  • 1. Data: 2010-01-12 09:01:05
    Temat: Jak docieplic istniejaca podloge?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Sytuacja:
    Dom niepodpiwniczony. Jeden z pokoi na part. miał być w projekcie garażem
    a został ostatecznie pokojem.
    Nie mam pewności czy jest tam styropian.
    Na wylewce są: folia+płyty+korek+panele (sytuacja zastana).

    Temp na podłodze: 13 stp C
    Temp pow. wewn.: 19.5 stp C
    Temp. pow. zewn.: -3 stp C

    Pytanie:
    1. Czy w tej sytuacji mozna wnioskować (bez robienia nawiertów)
    o obecności styro pod wylewką?
    2. Jak docieplić tę podłogę?
    a) na mokro: styro + nastepna wylewka (jest jeszcze miejsce pod wzgl.
    wysokości)
    b) na sucho: styro+deski
    c) na sucho: legary+wełna+deski
    d) inny?
    3. Który będzie miał najlepszy stosunek jakośći do kosztów?

    Th in A

  • 2. Data: 2010-01-12 20:48:00
    Temat: Re: Jak docieplic istniejaca podloge?
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik Rom napisał:
> [...]
    >
    > Temp na pod?odze: 13 stp C
    > Temp pow. wewn.: 19.5 stp C
    > Temp. pow. zewn.: -3 stp C
    >
    > Pytanie:
    > 1. Czy w tej sytuacji mozna wnioskowa? (bez robienia nawiert?w)
    > o obecno?ci styro pod wylewk??
    > 2. Jak dociepli? t? pod?og??
    > a) na mokro: styro + nastepna wylewka (jest jeszcze miejsce pod wzgl.
    > wysoko?ci)
    > b) na sucho: styro+deski
    > c) na sucho: legary+we?na+deski
    > d) inny?
    > 3. Kt?ry b?dzie mia? najlepszy stosunek jako??i do koszt?w?

    folia + 5,2cm legarki co 75 cm (pomiędzy miękki styropian)+ 5/4" deski
    heblowane sosnowe lub świerkowe, dobrze wysuszone + dobry lakier (jak
    lubisz szwedzkie chłopskie klimaty

  • 3. Data: 2010-01-13 10:04:09
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 12 Sty, 10:01, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
> [...]
    >     c) na sucho: legary+we na+deski
    >     d) inny?
    > 3. Kt ry b dzie mia najlepszy stosunek jako i do koszt w?

    Skoro jest miejsce pod wzgledem wysokości to pewnie nie ma tego styro
    lub jest cieńszy niz w reszcie domu.
    Ja robiłem tylko opcje: legary, wełna, deski. Juz samo to, że na
    podłodze będa deski a nie panele da wrażenie "ciepłości".
    Z drugiej strony wylewka nie jest droga i wymaga tylko troche pracy
    więc na wiosne możesz skuc posadzke i zrobić wszystko porządnie czyli
    dac więcej styropianu i wylewkę.
    Jeżeli wybierzesz opcje z legarami to lepiej dać je co 40-50 cm niż co
    75. Pod to wszystko dałbym folię.

    Pzdr
    QbaB