  • 1. Data: 2009-03-21 17:34:18
    Temat: Jak to ocieplic
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Naczytalem sie sporo na tej grupie o niuansach ocieplania i
    wystraszylem sie tego cozrobilem.
    Murarze zamurowali mi szczyty budynku na rowno z krokwiami, tak jak na
    rysunku
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eef0e5730cf4be5f
    .html

    Sciana jest z betonu komorkowego, na tym lezy juz dach, ale ocieplenia
    jeszcze nie ma. Styropian pojdzie na sciane od zewnatrz, pod dach
    welna, ale grzbiet sciany zostanie nieocieplony, bo nie ma na to
    miejsca. Jak sobie z tym poradzic, czy sciac kawalek muru zeby zrobic
    szczeline na styro? Dach jest tylko dwuspadowy, jesli zetne sciane na
    obydwu szczytach, to skrajne krokwy nie beda wspierac sie o sciane.
    Jak to wplynie na stabilnosc dachu?

    Pozdr
    Adam

  • 2. Data: 2009-03-21 18:08:58
    Temat: Re: Jak to ocieplic
    Od: a...@g...com

    On 21 Mar, 18:34, "adam" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wystraszylem sie tego cozrobilem.
    > Murarze zamurowali mi szczyty budynku na rowno z krokwiami, tak jak na

    Duzy blad ! Choc i tak dobrze ze betonem komorkowym, a nie np. cegla
    (albo wrecz betonowym "wiencem").

> [...]
    > welna, ale grzbiet sciany zostanie nieocieplony, bo nie ma na to
    > miejsca. Jak sobie z tym poradzic, czy sciac kawalek muru zeby zrobic

    Ja bym scial. Nawet pilka reczna objechalbys to w pare godzin ;-) A
    majac pile szablasta z odpowiednim brzeszczotem to kwestia 2h
    ciecia :)

    > Dach jest tylko dwuspadowy, jesli zetne sciane na
    > obydwu szczytach, to skrajne krokwy nie beda wspierac sie o sciane.
    > Jak to wplynie na stabilnosc dachu?

    Krokwie sie wspieraja na murlacie i w kalenicy, a nie na scianie
    szczytowej :)
    Bardziej wtedy balbym sie o stabilnosc sciany dzialowej - jezeli dach
    ma duzy kat nachylenia i sciana jest krotka, a wysoka - to.. cos z tym
    trzebaby chyba zrobic, bo sie moze od kopniaka przewrocic ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-03-21 21:34:04
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > szczeline na styro? Dach jest tylko dwuspadowy, jesli zetne sciane na
    > obydwu szczytach, to skrajne krokwy nie beda wspierac sie o sciane.

    No wlasnie, naczytasz sie o tym ocipleniu i teraz nie mozesz spac po nocach bo
    Ci sie mostki drewniano-termiczne snia i z wrzaskiem sie budzisz.
    Wiec moim zdaniem masz zrobione dobrze, nawet bardzo dobrze. I nie przejmuj
    sie tym, ze przez ten rzekomy mostek cale cieplo z Ci domu ucieknie.
    Zauwaz, ze chcesz ocieplac krokiew. Ta krokiew jest wystrugana z drewna. A
    drewno ma wspolczynnik cieply 0.25 W/.. rowny Twojemu murowi, ktory jeszcze
    zapewne z 10 cm styropianem ocieplisz. I martwisz sie, ze to zimno od gory Ci
    do tego nieocieplonego muru wejdzie. Owszem wejdzie ale w tak niewielkiej
    ilosci, ze mozesz to spoko zaniedbac. A pozostawienie tego muru nieocieplonego
    styropianem ma te dobra strone, ze wlasnie przez niego przynajmniej, bedzie ta
    sciana oddychac w sensie wysychac po calozimowej pracy, w czasie ktorej ona
    sie na styku styropianu i muru nawilgoci.
    Zauwaz, ze zwykle okno, oczywiscie super duper piecio czy wiecej "komorowe" ma
    wspolczynnik strat ciepla co najmniej dziesieciokrotnie wiekszy do drewna. i
    tego muru. I to przez okna najwiecej tego bezcennego ciepla ucieka a nie przez
    te krokwie.
    Teraz odnosnie sztywnosci dachu; jest to problem architekta; wiezba powinna
    byc tak zaprojektowana i wykonana, aby nawet w czasie huraganowego wiatru
    wywrocic Ci sciany prawa nie miala. Wiezbe usztywnia poszycie; odpowiednia
    ilosc gwozdzi wbitych w plyty czy deski to zalatwia tak, ze mozesz spac
    spokojnie.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-03-21 21:39:35
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message

    Zetnij flexem poniżej krokwii tak z 5cm. I weź dopiero połącz izolację
    zewnętrzną z wewnętrzną i zrób tam wiatroizolację z membrany
    wiatroizolacyjnej żeby na pewno nie wiało i nie wywiewało ciepła.

