  • 1. Data: 2014-05-06 19:01:53
    Temat: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Ile nadmiarowej ziemi mogę się spodziewać po zakończeniu budowy domu -
    przy powierzchni fundamentu około 100 m2?

    Chcę wyrównać poziom działki i wyszło mi, że muszę podnieść o około pół
    metra większość terenu, czyli jakieś 500 m2. Wychodzi mi ze 250 m3 ziemi.

    Czy da się precyzyjnie już teraz przewidzieć, ile będę musiał dobrać
    spoza swojej działki?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-05-07 05:10:25
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-06 19:01, Marcin N pisze:
> [...]
    > metra większość terenu, czyli jakieś 500 m2. Wychodzi mi ze 250 m3 ziemi.
    >
    > Czy da się precyzyjnie już teraz przewidzieć, ile będę musiał dobrać

    Wczoraj były matury z matematyki. Sprawdź w szufladzie, czy masz tam
    takie świadectwo i jak tak, to spal niezwłocznie.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-05-07 09:34:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.05.2014 19:01, Marcin N pisze:
> [...]
    > metra większość terenu, czyli jakieś 500 m2. Wychodzi mi ze 250 m3 ziemi.
    >
    > Czy da się precyzyjnie już teraz przewidzieć, ile będę musiał dobrać

    Ooo, biedaku... Tak długo siedziałeś na maturze (widzę 19:01) i nadal
    nie udało ci się policzyć?

  • 4. Data: 2014-05-07 09:35:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.05.2014 19:01, Marcin N pisze:

    > Chcę wyrównać poziom działki i wyszło mi, że muszę podnieść o około pół
    > metra większość terenu, czyli jakieś 500 m2. Wychodzi mi ze 250 m3 ziemi.

    PS: a czy zdajesz sobie sprawę, że zasadniczo taki manewr jest nielegalny?

  • 5. Data: 2014-05-07 09:44:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-07 09:34, Andrzej Lawa pisze:

    > Ooo, biedaku... Tak długo siedziałeś na maturze (widzę 19:01) i nadal
    > nie udało ci się policzyć?

    Odnoszę wrażenie, że Ty i Twój przedmówca nie zrozumieliście pytania i
    się wymądrzacie z tego powodu.

    --
    MN

  • 6. Data: 2014-05-07 09:55:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 maja 2014 19:01:53 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Ile nadmiarowej ziemi mogę się spodziewać po zakończeniu budowy domu -
    > przy powierzchni fundamentu około 100 m2?
    Zależy ile masz tam humusu. U mnie np. do gruntu rodzimego(chyba tak to się nazywa)
    było ok 1 metr i tyle tez zostało wybrane.
    Tez wykorzystałem to na podniesienie terenu wokół domu i również mi zabrakło;)
    Więc jak masz w obrysie domu 100mkw i będą wybierać na 1m głęboko to uzyskasz
    100mkw ziemi. Jeśli nie masz piwnicy to ta dziurę trzeba będzie zapełnić żwirem, tak
    na marginesie to wbrew pozorom spory koszt, więc jak masz warunki pod piwnice to
    warto przemyśleć. W sumie z piwnica może wyjść niewiele drożej a dodatkowa przydatna
    powierzchnia.

  • 7. Data: 2014-05-07 11:25:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Ile nadmiarowej ziemi mogę się spodziewać po zakończeniu budowy domu -
    > przy powierzchni fundamentu około 100 m2?

    Podałeś zdecydowanie za mało danych:
    Przede wszystkim brakuje głębokości posadowienia. Przyjmijmy że wynosi 1 m.
    Grubości humusu (przyjmuję 25cm)
    Oraz długości, grubości i sposobu wykonania ścian fundamentowych (o tym
    dalej)

    Dla przykładu podam Ci możliwe wyniki:

    1. Wykonawca idzie na łatwiznę i robi wykop na głębokość fundamentów pod
    cały dom, następnie muruje ściany fundamentowe i zasypuje całość
    piaskiem/żwirem.

