  • 1. Data: 2010-07-13 12:04:26
    Temat: Ile kosztuje zbrojenie na strop?
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Ile kosztuje teraz materiał na zbrojenie dla stropu lanego gr. 15 cm dla 100
    m2? Chodzi mi o rząd wielkości.

    --=olo=---

  • 2. Data: 2010-07-13 12:33:10
    Temat: Re: Ile kosztuje zbrojenie na strop?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    --=olo=-- pisze:
    > Witam
    > Ile kosztuje teraz materiał na zbrojenie dla stropu lanego gr. 15 cm dla 100
    > m2? Chodzi mi o rząd wielkości.

    Ja stropy lałem jesienią - razem coś do 200 m2. No fakt, chłopaki
    zrobili mi jeszcze schody żelbetowe, wliczam w to też wieńce i inne
    rdzenie i poszło coś do dwóch ton stali. Mogę przyjąć, że na stropy dali
    gdzieś 1,3 do 1,5 tony, czyli wychodzi jakieś 150 kg na m2 :-) Stal w ub
    roku była po ok 2 tys za tonę... teraz nie wiem po ile się sprzedaje.

    Zaznaczam jednak, że to wyliczenia bardzo szacunkowe, bo nie mam przed
    sobą faktur. Myślę, że tyle poszło :-D.

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-07-13 13:10:27
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

> [...]
    > do 1,5 tony, czyli wychodzi jakieś 150 kg na m2 :-) Stal w ub roku była po
    > ok 2 tys za tonę... teraz nie wiem po ile się sprzedaje.

    150kg na m2? Ja się tam nie znam, bo zaczynam się dopiero bawić w inwestora,
    ale moim zdaniem dużo za dużo...

  • 4. Data: 2010-07-13 13:13:02
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > rdzenie i poszło coś do dwóch ton stali. Mogę przyjąć, że na stropy dali
    > gdzieś 1,3 do 1,5 tony, czyli wychodzi jakieś ...

    Coś pomyliłem...
    Dwie tony na dwustumetrowy strop wliczając w to schody, nadproża, wieńce
    i rdzenie...

    To może z osiemdziesiąt kg/m2, a nie jak wcześniej pisałem 150...
    :-)
    oczywiście stropy lane, monolityczne, nie żadne tam terrivy :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-07-13 14:53:55
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > gdzieś 1,3 do 1,5 tony, czyli wychodzi jakieś 150 kg na m2 :-) Stal w ub
    > roku była po ok 2 tys za tonę... teraz nie wiem po ile się sprzedaje.

    Jakieś 3500. Czyli 80[kg/m2] daje 280[zł/m2]

  • 6. Data: 2010-07-13 15:08:30
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    > Coś pomyliłem...
    > Dwie tony na dwustumetrowy strop wliczając w to schody, nadproża, wieńce i
    > rdzenie...
    >
    > To może z osiemdziesiąt kg/m2, a nie jak wcześniej pisałem 150...

    Wciąż za dużo. Prędzej 8 aniżeli 80kg/m2. Przy stropie 125m2 i zużyciu
    80kg/m2, przy cenie 3500zł/tonę, na strop zużyłbym 10 ton stali i wydałbym
    35000zł (nie licząc stali na wieniec, schody, fundamenty, itd.).

  • 7. Data: 2010-07-13 16:10:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    AKow pisze:

    > Wciąż za dużo. Prędzej 8 aniżeli 80kg/m2. Przy stropie 125m2 i zużyciu
    > 80kg/m2, przy cenie 3500zł/tonę, na strop zużyłbym 10 ton stali i
    > wydałbym 35000zł (nie licząc stali na wieniec, schody, fundamenty, itd.).

    No to upał mnie już pozbawił zdolności liczenia :-)

    W każdym razie przy blisko dwustumetrowym stropie, żelbetowych schodach,
    wieńcach, nadprożach, rdzeniach betonowych i co tam jeszcze było do
    wyzbrojenia, poszło niecałe dwie tony stali. Resztę sobie już
    przeliczcie, bo ja się dziś tylko kompromituję :-P tym wyliczaniem :-)))
    Stal na jesień ub roku była po ok 2 tys za tonę. Teraz...? nie wiem.

    pozdr.
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-07-13 17:50:06
    Od: szymek <s...@o...pl>

    Hej,
    U mnie na strop 160 m2 plus schody, wieniec, dwa długie podciągi, 4
    słupy pod balkonem, słupki w ścianie kolankowej co 2 metry, wieniec
    pod murłatę i stężenia w 3 ściankach szczytowych weszło 3 tony stali.
    Strop 12 cm gęsto zbrojony.
    Pozdrawiam,
    Szymek

  • 9. Data: 2010-07-13 21:54:50
    Od: Slawek <s...@g...com>

    On 13 Lip, 14:04, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:
    > Witam
    > Ile kosztuje teraz materiał na zbrojenie dla stropu lanego gr. 15 cm dla 100
    > m2? Chodzi mi o rząd wielkości.

    prawidłowo zaprojektowany strop, to jakieś 11-13 kg/m2, o ile
    oczywiście nie ma jakichś wielkich obciążeń bądź rozpiętości