  • 5. Data: 2009-03-21 21:40:41
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > styro? Dach jest tylko dwuspadowy, jesli zetne sciane na obydwu szczytach,
    > to skrajne krokwy nie beda wspierac sie o sciane. Jak to wplynie na

    Ty ale te krokwie nia mają sie wspierać na szczycie domu
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jedna krokiew ma być przed szczytem, a druga w powietrzu za obrysem muru

  • 6. Data: 2009-03-21 21:42:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Ja bym scial. Nawet pilka reczna objechalbys to w pare godzin ;-) A
    > majac pile szablasta z odpowiednim brzeszczotem to kwestia 2h

    Wiesz. mogli mu nawalic tyle betonu na szczyty, ze ma ten beton ponizej
    belek. Niech kolega zrobi zdjecia.

    > Krokwie sie wspieraja na murlacie i w kalenicy, a nie na scianie
    > szczytowej :)

    No wlasnie hehe
    Jeszcze trzeba przerobic wiezbe.!!!!! Bo wiatr wywróci ta sciane szczytowa.
    Ona sie zlamie kiedys od ruchów polaci.

  • 7. Data: 2009-03-21 21:47:19
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Tornad" <t...@o...net> wrote in message

> [...]
    > przejmuj
    > sie tym, ze przez ten rzekomy mostek cale cieplo z Ci domu ucieknie.

    Nie słuchaj GO !
    Nie prawda. Zobacz moje zdjęcia termowizyjne. Wyrastał mi tam grzyb w
    narożnikach pod sufitem. Robiło się czarno. Tego lata będe rozbierał szczyty
    i ocieplenie o obcinał. Na razie jest zaleczone 40 butelkami piany i od
    strychu nieużytkowego.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76c6ca769590655d
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f526630717739991
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1580c8b7af2db95c
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec4d1a3e56161930
    .html

  • 8. Data: 2009-03-21 22:14:59
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message
    > Teraz to juz wiem o tym, wiezby jednak nie przerobie

    MUSISZ !!! Za dupę wykonawcę.

  • 9. Data: 2009-03-21 22:15:31
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]

    > Wiesz. mogli mu nawalic tyle betonu na szczyty, ze ma ten beton
    > ponizej belek. Niech kolega zrobi zdjecia.
    Betonu nie ma nic, tylko zaprawa klejowa

    > Nie słuchaj GO !
    > Nie prawda. Zobacz moje zdjęcia termowizyjne
    Widzialem je juz parokrotnie i sledze wszystkie watki o ocieplaniu.
    Wlasnie na tych zdjeciach sie dowiedzialem, ze to mam duzy blad. Nie
    chodzi o ucieczke ciepla, jak pisze Tornad, ale o rose, ktora w
    ktoryms punkcie bedzie powstawac.

    > wiatr wywróci ta sciane szczytowa. Ona sie zlamie kiedys od ruchów
    > polaci.
    Tego sie boje, stad moje obawy przed obcieciem sciany.

    Adam
    (hurtem odpowiedzialem na kilka wypowiedzi)

  • 10. Data: 2009-03-21 22:18:06
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message

    > Tego sie boje, stad moje obawy przed obcieciem sciany.

    Słuchaj mnie jeszcze raz. Nawet jak będziesz zmuszony dopłacić za przeróbkę
    więźby to ją wykonaj. Będziesz potrzebował belki dodatkowe ale nie masz
    wyjścia. Ta ściana szczytowa odłamie ci się na 1-2 pustaku od podłogi
    poddasza. Poleci ci pęknięcie od skosu do skosu i zacznie tamtedy wciskać
    sie powietrze. Dopiero oszalejesz.