  • 1. Data: 2010-01-30 22:04:13
    Temat: Hydraulika - pomocy!!!
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    W moim garażu wyłączyłem jeden z kaloryferów, aby niepotrzebnie nie
    wychładzać instalacji. Zwykle drugi z kaloryferów zapewniał plusową
    temperaturę.
    Niestety, wyłączony kaloryfer przysypany został stertą kartonów i gazet,
    które go nieźle od strony wnętrza garażu zaizolowała. No i od strony ściany
    wychłodziło go, aż zamarzł, najwidoczniej lód go rozsadził (choć tego nie
    widać), a w każdym razie rozszczelnił się i teraz, przy wyższych
    temperaturach, gdy lód w nim stopniał woda z niego ciekła, aż do opróżnienia
    instalacji CO. Oczywiście, jak zwykle, stało się to na początku weekendu, a
    podobnio jutro mają wrócić mrozy, a ja zostałem bez ogrzewania.
    Zamierzam więc ten kaloryfer zdemontować, a przewody zaślepić (odpowiednie
    korki kupiłem).
    Niestety nigdy takiego montazu, czy demontażu nie przeprowadzałem, ani nawet
    nie obserwowałem.
    Zdaje się gwinty w podejściach do kaleryferu są prawe i lewe, -czy tak i
    które?
    Proszę o instrukcję, jak taki demontaz przeprowadzić. Żabkę, korki (takie
    jak do kaloryferu, rozmiar odpowiedni) i pakuły mam.
    Podaję linki do zdjęć stanu obecnego. Ścisk stolarski widoczny na górnym
    zdjęciu słuzy do zamknięcia zaworu termobarycznego;-)

    cały kaloryfer:-
    http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
    9183
    dojście dół:-
    http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
    9184
    dojście góra:-
    http://fotodruk.fotosik.pl/sf_szczegoly.php?zid=5333
    9185

    p47

  • 2. Data: 2010-01-31 09:14:19
    Temat: Re: Hydraulika - pomocy!!!
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    > cały kaloryfer:-
> [...]

    Zeby zobaczyc zdjecia musze sie zarejestrowac?

  • 3. Data: 2010-01-31 13:26:27
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarek" <j...@e...pl> napisał w wiadomości

    > O ile wiem,- nie.
    >
    > p47

    Rzeczywiscie, te linki podane wczesniej wymagaja logowania.

    Podaję niżej linki do zdjęć ogólniedostepnych.

    dolne podejście:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2040197d9d5bd8aa
    .html

    oba podejścia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/716686907f801bac
    .html

    górne podejścia:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/538c5f2242176fa1
    .html

    p47

  • 4. Data: 2010-01-31 17:28:29
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    Na dole masz srubunek, krecisz ta duza nakretka w lewo, u gory w tym samym
    miejscu tez w lewo.

  • 5. Data: 2010-02-01 09:23:06
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Zamierzam więc ten kaloryfer zdemontować, a przewody zaślepić (odpowiednie
    > korki kupiłem).

    Tylko nie zaślepiaj, bo dopiero sobie narobisz problemów.
    Pęknięcie zamarzniętego grzejnika to "Pan Pikuś", bo można go wymienić na
    nowy w 10 min. ;)
    Pęknięcie rur w ścianie to już wielki problem.

    Normalnie kup kawałek rury AluPex ze złączkami z gwintem pasującym do
    końcówek i tym odcinkiem rurki zepnij zasilanie z powrotem tak, żeby przez
    tą "spinkę" przepływała woda. Jezeli masz tam zawór termostatyczny to go
    zostaw i skręć na minimum, gdzie jest realizowana funkcja antyzamrożeniowa
    zaworu termostatycznego. Wtedy przepływ gorącej wody będzie mninimalny, a
    rurki w ścianie zabezpieczone przed zamarznięciem.

  • 6. Data: 2010-02-01 13:31:12
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    > Użytkownik "Jarek" <j...@e...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Dziękuję za wskazówki
    >
    > Nie jestem pewien, czy właściwie zrozumiałem:
    >
    > Na poniższym zdjęciu elementy oznaczyłem literami.
    > ,
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c86a40e21d2a82da
    .html

    > A więc np dla dolnego podejścia, zaczynając od strony rury:
    > 1.czy mam załapać (zablokować) nakrętkę "A", nakręconą od strony rury i
    > odkręcać w lewo część B? (ale tam nie ma właściwie miejsca na odkrecanie)
    > czy też
    > 2. złapać (zablokować) rurę "C" i odkrecac "D"?

    A trzymasz, B kręcisz zgodnie ze wsazów. zegara (patrząc zza rurek, z boku).
    Reszty nie ruszasz.

  • 7. Data: 2010-02-01 15:23:15
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Zrobione!:-)