  • 1. Data: 2010-03-01 20:02:55
    Temat: Izolacja ścian - iniekcja?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Piwnica,ściana fundamentowa i niechlujny beton.
    Śniegi puściły i woda popłynęła.
    Pomyślałem o odwiertach i wypełnieniu ich.. no właśnie czym?
    Net oferuje wyłącznie usługi(iniekcja krystaliczna), preparatu do zakupu nie
    zauważyłem.
    Coś podpowiecie, czym zalać uprzednio nawiercone otwory?

  • 2. Data: 2010-03-02 06:52:02
    Temat: Re: Izolacja ścian - iniekcja?
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

> [...]
    > nie zauważyłem.
    > Coś podpowiecie, czym zalać uprzednio nawiercone otwory?

    Daj zdjęcia plam - jestes pewny ze ściany ? U mnie akurat styk sciany z
    ławą/chudziakiem/wylewką - błedy izolacji poziomej.

    Preparaty są, pogooglaj, bylo na grupie pare razy. Pisal o tym m.in.
    czlowiek ktory sie tym zawodowo zajmuje.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-03-02 07:19:46
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 1 Mar, 21:02, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
    zauważyłem.
    > Coś podpowiecie, czym zalać uprzednio nawiercone otwory?

    przez pierwszy rok lub dwa normalne zjawisko. Ziemia musi sie
    uklepac.
    Pozatym trzeba zrobic odwodnienie terenu wokol domu, opaska i
    pochylenie na zewnatrz 3 stopnie /1 cm na 1 m/
    Jak bedziesz mial opaske to latwo sobie odgarniesz snieg wookol domu.

  • 4. Data: 2010-03-02 19:35:23
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-03-02 08:19, Kudlaty pisze:

> [...]
    > pochylenie na zewnatrz 3 stopnie /1 cm na 1 m/
    > Jak bedziesz mial opaske to latwo sobie odgarniesz snieg wookol domu.
    Już nie mam absolutnie takiej mozliwości. Z zewnątrz nic sie nie da zrobić.
    Chata nie jest świeżo budowana.

  • 5. Data: 2010-03-02 21:40:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Już nie mam absolutnie takiej mozliwości. Z zewnątrz nic sie nie da
    > zrobić.
    > Chata nie jest świeżo budowana.

    Co to znaczy nie mam takiej możliwości ?
    Odkopujesz na zewnątrz ściany rów, takiej szerokości, żebyś mógł do niego
    wleźć.
    Wykonujesz normalną izolację pionową. Wrzucasz rurę odwadniającą
    wyprowadzając ją do studzienki burzowej, rowu melioracyjnego lub na działkę
    jeżeli jest odpowiednie nachylenie terenu. Zasypujesz.
    Oczywiście to trzeba zrobić w okresie wiosny-lata.
    Oczywiście są odpowiednie środki do wykonywania injekcji.
    Po pierwsze dobre środki są drogie, a po drugie są pracochłonne i wymagają
    dużej staranności.
    www.penetron.pl
    To jest strona firmy sprzedającej takie środki. Jeszcze sam tego nie
    stosowałem, ale ponoć jest dobre. Polecał mi to gość, który pracował w
    firmie zajmującej się ratowaniem zabytków w Austrii i Czechach przy użyciu
    tych środków.
    Jak tylko się trochę ociepli to właśnie będę tymi środkami walczył z
    wilgocią w piwnicy. Wcześniej już zrobiłem izolację zewnętrzną i bardzo dużo
    pomogła. Jednak okazuje się, że woda podchodzi jeszcze od fundamentów, bo
    fachowcy w tej części budynku zapomnieli o izolacj poziomej.
    Zatem muszę wiercić i robić izolację poziomą.

  • 6. Data: 2010-03-03 09:20:15
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Co to znaczy nie mam takiej możliwości ?
    Uwierz: ABSOLUTNIE nie wchodzi w grę.Dom częściowo podpiwniczony, więc
    odkopanie Wewnetrznego fundamentu= totalna ruina 1 z pokoi.

> [...]
    > wyprowadzając ją do studzienki burzowej, rowu melioracyjnego lub na działkę
    > jeżeli jest odpowiednie nachylenie terenu. Zasypujesz.
    Zapomniałeś o żwirze, granulacji i ew, geowłókninie;-))

> [...]
    > fachowcy w tej części budynku zapomnieli o izolacj poziomej.
    > Zatem muszę wiercić i robić izolację poziomą.
    Boję się,że mogę mieć to samo.Podczas opadów woda płynie strumykami
    pod posadzką, a jak b. powaznie i długo leje, przecieka przez sciane
    nawet na wys. ok. 40 cm...

