  • 1. Data: 2013-06-12 21:24:43
    Temat: Kobieta, suchy beton i plytki
    Od: k...@g...com

    Chcialabym ulozyc 6 metrow kwadratowych plytek w jednym miejscu ogrodu.
    Czy ponizszy schemat jest wlasciwy:

    1. warstwa suchego betonu. Tylko cement i piasek w stosunku 1:2.
    Zdejme warstwę ziemi około 5 cm i wyrównam z minimalnym spadem (na wode).
    Na to warstwa suchego beton tez 5cm lub nawet lekko grubiej, może 6-8cm.
    Czekam az zwiaze nieco 1 lub 2 doby.
    Suchy beton ulozyc chciałam w kształcie dokładnie takim jak beda lezaly plytki (5*6
    plytek w prostokat).
    Czy tu wszystko ok?

    2. na suchy beton poloze plytki. Sa mrozoodporne, przeciwpoślizgowe, bardzo grube.
    Dylemat: plytki polozyc na swiezy suchy beton? Przykleja się?
    Czy polozyc je na zwiazany beton (po dobie lub dwoch) przyklejajac odpowiednim klejem
    do plytek?
    Prosze o porade, wydaje mi sie ze chyba z klejem.

    3. Fuga. Chcialabym szeroka fuge, ale nie wiem czy na zewanatrz moge dac fuge o
    szerokości duzej, np. 1-1,5cm?
    Oczywiscie plastyczna, mrozoodporna.
    Czy fugi dac duzo, na rowno z licem plytek, tak by woda sie nie zbierala?

    4. Jak zakonczyc zewnętrzne brzegi tego prostokąta z plytek? Fuga? Zrobic gestsza
    fuge czy jakims innym preparatem?
    A moze listwa?

    Proszę o komentarz i pomoc.
    Może być i krytyka, ale jak krytyka to ze wskazówkami co zrobić inaczej lub lepiej.

    Sama praca (przynajmniej to co opisałam) nie jest jakos specjalnie ciezka, lubie
    prace w ogrodzie, a do 30 plytek i pomieszania cementu z piachem w taczce nie bede
    wolac ekipy.
    Dziekuje,

    Majka

  • 2. Data: 2013-06-12 21:28:28
    Temat: Re: Kobieta, suchy beton i plytki
    Od: k...@g...com

    W punkcie 2 mam największy problem:

    > plytki polozyc na swiezy suchy beton? Przykleja się?
    > Czy polozyc je na zwiazany beton (po dobie lub dwoch) przyklejajac odpowiednim
    klejem do plytek?

    Bruk kostki klada na związany już suchy beton. Ale jak postapic z plytakmi, z
    ceramika?

    Majka

  • 3. Data: 2013-06-12 22:20:11
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > 1. warstwa suchego betonu. Tylko cement i piasek w stosunku 1:2.

    To będzie porządny beton jak będzie taka receptura :)

    > Zdejme warstwę ziemi około 5 cm i wyrównam z minimalnym spadem (na wode).

    Ja bym polecał z 20 - 30 cm.

    > Na to warstwa suchego beton tez 5cm lub nawet lekko grubiej, może 6-8cm.

    Grubiej i ze zbrojeniem.
    Na dno "wykopu" daj taki dosyć suchy piach z cementem - właśnie tak jak piszesz suchy
    "chudy" beton - z 5 cm. na to zbrojenie z siatki stalowej, podniesione kilka cm na
    kawałkach gruzu. I wtedy całość zalej betonem ze spadem tak jak pisałaś.

    > Czekam az zwiaze nieco 1 lub 2 doby.
    >
    > Suchy beton ulozyc chciałam w kształcie dokładnie takim jak beda lezaly plytki (5*6
    plytek w prostokat).

    > Czy tu wszystko ok?

    OK. Nawet dłużej.

> [...]
    >
    > Dylemat: plytki polozyc na swiezy suchy beton? Przykleja się?
    >
    > Czy polozyc je na zwiazany beton (po dobie lub dwoch) przyklejajac odpowiednim

    Tak, ale przerwa musi być dłuższa - z tydzień minimum.

    > Prosze o porade, wydaje mi sie ze chyba z klejem.

    Tak na klej.

    > 3. Fuga. Chcialabym szeroka fuge, ale nie wiem czy na zewanatrz moge dac fuge o
    szerokości duzej, np. 1-1,5cm?

