  • 1. Data: 2010-10-20 14:40:16
    Temat: Gaz kontra prąd
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Witam!

    Na fali ostatnio przewijających się wątków o cenach nośników energii
    chciałem zapytać czy ktoś pokusił się o rzetelną kalkulację kosztów
    inwestycjnych i później ogrzewania dla domu jednorodzinnego?
    Bo mając w nieodległej perspektywie budowę domu naprawdę ciekaw jestem
    takiej analizy.

    --
    ŁC
    Optymista wierzy, że świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie którym

  • 2. Data: 2010-10-20 15:50:16
    Temat: Re: Gaz kontra prąd
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ŁC" <a...@r...to> wrote in message
> [...]
    > inwestycjnych i później ogrzewania dla domu jednorodzinnego?
    > Bo mając w nieodległej perspektywie budowę domu naprawdę ciekaw jestem

    Najtaniej jest teraz olej zużyty silnikowy, przekładniowy, hydrauliczny i z
    frytkownic. Jak masz dojście to opał za darmo.

  • 3. Data: 2010-10-20 16:28:00
    Od: "adi" <a...@g...com>

    a w czym chcesz palic te wynalazki?

  • 4. Data: 2010-10-20 16:33:58
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-10-20 16:40, ŁC pisze:
> [...]
    > chciałem zapytać czy ktoś pokusił się o rzetelną kalkulację kosztów
    > inwestycjnych i później ogrzewania dla domu jednorodzinnego?

    Nawet wiele osób. Poszukaj w archiwum. Każda kalkulacja równie rzetelna,
    ale każdemu co innego wychodzi :-)

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2010-10-20 16:44:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
> [...]
    > inwestycjnych i później ogrzewania dla domu jednorodzinnego?
    > Bo mając w nieodległej perspektywie budowę domu naprawdę ciekaw jestem

    Koszt 1kWh energii z prądu w 2 taryfie jest nie więcej niż 20% droższy niż z
    gazu. Koszty inwestycyjne dla prądu są znacznie niższe.

    Wszystko zależy od powierzchni domu i ocieplenia.
    Jak bym się budował od początku, to zainwestował bym w ocieplenie oraz
    przewidział kilka rodzajów ogrzewania. Np umieść rury do podłogowego w
    podłodze, zrób komin, zaplanuj kotłownię i wydajną instalację elektryczną.
    Rury i kable nie kosztują dużo, a dają elastyczność. Potem w zależności od
    polityki zamontujesz sobie kocioł lub kotły na aktualnie najtańsze paliwo
    lub do położonych wcześniej przewodów podłączysz piece akumulacyjne.
    Np instalujesz kocioł na "wszystko" i kupujesz sobie drewno na zapowiadają
    zimę tysiąclecia. ;-)
    Obok stawiasz automatyczny kocioł gazowy i masz automatykę.
    W niektórych pomieszczeniach montujesz klimę inwerterową, która świetnie i
    taniej od gazu grzeje w takie dni jak dzisiaj.
    Za paręnaście lat dostawiasz do kotłowni mały reaktor. ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2010-10-20 16:48:19
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    adi wrote:

    > a w czym chcesz palic te wynalazki?

    istnieją (a na pewno istniały parę lat temu) kotły
    przystosowane do spalania "przepracowanych olejów"

    Dla części piecy CO przystosowanie ich w tym celu
    to tylko kwestia zmiany palnika na zaprojektowany
    do tego.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 7. Data: 2010-10-20 17:11:58
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 20 Paź, 16:40, ŁC <a...@r...to> wrote:
> [...]
    > inwestycjnych i później ogrzewania dla domu jednorodzinnego?
    > Bo mając w nieodległej perspektywie budowę domu naprawdę ciekaw jestem

    Ogrzewanie elektryczne to pewnie opłaca się dla dobrze ocieplonych
    małch domów. Np. 100 m2, 60 kWh/m2 daje na sezon 6000 KWh * 2 taryfa
    to jakieś. 2000 PLN. (Przy tak ocieplonym i akumulacyjnym grzanie może
    się włączać o dowolnej porze).
    Odchodzą koszty przyłącza gazu, kotła gazowego budowy komina i
    droższej instalacji CO, czujników czadu i corocznych przeglądów
    kominiarsko - piecowych.
    Koszty instalacji mniejsze o co najmniej 15 kPLN = 750 rocznie odsetki
    + 200 Przeglądy - razem 950. Koszt ogrzewania na czysto w stosunku do
    gazu - 2000 - 950 = 1050. Brak ryzyka zatrucia czadem, wybuchu
    etc......
    Dla takiego domu nie warto instalować gazu do ogrzewania. Dla
    większych i gorzej ocieplonych gaz jest wskazany.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-10-20 17:57:02
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 20 Oct 2010 10:11:58 -0700 (PDT), robertr napisał(a):

> [...]
    > Dla takiego domu nie warto instalować gazu do ogrzewania. Dla
    > większych i gorzej ocieplonych gaz jest wskazany.

    A co z większymi i równie dobrze (albo lepiej) ocieplonymi? :-)

    --
    ŁC
    "Łatwiej ciągnąć druta niż pchać łańcuch"

  • 9. Data: 2010-10-20 18:37:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Koszt 1kWh energii z prądu w 2 taryfie jest nie więcej niż 20%
    > droższy niż z gazu. Koszty inwestycyjne dla prądu są znacznie niższe.

    bez przesady, różnica to praktycznie cena przyłacza gazowego.

    koszt samego systemu grzewczego jest praktycznie równorzędny.

  • 10. Data: 2010-10-20 18:39:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robertr wrote:

> [...]
    > Odchodzą koszty przyłącza gazu, kotła gazowego budowy komina i
    > droższej instalacji CO, czujników czadu i corocznych przeglądów

    znaczy jak chcesz ogrzewać ten dom? bez żadnych aparatów grzewczych?

    bo imho zwykłe grzejniki oporowe to porażka.