  • 1. Data: 2009-02-15 20:19:38
    Temat: Jaki tynk różnice wady i zalety
    Od: "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl>

    Witam w tym roku będę ocieplał budynek i zastanawiam się jakim tynkiem
    pokryć go, czym wogóle różnia się tynki
    tynk akrylowy
    tynk silikatowy
    tynk silikonowy
    są też jakieś tynki mineralne
    Jaki optymalnie wybrać cena /jakość
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-15 20:44:02
    Temat: Re: Jaki tynk różnice wady i zalety
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Juliuszu.... pytanie rzeka.... doktoraty nad roznicami niektorzy napisali...
    w wielkim skrocie:
    - akrylowy - tanszy, nie przepuszcza powietrza, zmywalny, barwiony w masie,
    standard ze styropianem
    - silikat - drozszy, paroprzepuszczalny, zmywalny (w sensie czyszczenia
    nop kercherem), barwiony w masie, standard z wełna - bo tez przepuszcza
    powietrze
    - silikon - niby najlepszy - na pewno najdrozszy, barwiony w masie,
    paroprzepuszczalność najwikesza, czasem piszą że samoczyszczacy.... jasne...
    - mineralny - najtanszy ale.... moim zdaniem baaaardzo dobry, z wiekiem
    ulega karbonatyzacji - twardnieje, paroprzepuszczalny, najlepiej połlączyc
    go z farba silikatową ktora wygładzi delikatnie i nie bedzie sie brudził i
    nada kolor bo... niby kilku producento wsprzedaje barwiony w masie...ale
    ilosc reklsamacji przemawia za polozeniem bialego koloru a po czasie jak sie
    zbrudzi - pomalowaniem farba silikat. Idealny z wełną

    aby wybrac.... poczytaj roznice pomiedzy systemami docieplen - i tynkami.
    Pozdrawiam
    Robert "Bolix"
    Ps jak widzisz nie zachwalam "swoich" tynków choć produkuję wszystkie
    powyzsze :-)

    news:gn9tt1$k34$1@wiony w masie nemesis.news.neostrada.pl...

  • 3. Data: 2009-02-16 07:14:50
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    A gdzie mieszkasz? Jak przy ulicy to akrylowy szybko się przybrudzi, bo ma
    właściwości elektrostatyczne.

  • 4. Data: 2009-02-16 18:23:43
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    juliusz1 pisze:
    > Witam w tym roku będę ocieplał budynek i zastanawiam się jakim tynkiem
> [...]

    Mineralny jest najtanszy, ladnie wyglada jak sie strzeje (choc kolory
    nie sa bardzo odporne - bledna), nie brudzi sie (nie zbiera kurzu bo sie
    nie elektryzuje), ma bardzo mala liczbe kolorow (problemy z wykwitami),
    jest bardzo paroprzepuszczalny, jesli ubrudzi sie go czyms mokrym np
    bloto/farba to ciezko go doczyscic.
    Akrylowy jest drozszy niz mineralny, po kilku latach w szparach lub
    nierownosciach jest czarna sadza bo bardzo elektryzuje i sciaga kurz, ma
    bardzo duza liczbe kolorow, nie jest paroprzepuszczalny, latwo go
    doczyscic (o ile pochlapie sie go farba).
    Silikatowy jest drogi, nie elektryzuje sie - czyli nie bedzie na nim
    osiadal kurz, ma spora liczbe kolorow, jest paroprzepuszczalny, latwo
    go doczyscic.
    Silikonowy jest bardzo drogi, nie kurzy sie, kolory sa ladne i trwale,
    jest bardzo duzy wybor kolorow, jest bardzo paroprzepuszczalny, latwo go
    doczyscic.

    Jak widac taki jest wybor jesli chodzi o typy.
    Jesli masz ocieplenie styro to paroprzepuszczalnosc jest bez znaczenia,
    jesli jednak welna lub sciana jednowarstwowa to Akrylowy raczej odpada.

    Ja szukalem mineralnego i wybralem Atlas bo konkurencji w zasadzie nie
    stwierdzilem. Kraisler cos tam ma i wydawalo sie, ze sporo kolorow, ale
    jak przyszlo co do czego, to okazalo sie, ze te kolory to sa jak sie
    pociagnie tynk farba egali...costam i ta farba kosztuje tyle co tynk
    silikatowy, wiec odpuscilem.

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2009-02-16 20:45:09
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    A gdzie w tym wszystkim jest tynk cementowo-wapienny?
    (a zwlaszcza III kategorii)

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-02-17 09:49:56
    Od: mk <d...@t...pl>

    Dy pisze:
    > A gdzie w tym wszystkim jest tynk cementowo-wapienny?
    > (a zwlaszcza III kategorii)

    Wewnątrz :)

    Pdr.M.

  • 7. Data: 2009-02-17 15:08:08
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    On 17 Lut, 10:49, mk <d...@t...pl> wrote:

    > Wewnątrz :)
    >
    > Pdr.M.

    Czego wewnątrz?
    Zarówno tynki wewnętrzne jak i zewnętrzne mogą byc cementowo-wapienne
    (tyle wiem) ale jak to masię do tych tynków o których tu piszecie?

    Dy

  • 8. Data: 2009-02-17 18:45:53
    Temat: Re: Jaki tynk róz.nice wady i zalety
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Dy pisze:
    > A gdzie w tym wszystkim jest tynk cementowo-wapienny?
    > (a zwlaszcza III kategorii)
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    Czyli mineralny.
    Tzn to o co pytasz to jest tynk wyrównuja;cy, a to o czym jest temat to
    tynki cienkowarstwowe, ozdobne etc.
    Jak dasz tynk cementowo-wapienny i tynkarze zrobia; za pomoca; miot?y lub
    takiej fajnej maszyny baranek to Ci te wszystkie opisane nie sa; potrzebne.
    Ale jak masz ocieplenie, albo mniej umieja;cych tynkarzy, albo chcesz tak
    fajnie miec' to wtedy potrzebujesz tynk cienkowarstowy jako wykon'czenie,
    np zamiast malowania (btw moj kolega kazal otynkowac' porotherm na równo,
    a potem go pomalowac' tak aby sie; b?yszcza?).

    BR
    Igus'

  • 9. Data: 2009-02-17 21:42:02
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > np zamiast malowania (btw moj kolega kazal otynkowac' porotherm na równo,
    > a potem go pomalowac' tak aby sie; b?yszcza?).

    Dzięki.

    Dy

  • 10. Data: 2009-02-19 13:44:52
    Od: mk <d...@t...pl>

    Dy pisze:

    > Czego wewnątrz?

    Pomieszczenia
    A III (tynk równy i gładki) klasy można wykonać na zewnętrzny jako
    podkład pod wyprawe wierzchnią i nawet w przypadku tynku silikonowego
    kładzie się go na przygotowane podłoze mineralne (cem-wap). Możena tez
    wykonać cem-wap III na gotowo ale takiego gładkiego tynku w mojej
    okolicy jeszcze nie widziałem, zawsze jest jakaś struktura.