  • 1. Data: 2011-05-30 18:32:08
    Temat: KLON nie che wypuścic liści
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    Witam, kolejne pytanko w ostatnim czasie...

    jest sobie klon SHIRASAWANUM
    np:
    http://allegro.pl/zolty-klon-shirasawanum-orientalna
    -nowosc-i1634570063.html

    Przez 3 lata rósł super (doniczka na tarasie).

    W tym roku za szybko go wystawiłem na dwór... wypuścił małe listki i
    przyszły przymrozki.
    Listki przemarzły, "zastygły" w miesjcu i dalej nie chciały rosnąć.
    Żona poobrywała je wszystkie - mieliśmy nadzieje, że drzewko puści nowe.
    Niestety do tej pory nie pusciło ani jednego.
    Czyli rozumie, że uszkodziła wszystkie wezły, z ktorych wyrastają listki?

    Drzewko nie obumarło - po przycięciu sekatorem jest "zielone w środku" i
    sączy się sok.

    Jak zachęcić drzewko by pusiło nowe listki
    --
    -----
    Adam U.

  • 2. Data: 2011-05-30 20:23:33
    Temat: Re: KLON nie che wypuścic liści
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 20:32:08 +0200, Adam U. napisał(a):

    > Jak zachęcić drzewko by pusiło nowe listki

    Przyciąć. Najlepszy sposób. Wypuści nowe PĘDY, a na nich liście. Jeśli
    tylko rzeczywiście jest żywe jeszcze.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 3. Data: 2011-05-30 20:41:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2011 22:23:33 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Przyciąć. Najlepszy sposób. (...)

    Nooo, to znaczy w TYM przypadku skrócić zeszłoroczne gałązki o połowę!

  • 4. Data: 2011-05-31 00:53:22
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Ikselka wrote:

    > Przyciąć. Najlepszy sposób. Wypuści nowe PĘDY, a na nich liście. Jeśli
    > tylko rzeczywiście jest żywe jeszcze.

    A mógłbym spróbować tego z babcią?

    moon

  • 5. Data: 2011-05-31 11:09:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 02:53:22 +0200, moon napisał(a):

    > A mógłbym spróbować tego z babcią?

    Tylko jeśli ma żywe wiązki przewodzące :->