  • 1. Data: 2011-12-01 09:33:52
    Temat: Kanał dopływu powietrza do kominka.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Muszę wykonać kanał dopływu powietrza do komory spalania.
    Trochę sobie poczytałem i mam w związku z tym pewne obawy. Gdzieś piszą że
    wlot takiego kanału musi być od strony gdzie kierunek wiatru jest dominujący
    gdyż ma być zapewnione odpowiednio wyższe ciśnienie w dolocie. No niestety
    ale na to sobie pozwolić nie mogę gdyż musiałbym przeryć cały salon.
    Pozostało mi więc wybrać miejsce albo z boku albo z tyłu budynku.
    Z tyłu budynku w rogu salonu i garażu jest zacisze wietrzne. Długość rury
    (kucia) to około 1,50m. Myślę że lepsze jest to miejsce niż z boku budynku
    gdyż wiatr opływający budynek powodowałby wyciąganie powietrza z dolotu.

    Zastanawiam się też jak głęboko umieścić rurę, tzn czy tuż pod posadzką w
    warstwie styropianu czy też pod styropianem w chudziaku albo nawet pod nim.
    W przekroju wyglada to tak:
    1. posadzka 5-6cm
    2. styropian 10cm
    3. warstwa izolacji z podwójnej folii budowlanej
    4. chudziak 6-15cm
    5. zagęszczona pospóła 60-80cm

    Podejście powietrza do kominka ma kształt okrągły w rozmiarze 10cm więc
    wystarczy rura 10cm okrągła lub kwadratowa z redukcją na okrągłą.
    Zastanawiam się, czy nie wystarczy umieścić rurę w warstwie styropianu,
    wypełnić spód i boki pianką, narurze od góry położyć ze 2cm styropianu po
    to aby posadzka w tym miejscu nie przemarzała od mroźnego powietrza w rurze
    i zakryć to 3-4cm wylewką.
    Czy też koniecznie muszę wykuć także chudziak i w nim albo pod nim
    umieszczać rurę.

    Pierwszy wariant jest prostrzy z dwóch powodów:
    1. Mniej kucia bo tylko posadzkę nacinam głęboko tarczą na szerokość 12-13cm
    i wydłubuję pas betonu oraz styropianu.
    2. Przebicie przez ścianę z maxa wykonam bez problemu otwornicą koronową z
    węglikami fi 110mm jaką akurat posiadam.
    Drugi wariant ma utrudnienia:
    1. Nawiercić chudziaka po obu stronach wzdłuż otworu co 1-2cm wiertłem aby
    przy kuciu nie pękął przypadkowo no i aby samo kucie szło łatwiej.
    2. Przebicie przez ścianę fundamentową z betonu ale niestety w górnej jej
    części znajduje się owieńcowanie z 4 prętów żebrowanych 12mm. Może się
    okazać że trafię pomiędzy zbrojenie ale może być i tak że trafię na
    zbrojenie którego nie mogę go wyciąć. Samo przekuwanie się przez 30cm betonu
    także mi się nie bardzo uśmiecha.

    Jakieś opinie?

    Marek

  • 2. Data: 2011-12-01 10:53:26
    Temat: Re: Kanał dopływu powietrza do kominka.
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Muszę wykonać kanał dopływu powietrza do komory spalania.

    Ja mam rurę położona na chudziaku w warstwie ocieplenia.
    Kierunek wiatru jest nieistotny.
    T.

  • 3. Data: 2011-12-01 11:03:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja mam rurę położona na chudziaku w warstwie ocieplenia.
    Czy na rurze masz jakąś izololację cieplną, czy też dotyka posadzki?

    > Kierunek wiatru jest nieistotny.
    O tym z której strony budynku dolot ma być to ja w necie wyczytałem. Jeszcze
    do wczoraj nie miałem pojęcia że na to są jakieś zalecenia. Z której strony
    wiatru (budynku) masz podejście? Nie ma żadnej cofki?

