  • 1. Data: 2010-05-09 16:35:44
    Temat: Instalacja alarmowa - pytania przed montażem całego alarmu.
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Przymierzam się do montażu instalacji pod alarm, co do alarmu narazie
    jeszcze nie wiem jaki i gdzie, chociaż przymierzam się do Satel Integra.
    Możecie coś podpowiedzieć w tym temacie, jaki typ model wybrać, na co warto
    się zdecydować a czego nie warto zakładać?

    No i najważniejsze, chce rozprowadzić instalacje pod czujki itd., żeby nie
    trzeba było potem kuć.
    Możecie podpowiedzieć gdzie te czujki umieszczać i jakie pod nie przewody
    poprowadzić, tak żeby potem bez względu jaki alarm zamontuje nie było
    problemu z instalacją.
    Miejsce na alarm też już zaplanowałem, wiec czy te wszystkie kable
    doprowadzić do tego miejsca gdzie ma być centralka?

    Czy jest możliwe też zainstalowanie drugiego manipulatora np. w sypialni?
    Jakie tu trzeba przewody poodprowadzać?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-05-09 18:45:11
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > doprowadzić do tego miejsca gdzie ma być centralka?
    >
    > Czy jest możliwe też zainstalowanie drugiego manipulatora np. w sypialni?

    Boli mnie brzuch. Zapewne będę musiał sobie przeprowadzić operację.
    Przymierzam się do operacji laparoskopowej. Możecie coś podpowiedziec w tym
    temacie jakiej firmy i jaki model laparoskopu użyć i na co warto się
    zdecydować ... ;D

    Czytam Twoje pytania i naprawdę się dziwię Twojemu podejściu, gdyż porywasz
    się za rzeczy, o któych w ogóle nie masz pojęcia. Żeby wykonać zarówno
    istalacje alarmowe, CO i elektryczne potrzeba nie tylko wiedzy, ale takze i
    sporego doświadczenia, na któe trzeba sporo czasu. Łatwiej i lepiej dla
    Ciebie będzie zatrudnić kogoś, kto się na tym zna. Jezlei już tak usilnie Ci
    zalezy na tym, żebyś samemu położył unstalacje to spróbuj się dogadać, żeby
    Ci wyznaczył co gdzie i jak ma być prowadzone, a on Ci sprawdzi wszystko i
    wykona tzw. "biały montaż" i uruchomienie. Po co się szarpiesz ? I tak na
    grupach dyskusyjnych nie dowiesz się wszystkiego, bo wiedza większości
    grupowiczów to przede wszystkim wiedza inwestora, a nie instalatora. Czesto
    o jakości czy problemach decydują szczegóły, o których nie jesteś się w
    stanie dowiedzieć na grupach, a wszelkie błędy i pomyłki kosztują i to
    często dużo więcej niż zlecenie wykonania pełnej oferty firmie.

  • 3. Data: 2010-05-09 19:04:04
    Od: "maincoon" <k...@t...pl>

> [...]
    > doprowadzić do tego miejsca gdzie ma być centralka?
    >
    > Czy jest możliwe też zainstalowanie drugiego manipulatora np. w sypialni?

    Instalacją systemów alarmowych param się od 1988 roku, ale szczerze mówiąc
    nie jestem w stanie odpowiedzieć na tak postawione pytania, ponieważ wg mnie
    każdą instalację systemu alarmowego (nawet najprostszego) rozpoczyna się od
    porządnego projektu.
    Taki projekt uwzględnia wiele niekiedy bardzo złożonych warunków brzegowych.
    I nie obraź się, ale z treści twych pytań wynika że lepiej abyś za
    instalację systemu alarmowego się nie zabierał. Zaproś instalatora a dowiesz
    się dlaczego.
    Pozdr.
    Jurek

  • 4. Data: 2010-05-09 19:40:15
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > I nie obraź się, ale z treści twych pytań wynika że lepiej abyś za
    > instalację systemu alarmowego się nie zabierał. Zaproś instalatora a

