  • 1. Data: 2009-02-26 20:06:33
    Temat: Instalacja RTV
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    Czy można łączyć gniazda RTV (SAT+TV+radio) w szereg, czy jednak do każdego
    gniazda musi iść osobno kable z multiswitcha?
    Wydaje mi się, że można, gdyż są gniazda przelotowe i końcowe, ... ale wolę
    się upewnić nim zatynkuję wszystkie kabelki.

    Pozdrawiam! Marcin

  • 2. Data: 2009-02-26 20:14:02
    Temat: Re: Instalacja RTV
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wydaje mi się, że można, gdyż są gniazda przelotowe i końcowe, ... ale
    > wolę się upewnić nim zatynkuję wszystkie kabelki.

    Można w szereg, mozna i w gwiazdę, ale to drugie rozwiązanie
    jest zdecydowanie lepsze.
    Przykłady instalacji masz na stronie Dipola
    (tego od anten).

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-02-26 20:31:57
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marcin pisze:

    > Czy można łączyć gniazda RTV (SAT+TV+radio) w szereg, czy jednak do
    > każdego gniazda musi iść osobno kable z multiswitcha?

    To zależy od rodzaju instalacji. Instalacja TV+Radio może być łączona w
    "szereg", chociaż tak naprawdę to połączenie jest równoległe. Natomiast
    jeśli mówimy o instalacji satelitarnej, wówczas każde gniazdo musi być
    dołączone osobno do multiswitcha lub konwertera z wbudowanym multiswitchem.

    JKK podał stronę Dipola za źródło schematów i tam warto zajrzeć.

    > Wydaje mi się, że można, gdyż są gniazda przelotowe i końcowe, ... ale
    > wolę się upewnić nim zatynkuję wszystkie kabelki.

    Częstym błędem elektryków jest prowadzenie instalacji w domu
    jednorodzinnym jednym przewodem, tak jak dla TV+Radio. W efekcie tylko w
    jednym miejscu możliwe jest przyłączenie dekodera. Całkiem niedawno
    wizytowałem budowę, na której popełniono ten błąd, bowiem intencją
    inwestora była możliwość odbioru cyfrowej telewizji satelitarnej
    indywidualnie w każdym z okablowanych pokoi. To całkiem inny rodzaj
    instalacji niż tzw. analogowa telewizja zbiorcza.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-02-26 20:47:30
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

> [...]
    > indywidualnie w każdym z okablowanych pokoi. To całkiem inny rodzaj
    > instalacji niż tzw. analogowa telewizja zbiorcza.

    Dzięki za odpowiedź. Właśnie chodzi mi o możliwość oglądania TV cyfrowej na
    każdym gniazdku. Nie wiem czy będę miał w przyszłości taką konieczność, ale
    wolę być na to przygotowany. Zatem muszę każde gniazdo podłączyć osobnym
    kablem.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam! Marcin

  • 5. Data: 2009-02-26 20:57:16
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > na każdym gniazdku. Nie wiem czy będę miał w przyszłości taką konieczność,
    > ale wolę być na to przygotowany. Zatem muszę każde gniazdo podłączyć

    I dodaj jeden dodatkowy kabelek - skretkę na "splittera kart" :)

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-02-26 21:09:51
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > I dodaj jeden dodatkowy kabelek - skretkę na "splittera kart" :)

    Kabelki UTP są prawie wszędzie pociągnięte :)
    Marcin

  • 7. Data: 2009-02-26 21:15:21
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Marcin pisze:

    > Kabelki UTP są prawie wszędzie pociągnięte :)
    > Marcin
    "prawie" robi .. wiesz co :)

    Najczęściej bywa tak, że i tak po wprowadzeniu się czegoś zabraknie.
    Może zamiast jednego kabla załóż dwa ? Załóżmy że zechcesz założyć
    dekoder z dyskiem z C+ lub N i co wtedy ?

  • 8. Data: 2009-02-26 21:19:54
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Najczęściej bywa tak, że i tak po wprowadzeniu się czegoś zabraknie.
    > Może zamiast jednego kabla załóż dwa ? Załóżmy że zechcesz założyć dekoder
    > z dyskiem z C+ lub N i co wtedy ?

    Może tam gdzie się da wolna peszla obok? (z zyłką lub drutem stalowym)

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-02-26 21:20:10
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marcin pisze:

    > Kabelki UTP są prawie wszędzie pociągnięte :)

    Mariusz dobrze wspomniał, powinieneś pociągnąć dedykowany kabelek dla
    splittera, niezależny od sieci i umieszczony obok gniazda antenowego.

    Teoretycznie są splittery bezprzewodowe, ale działają jak... nie powiem
    co :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 10. Data: 2009-02-26 21:59:22
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    > "prawie" robi .. wiesz co :)
    >
    > Najczęściej bywa tak, że i tak po wprowadzeniu się czegoś zabraknie.
    > Może zamiast jednego kabla załóż dwa ? Załóżmy że zechcesz założyć dekoder
    > z dyskiem z C+ lub N i co wtedy ?

    Pociągnąłem prawie wszędzie, gdyż uznałem, że np. łazience mi nie trzeba
    kabla UTP czy też koncentryka :)
    Do większości "strategicznych" gniazdek RTV chcę pociągnąć właśnie po 2
    koncentryki i po 1 kablu UTP (gniazdo RJ45).
    Czasami wpadnie mi do głowy, gdzie jeszcze można coś dodać czy też zmienić i
    na od razu wprowadzam poprawki na planie, a czy dobrze ... przyszłość
    zweryfikuje.

    Pozdrawiam! Marcin