    Na zewnątrz szeroka fuga jak najbardziej.

    > Oczywiscie plastyczna, mrozoodporna.
    >
    > Czy fugi dac duzo, na rowno z licem plytek, tak by woda sie nie zbierala?

    Najlepiej tak.

    > 4. Jak zakonczyc zewnętrzne brzegi tego prostokąta z plytek? Fuga? Zrobic gestsza
    fuge czy jakims innym preparatem?

    Wylej beton dokładnie pod wymiar płytek - wtedy po prostu zakończy się to krawędzią
    płytki.

  • 4. Data: 2013-06-13 01:37:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 12 czerwca 2013 21:24:43 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Chcialabym ulozyc 6 metrow kwadratowych plytek w jednym miejscu ogrodu.

    I tak odpadna niestety. Po pierwszej, drugiej lub najpozniej trzeciej zimie ;) Taki
    mamy klimat.

    > 1. warstwa suchego betonu. Tylko cement i piasek w stosunku 1:2.
    > Zdejme warstwę ziemi około 5 cm i wyrównam z minimalnym spadem (na wode).
    > Na to warstwa suchego beton tez 5cm lub nawet lekko grubiej, może 6-8cm.

    Za cienko :( Popeka razem z plytkami.

    > Dylemat: plytki polozyc na swiezy suchy beton? Przykleja się?

    Nie. Beton to nie klej. Warstwa betonu musi zwiazac i wyschnac, tydzien, dwa :)

> [...]

    Tak.

    > 3. Fuga. Chcialabym szeroka fuge, ale nie wiem czy na zewanatrz moge dac fuge o

    Czemu nie.

    > Czy fugi dac duzo, na rowno z licem plytek, tak by woda sie nie zbierala?

    I tak wlezie i rozwali plytki predzej czy pozniej. Nie ma szans zeby bylo inaczej :)
    Ale jak juz robisz - to faktycznie rob tak zeby woda sie nie zbierala - calosc
    powinna miec lekki spadek w jakims kierunku. Klej plytki tak zeby nie zostaly pod
    nimi pustki powietrzne - w te pustki na pewno wejdzie woda, a jak zamarznie to odbije
    plytke i kaplica.

    > 4. Jak zakonczyc zewnętrzne brzegi tego prostokąta z plytek? Fuga? Zrobic gestsza
    fuge czy jakims innym preparatem?
    > A moze listwa?

    Tu nie podpowiem - jak to w ogrodku na trawniku to wykonczylbym jakas specjalna
    listwa do krawedzi trawnikow :)

    > Sama praca (przynajmniej to co opisałam) nie jest jakos specjalnie ciezka, lubie
    prace w ogrodzie, a do 30 plytek i pomieszania cementu z piachem w taczce nie bede
    wolac ekipy.

    Fajnie ze robisz sama - to nic trudnego i pewnie sobie poradzisz. Niestety taki mamy
    klimat ze klejenie plytek na zewnatrz zawsze konczy sie tym samym - odpadna ;) I
    niech inni mowia co chca - ja Ci gwarantuje, ze one odejda.. :) Pomysl czy nie lepiej
    zamiast plytek kupic plyty tarasowe ktore po prostu kladziesz na wczesniej wyrownanym
    piasku. W ogrodzie wyglada 100x ladniej (bardziej naturalnie) i nie ma z tym takich
    problemow jak z plytkami.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-06-13 08:47:02
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    prace w ogrodzie, a do 30 plytek i pomieszania cementu z piachem w taczce >nie bede

    Odpuść Sobie te płytki. I tak odpadną.
    Popatrz na tzw płytki tarasowe czy kostki "brukowe"- nie te klejone na klej ale
    układane jak płytki chodnikowe.
    Jest tego teraz spory wybór i mozesz naprawdę cos fajnego wybrać. Zrób t co chcesz
    zrobic z takiego własnie materiału. Bez klejenia itp.

  • 6. Data: 2013-06-14 08:21:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > 6-8cm.
    > Czekam az zwiaze nieco 1 lub 2 doby.
    > Suchy beton ulozyc chciałam w kształcie dokładnie takim jak beda

    do zimy wytrzyma, a na wioskę trzebę bedzie zrobić na nowo :)