  • 1. Data: 2012-01-10 23:32:51
    Temat: Jaką tanią zgrzewarkę do rur
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Potrzebuje torche poprzerabiać instalację. Rury to głównie 1/2" i 3/4".
    Potrzebuje amatorską zgrzewarkę do zrobienia kilkunastu punktów. Czy coś
    z allegro mozna mi polecić jakos działające i w miarę solidne? Oglądalem
    dzisiaj zgrzewarkę w hipermarkecie i przy ruszeniu pokrętlem temperatury
    ... spadło z osi. Obawiam się jeszcze większej tandety, więc czy ktoś ma
    tanią zgrzewarkę i może ja polecić?

  • 2. Data: 2012-01-11 07:56:55
    Temat: Re: Jaką tanią zgrzewarkę do rur
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    >Potrzebuje amatorską zgrzewarkę do zrobienia kilkunastu punktów.

    Niektóre markety/sklepy wypozyczają zgrzewarki

  • 3. Data: 2012-01-11 11:55:48
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > osi. Obawiam się jeszcze większej tandety, więc czy ktoś ma tanią zgrzewarkę i

    Ja ostanito kupiłem zgrzewarkę z Castoramy - DEDRA.. za ok 150żł.
    Zgrzałem nią to co chciałem - ma ustawienie temperatury - 2 grzałki.
    Generalnie działa.

    W sumie to bardziej niż sama zgrzewarka (bo ona jedyne co musi to
    nagrzać się do odpowiedniej temperatury) potrzebne są kamienie pasujące
    do rur danego producenta.

    Bo i rury/kształtki i kamienie nie bardzo trzymają wymiar. I u mnie np.
    kształtki super pasowały (kamień w nie wchodził z minimalnym oporem) i
    można było dobrać w miarę precyzyjnie czas zgrzewania - ale już rury
    wchodziły już bardzo topornie w kamień... (ciut przyduże, albo kamień
    za ciasny)

    A w ogole to dzięki temu właśnie podłączyłem to przyłącze wody które
    mi chyba juz 2 miesiące temu zrobili... w końcu podłączyłem to z
    instalacją wewnętrzną domku i cieszę się w końcu czystą wodą i większym
    ciśnieniem :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2012-01-11 12:13:43
    Temat: Jak nie zasyfić kuchni czyli przetwory w pomieszczeniu gospodarczym.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Mam typową indukcję zabudowaną w kuchni i jestem z niej zadowolony.
    Kupiłem wczoraj w lidlu jeszcze jedną ale tym razem pojedynczą płytę
    indukcyjną za 149zł.
    Będzie wykorzystywana w pomieszczeniu gospodarczym-kotłowni gazowej i pralni
    zarazem pod sokownik (kupiłem taki kiedyś na uindukcję) oraz do wekowania i
    pasteryzacji przetworów.
    Moc wedle producenta na pudełku 2000W. Zmierzona pobierana moc 1850W
    (perpetum mobile siakieś, ale tanie przynajmniej)
    Trochę głośny wentylator ale to w gospodarczym nikomu nie będzie
    przeszkadzać.
    No. Tyle minusów a teraz plusy Moc regulowana w 10 stopniach ale można tez
    ustawiać żądaną temperaturę garnka od 60 do 240stC co 20stC. Wbudowany
    minutnik oraz funkcja rozpoznawania garnka. Duży wentylator sprawia wrażenie
    że urządzenie będzie poczciwie przewietrzane.
    Dość syfu w kuchni przy przetworach a także co bardziej smrodliwe gotowanie
    jakiejśc kapuchy czy kuraka można będzie tam w razie czego wyeksmitować co
    by goście od smrodu nei oczadzieli. W pomieszczeniu gospodarczym mam
    płytkina ścianach na 170cm i powyżej ściany odporne na szorowanie. Jest też
    głęboki zlew na dużym blacie na którym znalazło się miejsce na płytę
    indukcyjną.

    Urządzenie ma 3 lata gwarancji.

    Marek

  • 5. Data: 2012-01-11 16:53:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-11 08:56, Kris wrote:
    > Niektóre markety/sklepy wypozyczają zgrzewarki

    Odpada, będę to robił kilka dni po trochu. Chyba wyjdzie drożej niż
    zakup. W planie mam latem podpięcie grzania basenu ;) więc sie przyda.

  • 6. Data: 2012-01-11 16:54:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-11 12:55, Aleksander wrote:
    > Ja ostanito kupiłem zgrzewarkę z Castoramy - DEDRA.. za ok 150żł.

    Tak, to cena z hip. Na allegro sa za 70 pare, czesto z nożycami. Problem
    w tym, że nie mam jak tego pomacać przed zakupem :/

  • 7. Data: 2012-01-11 18:28:07
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    > Tak, to cena z hip. Na allegro sa za 70 pare, czesto z nożycami. Problem
    > w tym, że nie mam jak tego pomacać przed zakupem :/

    Kupiłem na allegro taką , która cieszyła się największą popularnością.
    Działa - od kilku podejść do zgrzewania.

    A co do nożyc - zapomnij o tych z kompletów jak chcesz prosto i lekko
    ciąć rury.

    --
    M.