  • 1. Data: 2009-11-01 12:51:36
    Temat: Grzejnik po paru dniach zimny
    Od: "ia" <z...@g...pl>

    Nowe grzejniki Viessmann, nowe zawory Viessmann,
    wymieniane gdy woda w instalacji była spuszczona,
    gdy była napełniana były otwarte,
    i zjawisko jest takie, że jak pokręcę zaworem (zakręcę i odkręcę) to
    grzejnik robi się ciepły a po paru dniach schładza się, znów pokręcę i znów
    ok. na parę dni.

    Czy może przyczyną jest to, że chciałem żeby zawór był zamontowany pionowo?

    pzdr
    ia

  • 2. Data: 2009-11-02 20:10:07
    Temat: Re: Grzejnik po paru dniach zimny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ia wrote:
> [...]
    > i znów ok. na parę dni.
    >
    > Czy może przyczyną jest to, że chciałem żeby zawór był zamontowany

    a w domu jest ciepło?
    :)

  • 3. Data: 2009-11-02 22:41:37
    Od: "ia" <z...@g...pl>

    > a w domu jest ciepło?
    > :)

    no jest ciepło 24,2'C.
    tzn. chcesz mi powiedzieć, że ten regulator ma jakiś czujnik temperatury
    otoczenia?
    a jeśli tak to..
    ..to czy jest jakoś regulowany?
    a jeśli nieregulowany to przy jakiej temp wyłącza dopływ wody, skąd wie
    kiedy mi jest ciepło :-) ?
    Bo kurek ma odkręcony na full i widać cyferkę 6.

    pzdr
    ia

  • 4. Data: 2009-11-03 08:13:57
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    ia pisze:
    > Nowe grzejniki Viessmann, nowe zawory Viessmann,
    > wymieniane gdy woda w instalacji była spuszczona,
    > gdy była napełniana były otwarte,

    A jaka instalacja?

    > i zjawisko jest takie, że jak pokręcę zaworem (zakręcę i odkręcę) to
    > grzejnik robi się ciepły a po paru dniach schładza się, znów pokręcę i
    > znów ok. na parę dni.
    Może syf ze starej instalacji zatyka zawór, jak nim pokręcisz to się na
    jakiś czas przetyka...

    > Czy może przyczyną jest to, że chciałem żeby zawór był zamontowany pionowo?

    Raczej nie
    > pzdr
    > ia

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 5. Data: 2009-11-03 09:14:47
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "ia" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kiedy mi jest ciepło :-) ?
    > Bo kurek ma odkręcony na full i widać cyferkę 6.

    Ja się zastanawiam nad zimnymi grzejnikami wtedy gdy w pokoju jest zimno.

    Zapewne masz zawór termoregulacyjny wyskalowany w cyferkach od 1..6.
    Jest tak wyskalowany bo temperatura jaką uzyskasz na "6" zależy od
    temperatury wody w grzejniku.

    Sprawdz czy jak grzejnik robi się zimny to spada temperatura w pomieszczeniu
    i po jakim czasie się załącza ponownie. Zawór może mieć histerezę. Może się
    okazać, że nie działa poprawnie.

  • 6. Data: 2009-11-03 12:09:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ia wrote:

> [...]
    > wie kiedy mi jest ciepło :-) ?
    > Bo kurek ma odkręcony na full i widać cyferkę 6.

    no to masz go ustawiony na 25 stopni i jak sie robi cieplej to grzejnik sie
    wyłącza.

  • 7. Data: 2009-11-04 13:50:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zapewne masz zawór termoregulacyjny wyskalowany w cyferkach od 1..6.
    > Jest tak wyskalowany bo temperatura jaką uzyskasz na "6" zależy od
    > temperatury wody w grzejniku.
    Zawory termosatyczne na grzejnikach nie mierzą temperatury wody w grzejniku.
    Mierzą temperaturę pomieszczenia.
    Więc pozycja 3 to ok 19stC a pozycja 6 to 25stC z reguły.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-11-06 23:23:37
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Rafal wrote:

    > Raczej nie

    Raczej tak. Rura ogrzewa powietrze. Ciepłe płynie do góry i ogrzewa
    głowicę. Ta stwierdza, że osiągnięto zamówioną temperaturę i zamyka
    zawór. Do tego niektóre z tańszych zaworów lubią się blokować, gdy są
    zamontowane pionowo.

    pozdrawiam Piotr