  • 1. Data: 2013-11-21 22:13:09
    Temat: Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Jak z praktyki byście polecali?

    Blat kuchenny w literę "L", w której wewnętrznym rogu mam wystający
    komin do połowy blatu.
    W związku z tym kładąc płytki nad blatem powstaje mi jeden narożnik
    zewnętrzny.
    Po jednej stronie tego komina mam zlew, po drugiej płytę więc będzie
    wędrówka garów itp.
    Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
    Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2013-11-24 22:49:57
    Od: "Hubka" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał:

> [...]
    > Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe
    > uderzenia.
    > Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy

    Folizować, profil aluminowy trąci wagonem kolejowym z czasów
    PeeReLu.

    Pozdrawiam
    Zeta

  • 3. Data: 2013-11-24 23:58:06
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 22:13:09 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
> [...]
    >
    > Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
    >
    > Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

    Widziałem na targach kilka lat temu coś podobnego z profilem aluminiowym. Z tym że
    profil na zagięciu nie był nacinany tylko zaginany bez nacinania. kilka takich rogów
    było. Bardzo dobrze to wyglądało jak nie było szczeliny po cięciu. Firma sprzedawała
    praski do takiego zaginania. Hubka pisze o fajansiarstwie z pkp. Zgadzam się z nim.
    Na paskudny wygląd wpływają różne nacięcia, przerwy, widoczne wkręty. Jak zrobione z
    całości i nie ma łebków śrubek wygląda według mnie bardzo gustownie. Osobiście
    szedłbym w jakiś profil albo kątownik zrobiony ze stali nierdzewnej albo
    kwasoodpornej. można pozaginać metodą wycinania trójkącików, potem pospawać
    zeszlifować do płaszczyzny i wypolerować.

  • 4. Data: 2013-11-25 00:56:49
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2013-11-21 22:13, Irokez pisze:
> [...]
    > Zastanawiam się jak to obrobić ze względu na możliwe uderzenia.
    > Flizować to na 45 stopni czy założyć profil aluminiowy anodowany?

    szukaj czegoś takiego
    http://kpk24.pl/pl/p/PROFIL-KATOWY-PROSTY-ALUMINIOWY
    -ANODOWANY-SREBRNY-30x30mm/621
    to przykład, w sklepie dla majsterkowiczów dostaniesz w cenie ok 15 zł
    za taki 10*10*1m*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w
    łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 5. Data: 2013-11-25 00:58:12
    Od: Olo <j...@w...pl>

    za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w

  • 6. Data: 2013-11-25 01:35:11
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 00:58:12 UTC+1 użytkownik Olo napisał:

> [...]
    >
    > za taki 10*10*1mm*2m. Ja mam tej firmy http://www.gah.de i użyłem tego w
    >
    > łazience do takich samych narożników jak Ty opisujesz.

    A`łączenia pod kątem jak robiłeś? Przycięty po kątem i dołożony jeden do drugiego.
    Nigdy nikomu takie łączenie się nie uda bo zawsze zostanie mniejsza lub większa
    przerwa. Profil może być przecudnej urody a przerwa na łączeniu powoduje że jak w
    wagonie II klasy PKP to wygląda. Zawsze przy takich łączeniach pozostają ostre
    krawędzie które trzeba stępić. Mnie takie coś się nie podoba. I jeszcze ten wymiar. 3
    centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na
    centymetr. Było delikatne i estetyczne.

  • 7. Data: 2013-11-25 22:00:19
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2013-11-25 01:35, k...@g...com pisze:

> [...]
    centymetry wchodzi na płytki. To co widziałem wchodziło na płytki nie więcej niż na

    Nie wiem skąd wziąłeś 3 cm, skoro boki kątownika "L" mają po 10 mm czyli
    tyle ile ma listwa aluminiowa wkładana pod płytki jako krawędź. Kąty
    były cięte waterjetem więc wszystko się 100% schodzi

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 8. Data: 2013-11-25 23:36:43
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 22:00:19 UTC+1 użytkownik Olo napisał:

> [...]
    >
    > tyle ile ma listwa aluminiowa wkładana pod płytki jako krawędź. Kąty
    >
    > były cięte waterjetem więc wszystko się 100% schodzi

    Pisałeś że 30x30. jak na porządnej maszynie przycięte to ma dużą szansę dokładnie się
    zejść. Ale i tak zostaje ryska na łączeniu. Mnie takie coś się nie podoba. Ale to
    kwestia podobania lub nie podobania i nie podlega dyskusji. Może to kwesta zboczenia
    zawodowego. Za komuny pracowałem w fabryce robiącej sprzęt dla gastronomii. Wszystko
    ze stali kwasoodpornej. Prawie cała produkcja do II strefy, znaczy się na zachód.
    Numer z takim łączeniem na styk by zwyczajnie nie przeszedł. I pewne przyzwyczajenia
    do dobrej roboty zostały mi do teraz.