  • 1. Data: 2009-02-08 20:16:27
    Temat: Kiepskie grzanie na obiegu CWU
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    No to teraz z innej, mniej politycznej banki:

    Jest sobie piec dwubiegowy LUNA 20p. Na obiegu CO grzeje
    bez zarzutu. Na obiegu CWU przy pelnym plomieniu ledwo
    daje letnia wode. Ma ktos jakas koncepcje, co zloma
    moze bolec?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2009-02-08 20:46:03
    Temat: Re: Kiepskie grzanie na obiegu CWU
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
> [...]
    > bez zarzutu. Na obiegu CWU przy pelnym plomieniu ledwo
    > daje letnia wode. Ma ktos jakas koncepcje, co zloma

    Masz źle ustawionyą mieszankę paliwowo powietrzną. Prawdopodobnie masz za
    dużo powietrza w stosunku do gazu. jeśli masz niezbyt ciepłą rurę spalinową
    to właśnie jest to. Powinna ona być mocno gorąca z zewnątrz co świadczy o
    wysokiej temperaturze reakcji chemicznej spalania. Jeżeli masz za dużo
    powietrza to taki jest skutek. Ustaw mieszankę jakkolwiek się to robi w
    twoim piecu.

  • 3. Data: 2009-02-08 21:55:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    JKK napisal:
    > A masz tam jakieś ustawienia priorytetu grzania np. ?

    CWU ma priorytet tzn. przy odkreceniu kranu piec przelacza
    sie w grzanie CWU. To jest piec bez zbiornika. Grzeje
    bezposrednio w nagrzewnicy. 23,3 kW powinno spokojnie nagrzac
    ta wode :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-02-08 21:56:59
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > daje letnia wode. Ma ktos jakas koncepcje, co zloma
    > moze bolec?

    A masz tam jakieś ustawienia priorytetu grzania np. ?

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-02-09 09:02:21
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    JKK napisal:
> [...]

    sie w grzanie CWU. To jest piec bez zbiornika. Grzeje
    bezposrednio w nagrzewnicy. 23,3 kW powinno spokojnie nagrzac

    Jeśli jest uszkodzony regulstor temp. CWU (lub czujnik temp)
    to palnik może być sprawy, a woda niedogrzana.
    Wtedy regulator zmoduluje niepotrzebnie moc w dół
    i woda jest nieogrxzana. Przekręć regulatorem na
    cieplejszą wodę, sprawdź czy piec "huczy" (duża moc palnika)
    i czy woda jest cieplejsza.
    Niewłaściwe porporcje powietrza do gazu można włożyc między
    bajki.
    T.

  • 6. Data: 2009-02-09 17:29:02
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    marekjan wrote:
> [...]
    > sie w grzanie CWU. To jest piec bez zbiornika. Grzeje
    > bezposrednio w nagrzewnicy. 23,3 kW powinno spokojnie nagrzac

    Nie powinno a musi :)

    Na 93,5% obstawiam, że masz zakamieniony wymiennik cwu.

    pozdrawiam Piotr

  • 7. Data: 2009-02-09 18:56:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr_Boncza napisal:
    > Nie powinno a musi :)
    > Na 93,5% obstawiam, że masz zakamieniony wymiennik cwu.

    Hm, chyba Twoja sugestia jest sluszna, bo wode mam koszmarna.
    Z osadu w czajniku moglbym krede tablicowa produkowac.
    Jakie jest rozwiazanie mniej drastyczne: wymienic nagrzewnice
    czy w jakis sposob ja przeplukac (czym?) ?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-02-09 22:15:40
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > Jakie jest rozwiazanie mniej drastyczne: wymienic nagrzewnice
    > czy w jakis sposob ja przeplukac (czym?) ?

    Jeśli jesteś w stanie zlokalizować i zdemontować to odkamieniaczem.
    Od prostych metod, czyli kwasu octowego lub cytrynowego czy Kamixu
    (prostych ale czasem szkodliwych dla wymiennika, szczególnie
    miedzianego).
    Do kosztowniejszych ale bezpiecznych: www.fernox.pl

    pozdrawiam Piotr