  • 1. Data: 2009-05-21 06:50:03
    Temat: Grubości pokryć podłogowych
    Od: Mat <m...@g...com>

    Witam,

    w części domu będę miał płytki (salon, kuchnia, łazienki, przedpokój)
    a w części parkiet (sypialnie, korytarz) no i chciałbym naiwnie żeby
    mi się to wszystko spotkało na jednym poziomie.
    Czy mogę przyjąć że klej pod parkietem to 3 mm czy to za mało ?
    Ile grubości może mieć klej pod gresem ?

    Mat

    P.S.) proszę nie odwodzić mnie od pomysłu gresu w salonie - jestem
    zupełnie zaślepiony a do tego nieświadomy tego co robię :-)

  • 2. Data: 2009-05-21 07:17:45
    Temat: Re: Grubości pokryć podłogowych
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Czy mogę przyjąć że klej pod parkietem to 3 mm czy to za mało ?
    Ile grubości może mieć klej pod gresem ?

    Moze miec i metr, tylko szkoda kasy. Klej jest po to, zeby przykleic
    i rowno rozlozyc cisnienia na plytke. Grzebien packi dobiera sie
    do grubosci plytki.
    3mm zarowno pod gres jak i pod parkiet wydaja sie byc lekko przesadne.

    > P.S.) proszę nie odwodzić mnie od pomysłu gresu w salonie - jestem
    zupełnie zaślepiony a do tego nieświadomy tego co robię :-)

    Pamietaj o jakims impregnowaniu co pewien czas. Gres, zwlaszcza polerowany
    ma pootwierane ziarna (cokolwiek by te slowa nie znaczyly) i latwo dosyc
    chlobie wszelkie kolory z rozlanej na nim cieczy.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-05-21 07:40:40
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Mat" <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > Czy mogę przyjąć że klej pod parkietem to 3 mm czy to za mało ?
    > Ile grubości może mieć klej pod gresem ?

    Pod płytki, powiedzmy 40x40cm, przyjmij ok. 4mm kleju (zagwarantuje to pełne
    wypełnienie, dzieki czemu płytka nie będzie pękać a podłogówka dobrze odda
    ciepło).
    Pod parkiet do cyklinowania nie dodawaj kleju. To co parkieciarz podniesie
    klejem, później zeszlifuje cyklinarką. Jeśli zamierzasz kłaść finishparkiet,
    to kleju przyjmij ok. 2mm.
    Pamiętaj, że parkiet krajowy występuje najczęściej w grubości 22mm, a
    egzotyki 14,15,16. Inne znaleźć jest trudniej (trafiają się 10mm,19,20).

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-05-21 09:55:56
    Od: Mat <m...@g...com>