    Oprócz tego że dostaniesz słony rachunek za pisaek + zagęszczenie lub żwir
    to uzyskasz 100m3 ziemi (w tym 25m3 humusu)

    2. Wykonawca robi wykop na szerokość 60cm tam gdzie będą ściany
    fundamentowe, a z reszty terenu pod budynkiem ściąga tylko humus. Wtedy
    uzyskasz 25m2 humusu oraz 60cm * 50mb (długość ścian fundamentowych) * 0,75m
    (głębokość - grubość już ściągniętego humusu) = 22,5 m3 gliny czy co tam
    masz
    Czyli łącznie 47,5 m3 ziemi (o połowę mniej niż w punkcie 1)

    3. Masz dobre warunki gruntowe i mały lekki domek więc projektant lub
    kierownik dbając o Twój portfel zgadza się na lanie fundamentu w ziemi.
    Robisz rowek o szerokości 35cm do którego następnie wkładasz folię,
    zbrojenie i zalewasz betonem. Wtedy uzyskasz jak poprzednio 25m2 humusu oraz
    13,123m3 gliny czy co tam masz
    Czyli łącznie 38,123 m3 ziemi (niewiele ponad 1/3 tego z w punkcie 1)

    To są obliczenia przybliżone ale dobrze oddają rząd wielkości. Do dokładnych
    obliczeń należy jeszcze uwzględnić fakt, że jak koparka robi wykop 60cm a
    środkowe 30cm zajmuje ściana fundamentowa to z pozostałych 30cm. Zewnętrze
    zostanie zasypane ziemią a nie piaskiem/żwirem więc uzyskanej ziemi będzie
    trochę mniej.

    > Chcę wyrównać poziom działki i wyszło mi, że muszę podnieść o około pół
    > metra większość terenu, czyli jakieś 500 m2. Wychodzi mi ze 250 m3 ziemi.

    Dla przypomnienia zmiana stosunków wodnych (o to oznacza podniesienie
    poziomu działki) wymaga zgody urzędu / urzędów.

    > Czy da się precyzyjnie już teraz przewidzieć, ile będę musiał dobrać spoza
    > swojej działki?

    Przewidzieć nie, policzyć jak najbardziej :-)

    Ps. Przy liczeniu bilansu ziemi pamiętaj o ewentualnym szambie (np. 10m3
    ziemi) oraz zdjęciu humusu pod wjazd do garażu (np. 4m*10m * 0,25 = 10m3)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-05-07 11:30:11
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-05-07 09:44, Marcin N pisze:
    > Odnoszę wrażenie, że Ty i Twój przedmówca nie zrozumieliście pytania i
    > się wymądrzacie z tego powodu.
    Nikt się nie wymądrza, ale jak podajesz tylko powierzchnię, to skąd mam
    wiedzieć ile ziemi wykopiesz? Popdpiwniczenie będzie? Jak głęboko?
    Ile mam kupić parkietu na pokój, który na 5 metrów długości?
    Ile zużywam wody na prysznic, jeżeli mam 180 cm wzrostu?
    Jacek

  • 9. Data: 2014-05-07 14:33:29
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-05-07 11:25, Ergie pisze:
> [...]
    > oraz 13,123m3 gliny czy co tam masz
    > Czyli łącznie 38,123 m3 ziemi (niewiele ponad 1/3 tego z w punkcie 1)

    dobre = proste?
    Czy przy złożonych warunkach gruntowych nie można lać fundamentu w
    ziemi? dlaczego?
    mógłbyś przybliżyć?

    thx

  • 10. Data: 2014-05-07 15:58:44
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    Kris <k...@g...com> :

    > Więc jak masz w obrysie domu 100mkw i będą wybierać na 1m głęboko to
    > uzyskasz 100mkw ziemi.

    Nieuk!