  • 1. Data: 2011-01-06 17:22:00
    Temat: Jednorazowa opłata od wzrostu nieruchomości w planie zagospodarowania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    W planie zagospodarowania przestrzennego pewnego miasta znajduje się
    taki wpis:

    "W terenach XX, YY, ZZ ustala się 30% stawkę procentową służącą
    naliczeniu jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości."

    Plan jest z lipca 2009.

    Zamierzam kupić dom w tej okolicy.

    Mam pytania:

    a) Od czego to 30% ?

    b) czy kupując dzisiaj będę płacił tą kwotę jesli nie została jeszcze
    pobrana od poprzedniego wlasciciela? Jak to sprawdzić?

  • 2. Data: 2011-01-06 20:38:20
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 6, 6:22 pm, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > b) czy kupując dzisiaj będę płacił tą kwotę jesli nie została jeszcze
    > pobrana od poprzedniego wlasciciela? Jak to sprawdzić?

    a) Pewnie od "wartosci rynkowej"...

    b) tak. Jesli pierwotny wlasciciel nie ma pieniedzy, to hipoteka
    dzialki becie ta kwota obciazona.

  • 3. Data: 2011-01-06 20:45:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-06 21:38, Marek wrote:
    > a) Pewnie od "wartosci rynkowej"...

    Czego? Działki? Działki i nieruchomości?

    > b) tak. Jesli pierwotny wlasciciel nie ma pieniedzy, to hipoteka
    > dzialki becie ta kwota obciazona.

    Rozumiem, ze wpis w hipotece musi istnieć.

  • 4. Data: 2011-01-06 22:09:10
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 6, 9:45 pm, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Czego? Dzia ki? Dzia ki i nieruchomo ci?

    > Rozumiem, ze wpis w hipotece musi istnie .

    Urzad robi wpis

  • 5. Data: 2011-01-07 12:13:52
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > a) Od czego to 30% ?

    Myslę, że jest to 30% od rożnicy pomiędzy ceną nieruchomości sprzed
    inwestycji a ceną po inwestycji.
    Jeśli np. działka budowlana kosztowała 100tys. zł po czym gmina uzbroiła
    cały teren w media i wartość działki wzrosła np. do 130 tys. zł - więc
    płaci się gminie 30% od 30 tys. czyli 9 tys. zł

  • 6. Data: 2011-01-07 14:23:01
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Ja to przerobiłem. Jest to opłata-rodzaj podatku od uwaga!!!: "wzrostu
    wartości nieruchomości " i mój komentarz: co kogo obchodzi o ile wzrasta
    wartość mojej nieruchomości. I w rugą stronę: jak wartośc nieruchomości
    spadnie to czy ONI mi dołożą lub oddadzą ten podatek???
    KRETYŃSTWO !!!

  • 7. Data: 2011-01-08 22:27:13
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "dolczak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wartość mojej nieruchomości. I w rugą stronę: jak wartośc nieruchomości
    > spadnie to czy ONI mi dołożą lub oddadzą ten podatek???

    To nie jest kretyństwo.
    To jest zalegalizowany bandytyzm :)

  • 8. Data: 2011-01-09 10:59:49
    Temat: Re: Jednorazowa op?ata od wzrostu nieruchomo?ci w planie zagospodarowania
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-07 15:23, dolczak pisze:
    > Ja to przerobi?em. Jest to op?ata-rodzaj podatku od uwaga!!!: "wzrostu
    > warto?ci nieruchomo?ci " i m?j komentarz: co kogo obchodzi o ile wzrasta
    > warto?? mojej nieruchomo?ci. I w rug? stron?: jak warto?c nieruchomo?ci
    > spadnie to czy ONI mi do?o?? lub oddadz? ten podatek???

    w zasadzie, jak wartosc nieruchomosci spada (np. wybuduja ci obok
    lotnisko) to owszem, dostaniesz odszkodowanie..

    Sierp

  • 9. Data: 2011-01-10 15:03:42
    Od: " apstryk" <a...@g...pl>

    Sierp <s...@n...netgrr> napisał(a):
    > w zasadzie, jak wartosc nieruchomosci spada (np. wybuduja ci obok
    > lotnisko) to owszem, dostaniesz odszkodowanie..
    Oczywiście że dostanie, nawet sami się zgłoszą (ci Oni) z wyceną, kopertką i
    przeprosinami, na przykład w Krzesinach pod Poznaniem z wielkim hukiem te
    odszkodowania rozdają :-)