłaty po pewnym czasie są takie same jak przed laty, zostawiamy naszym
    dzieciom więcej surowców energetycznych.
    Pomyślmy o naszych dzieciach.

    Marek

  • 8. Data: 2010-11-24 15:21:53
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Za caly rok 4300 zl...
    > Duzo?
    > Malo?
    > W sam raz ?

    Chyba dobrze.
    Ja płacę podobnie za ok 100m2 nieocieplonej starej chałupy ;)

    Stare okna i drzwi i wszystko... a i piec gazowy archaiczny.
    (jakiś 17 letni, bez pompki - grawitacja).

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 9. Data: 2010-11-24 15:40:52
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > Niecale 300 m2, parter (salon 120m) wysoki na 3 m. Porotherm 38 + 10 cm >
    > Za caly rok 4300 zl...

    Jaką temp w domu utrzymujesz na codzień?

  • 10. Data: 2010-11-24 19:08:56
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Pomyślmy o naszych dzieciach.
    >
    > Marek

    Ja uważam że najlepiej pomyślimy jak wyczerpniemy ropę od leni z półwyspu
    arabskiego na maxa to może wreszcie świat zainteresuje się uniezależnieniem
    od paliw kopalnych.

    MS