    Marek

  • 4. Data: 2011-12-01 11:11:02
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > Jakieś opinie?
    >
    > Marek

    Ja mam u siebie w chudziaku już prowadzoną tyle że ja wylewałem więc mogłem
    sobie spokojnie poukładać bez kucia.
    W każdym razie masz 10 cm styro i 10cm rurę a wypadałoby może zrobić jakiś
    malutki spadek
    na ew. skroplinki gdyby sie coś pojawiło.
    Ja tak zrobiłem a na zewn. mam podpięte do pionowego kawałka rury na dnie
    którego usypałem kupkę z 2-3 wiader
    kamyków w dole.

    Rafał

  • 5. Data: 2011-12-01 12:34:34
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    W stryropianie. Rurę prostokątną. Lekki spad od kominka na zewnątrz. Jeśli
    chcesz lub musisz kuć chudziak to też go lepiej naciąć kątówką niż
    nawiercać.
    Możesz dać rurę niską tak by zmieścić w styro. Jeżeli zbyt mały przekrój -
    daj dwie rury obok siebie i zepnij do jednego podejścia pod kominkiem
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2011-12-01 12:48:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

    > W stryropianie. Rurę prostokątną. Lekki spad od kominka na zewnątrz. Jeśli
    > chcesz lub musisz kuć chudziak to też go lepiej naciąć kątówką niż
    > nawiercać.

    No z tarczą nie podejdę chyba że wycięcie w posadzce zrobię szerzej ale nie
    chcę demolować tyle posadzki, maks 13-14cm szeroki pas.

    > Możesz dać rurę niską tak by zmieścić w styro. Jeżeli zbyt mały przekrój -
    > daj dwie rury obok siebie i zepnij do jednego podejścia pod kominkiem

    I chyba zrobię tak że kupię kanał o przekroju prostokątnym na szerokość
    maksymalną wykutego otworu i tak aby nad nim jeszcze położyć te 2-3cm styro.

    Marek

  • 7. Data: 2011-12-01 12:58:03
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości

    > W każdym razie masz 10 cm styro i 10cm rurę a wypadałoby może zrobić jakiś
    > malutki spadek na ew. skroplinki gdyby sie coś pojawiło.

    Myślę że na 1,5m długości kanału wystarczy 2mm spadku.

    A czy ktoś z was ma odprowadzanie z przedowu kominowego? W kominie kotła
    gazowego coś takiego mam ale ty w tym kominie już nie. Tu raczej kondensat
    nie występuje jak w gazowym ale zawsze może dostać się woda do komina przy
    większych ulewach. Póki co, mam komin owinięty folią i zaklejone taśmą ale
    kiedyś gdy był otwarty to aleciało tyle wody że u dołu przy wytrzystce na
    ścianie była plama. No chyba że strażak na dachu albo jakiś nawet
    najprostrzy daszek załatawi sprawę.
    Pytam bo póki wszystko będzie otwarte i porozkuwane to mogę podprowadzić
    jakąś dodatkową rurkę PCV30mm także do podstawy komina.

    Marek

  • 8. Data: 2011-12-02 07:35:57
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A czy ktoś z was ma odprowadzanie z przedowu kominowego? > Marek

    No właśnie ja oryginalnie w zestawie do budowy komina miałem na szczyt
    deflektor ale otwarty.
    czylu nasadkę ładnie kończącą wylot ale bez zasłonięcia i szcze mówiąc
    właśnie zastanawiałem
    się jak to będzie.
    Zimą jak piec ładuje - spoko sobie wyschnie, ale latem przy sporej ulewie
    trochę tam naleci.
    Co z tego że jest odprowadzenie dziurką z komina ale musiałbym tam jeszcze
    miskę podstawić.
    Jak to jest z tą wodą wylatuje w kominie w domu czy nadąża wysychać?

    Rafał