  • 1. Data: 2009-03-20 09:37:52
    Temat: Jaka podbitka i koszty robocizny
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Majster namawia mnie na podbitkę drewnianą, że lepiej prezentuje się niż z
    tworzywa sztucznego a kiedy pomaluje się dobrą farbą to wystarczy na
    piętnaście lat nie malowania.
    Czy faktycznie warto decydować się na drewno, tworzywo sztuczne jest
    trwalsze chociaż ponoć może się zniekształcać pod wpływem wysokiej
    temperatury.
    Jeden metr kwadratowy drewnianej podbitki to koszt 20 zł. Położenie podbitki
    30 zł/m2
    Pomalowanie elewacji zewnętrznej cerplastem, położenie tynku mineralnego
    (baranek) i malowanie to 17 zł/1m2
    Dom położony jest w zachodniej wielkopolsce. Czy te koszty są zbliżone do
    tych jakie ponosili szanowni grupowicze ?

    Marek

  • 2. Data: 2009-03-20 10:19:00
    Temat: Re: Jaka podbitka i koszty robocizny
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 20 Mar, 10:37, "Marek" <e...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Dom położony jest w zachodniej wielkopolsce. Czy te koszty są zbliżone do
    > tych jakie ponosili szanowni grupowicze ?

    Najgorsze czynniki niszczące wszelkie powierzchnie to woda i słońce.
    Podbitka praktycznie wcale nie jest na nie narażona.
    Aczkolwiek czasami z podbitki robi się dodatkowe osłony wystających
    płatwi czy murłat i te czasami sa wystawione na słońce. Widziałem
    takie brązowe plastikowe które juz chyba po 2 latach były białe z
    powodu słońca.
    W przypadku drewnianej podbitki dodatkowym problemem moga być owady
    ale malowanie odpowiednimi preparatami powinno wystarczyć na te kilka,
    kilkanaście lat.
    Drewno na pewno bedzie ładniejsze a plastik bardziej bezproblemowy.
    Na targach widziałem też ostatnio panele z plastiku ale z wzorem,
    kolorem i fakturą drewna -cena 40 zł/m2

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-03-20 10:28:31
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Ja mogę tylko powiedzieć, że mam podbitkę świerkową i prezentuje się
    znakomicie - bez porównania z plastikiem. Ale parę wątków niżej jest
    przykład podbitki tynkowanej i też wygląda bardzo ładnie

    T.

  • 4. Data: 2009-03-20 20:48:12
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marek" <e...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Dom położony jest w zachodniej wielkopolsce. Czy te koszty są zbliżone do
    > tych jakie ponosili szanowni grupowicze ?

    30zł za wykonanie podbitki to bardzo dobra cena. 20zł za materiał, jeśli
    zawiera również łaty do zamocowania desek, to bardzo dobra cena.
    Ja kupowałem deski świerkowe po 20zł. Montowałem sam, ale u mnie była to
    nadbitka, a nie podbitka.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2009-03-21 10:43:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > Czy faktycznie warto decydować się na drewno, tworzywo sztuczne jest
    > trwalsze chociaż ponoć może się zniekształcać pod wpływem wysokiej

    albo masz plastikową tandetę albo drewno...

    wybór nalezy do ciebie.

  • 6. Data: 2009-03-21 20:56:58
    Od: "R" <n...@w...pl>

    ja obserwowałem w innych domach zanim się zdecydowałem - moje wnioski są
    jednoznaczne i przemawiają za plastikiem, trwalszy, łatwiejszy w utrzymaniu
    i montażu, a jak dobry gatunkowo to nie blaknie. Drewno jest stylowe i
    klasyczne, ale w tym przypadku raczej odpada. R

  • 7. Data: 2013-09-23 13:02:09
    Od: m...@g...com

    W dniu sobota, 21 marca 2009 21:56:58 UTC+1 użytkownik R napisał:
> [...]
    > i montażu, a jak dobry gatunkowo to nie blaknie. Drewno jest stylowe i
    > klasyczne, ale w tym przypadku raczej odpada. R

    Polecam firmę z Podhala - PodbitkaSroka.pl- podbitka świerkowa w super cenie, bo od
    16 zł/m2.