  • 7. Data: 2010-03-03 13:47:32
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Zapomniałeś o żwirze, granulacji i ew, geowłókninie;-))

    No to wiesz jak to wykonać, a to połowa sukcesu :)

    > Boję się,że mogę mieć to samo.Podczas opadów woda płynie strumykami
    > pod posadzką, a jak b. powaznie i długo leje, przecieka przez sciane
    > nawet na wys. ok. 40 cm...

    Obawiam się, że bez odwodnienia to szkoda pakować kasy w iniekcję. Iniekcja
    jako izolacja pozioma - tak, ale izolacja pionowa to ścianę zaizoluj od
    zewnątrz i zrób odwodnienie, bo w przeciwnym razie woda będzie cały czas w
    ścianie.

  • 8. Data: 2010-03-03 20:22:11
    Od: "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    > Co to znaczy nie mam takiej możliwości ?
    Uwierz: ABSOLUTNIE nie wchodzi w grę.Dom częściowo podpiwniczony, więc
    odkopanie Wewnetrznego fundamentu= totalna ruina 1 z pokoi.

    Troche trudno sobie wyobrazić jak to wygląda ale drenaż opaskowy wokół
    chałupy powinien pomóc. Dużo kopania niestety, bo musiałby być uczciwie
    głęboki, do poziomu podłogi piwnicy (o ile dobrze rozumiem część domu jest
    podpiwniczona a woda przebija się przez ścianę wewnętrzną). Może dom jest na
    stoku i woda płynie od strony skarpy?

  • 9. Data: 2010-03-03 21:29:17
    Od: DigTel <a...@g...pl>

> [...]
    zauważyłem.
    > Coś podpowiecie, czym zalać uprzednio nawiercone otwory?

    Jeśli chcesz wiercić to musisz najpierw ścianę podsuszyć, niewiele
    chemii przyjmie materiał już przesiąknięty wodą. Jeśli chcesz wiercić
    to zerknij tutaj: http://www.osuszaniemuru.pl/chemiczne_srodki_iniekcy
    jne.html
    ale od razu mówię, żeby zrobić za pomocą iniekcji zrobić izolację
    pionową to czeka cię wiercenie 100 otworów na metr2 - policz ile to na
    ścianę i jak ją osłabi...
    Robiliśmy w Zabrzu na Bohaterów Warszawy piwnicę zbijanie tynków,
    osuszanie i izolacja podłogi i ścian za pomocą Hydrostopu, efekt
    piwnica wygląda jak pokoje mieszkalne, właściciele byli ciężko
    zdziwieni. Z tym że cena nie mała bo 800 za worek. Tu kilka słów o
    Hydrostopie: http://izolacjamuru.pl/chemia-budowlana.html

  • 10. Data: 2010-03-03 22:01:15
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "DigTel" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chcesz wiercić to musisz najpierw ścianę podsuszyć, niewiele
    > chemii przyjmie materiał już przesiąknięty wodą.

    To zależy jakiej się używa chewmii. W przypadku penetronu im więcej wilgoci
    tym lepiej. Po prostu wilgoć pozwala głębiej wniknąć penetronowi. Jeżeli
    ściana jest wewnątrz sucha to zaleca się ją dobrze namoczyć.
    www.penetron.pl
    Zobacz filmy instruktażowe, tam jest wszystko wytłumaczone.
    Co zaś się tyczy chemii, dla której producent wymaga wcześniejszego
    wysuszenia ściany to uważam, że jest to typowe naciąganie klienta na duże
    koszty z jednoczesnym stosowaniem dupochronów na wypadek ewentualnych
    reklamacji, kiedy się okaże, ze środki są nieskuteczne.
    Mokre mury niestety charakteryzują się tym, że nie dadzą się osuszyć, bo
    nawet stosując osuszanie mikrofalowe w miejsce osuszonego muru natychmiast
    podciągana jest świeża woda.
    Miałem właśnie okazję testować taki środek o nazwie Suchy mur filrmy
    Ultrament. Drogie i bezskuteczne. Po upływie prawie roku czasu to co wlałem
    w otwory to wypłynęło. Uważam, że ten środek nadaje się tylko i wyłacznie do
    zabezpieczania nowego budynku w trakcie jego budowy, ale nie do
    zabezpieczania budynku, w którym są mokre ściany.