    A ja pozwolę się nie zgodzić.
    Jestem co prawda z wykształcenia informatykiem
    alarmami nie zajmowałem się, jednak postanowiłem zainstalować u szwagra
    komletny alarm z centralą statela ca10,
    troche poczytałem zapoznałem się szczeg z instrukcją, wskazowkami na forach
    itp, alarm rozplanowałem s
    sobie sam dziala wszystko jak należy, . Pozniej zaprosilem firmę ktora ma
    pilnowc posiadlosci i stwierdzili ze wszystko jest bardzo dobrze
    zaplanowane.

    teraz sobie w swoim domu prowdzlem kable do czujek i manipulatorow i wiele
    innych
    dodatkowych do sterowania w domu urzadzeniami.

  • 5. Data: 2010-05-09 19:55:39
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > Przymierzam się do montażu instalacji pod alarm, co do alarmu narazie
    > jeszcze nie wiem jaki i gdzie, chociaż przymierzam się do Satel Integra.
    Tak, polecam,
    model zależny od ilości czujek i manipulatorów.

    > Możecie podpowiedzieć gdzie te czujki umieszczać i jakie pod nie przewody
    > poprowadzić, tak żeby potem bez względu jaki alarm zamontuje nie było
    > problemu z instalacją.
    Jeśli z każdego miejsca gdzie ma być czujka zrobisz kabel 3-parowy do
    miejsca gdzie ma być centralka, będzie ok. A jak jeszcze poąłczysz to
    miejsce z tym gdzie ma być centralka telefoniczno/komputerowa (derwerownia)
    kablem cat5, nic cię nie zaskoczy. Wyjdzie troche drożej za kable i
    położenie, ale nic cię nie ruszy.

    > Miejsce na alarm też już zaplanowałem, wiec czy te wszystkie kable
    > doprowadzić do tego miejsca gdzie ma być centralka?
    Tak

    > Czy jest możliwe też zainstalowanie drugiego manipulatora np. w sypialni?
    Tak, bardzo dobry pomysł.

    > Jakie tu trzeba przewody poodprowadzać?

    daj 3-parowy i będzie gites.

    > Pozdrawiam
    Ja też,

    PS. ale mimo wszystko weź lepiej jakiegoś instalatora chyba że twój elektryk
    da radę.

  • 6. Data: 2010-05-09 20:09:29
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "amir" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > innych
    > dodatkowych do sterowania w domu urzadzeniami.

    Po pierwsze jako informatyk masz dużo łatwiej zarówno z oprogramowaniem
    centrali jak i elektroniką oraz ze zrozumieniem tego co jest napisane w
    instrukcjach instalatorskich.
    Po drugie zależy jak rozbudowany jest Twój system. Zauważ, że autor wątku
    wyraźnie pisał o 2 manipulatorach. Gdybyś doradził mu CA10 to mógł by mieć
    "na dzień dobry" problemy, bo w przypadku tej centrali są pewne problemy ze
    współpracą 2 manipulatorów, o których trzeba wiedzieć jak ich uniknąć lub
    jak zaprojektować instalację, aby ich nie mieć. Widzisz to są takie drobne
    niuanse, o których się dowiaduje dzięki dużemu doświadczeniu i wielu próbom.
    Po trzecie firmom ochroniarskim zwisa czy masz zrobione dobrze czy też źle i
    czy będzie alarm się uruchamiał tylko wtedy, kiedy trzeba czy też wzywał ich
    kilkanaście razy w miesiącu, bo dzięki częstym alarmom oni więcej zarobią.
    Tak, tak, za każdy nieuzasadniony (czytaj fałszywny alarm) przyjazd grupy
    interwencyjnej się płaci.
    Po czwarte, Ty wiesz czego potrzebowałeś, autor watku tego nie wie.
    Po piąte, zaprojektowanie dobrej instalacji jest bardzo złożonym procesem,
    który zależy od bardzo wielu czynników uwzględniających nie tylko rodzaj i
    charakter zabezpieczeń, stopień ochrony, ale także i usytuowanie
    poszczególnych elementów oraz czujek z uwaględnieniem charakterystyk tych
    czujek, ponieważ w jednym miejscu jedna czujka moze zdać egzamin, a kilka
    innych już nie. Jedna będzie działać prawidłowo, a dziesięc innych będzie
    wywoływać fałszywe alarmy i to wcale nie dlatego, że te dziesiec innych jest
    gorszych. Po prostu każda czujka ma swoje cechy, które dobiera się do
    potrzeb i od tego też zależy jej usytuowanie. To, że ktoś z firmy
    ichroniarskiej powiedział Ci, ze instalacja jest zrobiona bardzo dobrze nie
    oznacza, że instalacja ta jest wykonana prawidłowo. Niestety tak się składa,
    że od kilkunastu lat instaluję alarmy i wielokrotnie poprawiałem instalacje,
    bo czujki były umieszczone w złych miejscach co powodowało czasami fałszywe
    alarmy.

  • 7. Data: 2010-05-09 20:14:24
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-09 18:35, Bartek pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest możliwe też zainstalowanie drugiego manipulatora np. w
    > sypialni? Jakie tu trzeba przewody poodprowadzać?

    Podaj namiary na priv - rzuć projekt budynku to bede mógł wiećej powiedzieć.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-05-09 20:55:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > ze współpracą 2 manipulatorów, o których trzeba wiedzieć jak ich uniknąć
    > lub jak zaprojektować instalację, aby ich nie mieć.

    Co za problemy?
    pytam bo mam od dwoch lat CA10+ dwie klawiatury(jedna przy wyjściu zazbraja
    /rozbraja cały dom druga na pietrze przy sypialni zazbraja cały parter na
    czas snu np)
    Problemów żadnych nie stwierdzilem. W domu mam 6 czujek +, modul gsm do
    komunikacji z agencją ochrony.
    Motował i konfigurował mi to w ramach fuchy praownik firmy instalatorskiej i
    o zadnych problemach wtedy tez nie wspominał.

    Kris

  • 9. Data: 2010-05-09 20:59:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Tak, tak, za każdy nieuzasadniony (czytaj fałszywny alarm) przyjazd grupy
    > interwencyjnej się płaci.

    U nas nie. Abonament 60zł+vat i nie ma zadnych dodatkowych opłat za
    nieuzasadnione przyjazdy grup
    Agencja ochrony jedna z większych w tej częsci Polski

> [...]
    > charakter zabezpieczeń, stopień ochrony, ale także i usytuowanie
    > poszczególnych elementów oraz czujek z uwaględnieniem charakterystyk tych
    Np u mnie są zamontowane czujki które nie reaguja na psa(10kg west)

    Kris

  • 10. Data: 2010-05-09 22:04:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]

    > Po pierwsze jako informatyk masz dużo łatwiej zarówno z oprogramowaniem
    > centrali jak i elektroniką oraz ze zrozumieniem tego co jest napisane w

    To prawda :-)
    ja bym jednak prowadził wszędzie tylko skrętki ethernetowe, nie tak jak
    satel chce kable na wprost.
    Niedługo wszystko będzie szło sygnałami różnicowymi, a nie prostym
    sterowaniem napięciowym (nawet nie prądowym).
    Dać w tyle miejsc ile się da skrętki, a później będziemy się martwić. Niech
    da 2-3 rolki kabla po uważaniu w te miejsca gdzie mu się wydaje, że jeszcze
    się przyda.
    Okna , drzwi, ściany do czujek PIR i będzie dobrze.
    Nie przeceniajmy "projektowania" systemu alarmowego i nie nazywajmy tego
    projektowaniem :-)
    Bardziej jestem skłonny nazwać to rozplanowaniem :-)
    Czujki muszą widzieć pomieszczenie to chyba jasne.