  • 1. Data: 2009-07-05 07:47:20
    Temat: Koparka - cena wynajecia
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie
    Mam pytanie odnośnie wynajęcia koparki do wykopu pod fundament.
    Chodzi mi o ceny - jaki może być rozrzut?
    Chodzi mi o raczej większą maszynę, bo muszę kilkadziesiąt cm gruntu
    zdjąć i zepchnąć ciut dalej, na niższą część działki, potem muszę
    wykopać rowy pod fundamenty i na dnie rowki pod ławy. Myślę, że tu
    potrzebna jest raczej większa niż mniejsza kopara, ale znowu nie jakaś
    przesadzista ;-).
    Chcę mieć jakiś ogólny pogląd na możliwe ceny jakich się mogę spodziewać
    i orientować się co do możliwości negocjacji :-).
    Ile za godzinę biorą w miastach - duża, mała, ciągnik z przyczepą...?
    Ile na wsiach - kresy i prowincja? :-)
    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-07-05 08:30:15
    Temat: Re: Koparka - cena wynajecia
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pod fundamenty i na dnie rowki pod ławy. Myślę, że tu potrzebna jest
    > raczej większa niż mniejsza kopara, ale znowu nie jakaś przesadzista ;-).

    standardowa koparko-ładowarka CAT, która kopała mi dziurę pod piwnicę
    (poziom fundamentów -3.20) kosztowała pod Poznaniem 80zł / godzinę rok temu.
    w tym roku już krzyczą 100zł i jesli jest mniej niż 6 godzin roboty to
    doliczją za dojazd.

    @

  • 3. Data: 2009-07-05 08:40:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lip, 09:47, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    > wykopać rowy pod fundamenty i na dnie rowki pod ławy. Myślę, że tu

    Tak sie nie da! Pozatym, ze nie da sie tego zrobic technicznie (nawet
    lopata), bo sciana pod fundamenty jest waska i nie da sie fizycznie
    poszerzyc na dole pod lawy, to taka proba bedzie powodowala
    obsypywanie sie wykopu. Masz dwa wyjscia:

    1. Wybrac o wysokosc sciany fundamentowej wiecej ziemi i wykopac
    szersze rowki pod lawy, a potem na tym wymurowac sciane z np. bloczkow
    betonowych i zasypac wykop piaskiem (zageszczajac warstwowo)

    lub (lepsza IMHO opcja):

    2. Przedyskutowac z konstruktorem na jaka szerokosc zrobic "lawo-
    sciane", czyli poprostu sciana bedzie jednoczesnie lawa - przypuszczam
    ze bedzie to ok. 40-50cm :) Wejdzie Ci tam wtedy znacznie wiecej
    betonu ale nie musisz robisz glebszych wykopow i odpada problem z
    wywozeniem urobku i zasypywaniem tego wszystkiego piaskiem z
    zageszczeniem.

    A grunt wogole jaki masz ?

> [...]
    > i orientować się co do możliwości negocjacji :-).
    > Ile za godzinę biorą w miastach - duża, mała, ciągnik z przyczepą...?

    80-90 pln za "zwykla" ~9t koparko-ladowarke (cat, jcb, raczej z
    nowszych, szybszych i mocniejszych sprzetow:)

    Do kopania fundamentow polecam jednak lekka minikoparke - duzy sprzet
    bedzie naruszal grunt, ktory powinien zostac nieruszony - inaczej tez
    nadaje sie do wymiany (jezeli to glina to juz nie da sie go poprawnie
    zagescic!).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-07-05 09:06:46
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Standard to 100 zł za godzinę. Ale za dojazd z reguły krzyczą sobie
    dodatkowe kilka dyszek.

  • 5. Data: 2009-07-05 09:38:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Tak sie nie da!

    Nie generalizuj :-), Może się da :-)

    Jakieś 70 - 80 cm gruntu jest do zdjęcia, bo to glina bez kamieni, a
    raczej jest ich mało.
    Poniżej zobaczymy co to za grunt, ale też na pewno glina, tylko więcej
    kamieni - mam ekspertyzę, ale zobaczymy w terenie. Na tym zebranym z
    wierzchniej warstwy obszarze już majster mówił, że spróbujemy wykopać
    szerzej rowy - tak, żeby dał radę wleźć z szalunkiem, a na dnie rowek na
    pół metra szeroki pod ławę, a dno jego chłopaki poprawię łopatami. Grunt
    raczej nie powinien się obsypywać, bo to glina :-))). Myślę o ciut
    większej maszynie, bo te kilkadziesiąt kubików trzeba zebrać, a potem na
    twardszym już gruncie kopać i to najpierw dużą łychą.

    Pozatym, ze nie da sie tego zrobic technicznie
    [..]
    patrz wyżej :-)

    > 1. Wybrac o wysokosc sciany fundamentowej wiecej ziemi i wykopac
    > szersze rowki pod lawy, a potem na tym wymurowac sciane z np. bloczkow
    > betonowych i zasypac wykop piaskiem (zageszczajac warstwowo)

    Też biorę to pod uwagę, ale wykluczam raczej murowanie - lany fundament
    mam w projekcie i... jest on uzasadniony na mojej działce.

> [...]
    > betonu ale nie musisz robisz glebszych wykopow i odpada problem z
    > wywozeniem urobku i zasypywaniem tego wszystkiego piaskiem z

    Tak chcieli mi robić już fachmajstrzy, ale ja tak nie chcę, bo... no
    właśnie... tego betonu pójdzie od groma - nawet ze sto kilkadziesiąt
    kubików, a nie będzie zrobione tak jak ma być - takiego czegoś nie da
    się docieplić jak należy.

    > A grunt wogole jaki masz ?

    Gliniasty z dużą ilością kamieni od głębokości ok 70-80 cm pod
    powierzchnią. Pod tym na głębokości ok 4 m spękana skała - łupek. Lustro
    wody w zasadzie nie do ustalenia, bo to jest stok i spadek znaczący, ale
    występują obfite i liczne okresowe sączenia związane z opadami -
    porządny drenaż obowiązkowy. Ekspertyzy już przedstawiałem tu na grupie
    - jak chcesz, to możesz zajrzeć :-)

    http://picasaweb.google.com/robercikus/Mapka#

    Ziemia z wykopu przyda się na niższą część, bo muszę nieco podrównać i
    nic nie zamierzam wywozić :-).

> [...]
    > bedzie naruszal grunt, ktory powinien zostac nieruszony - inaczej tez
    > nadaje sie do wymiany (jezeli to glina to juz nie da sie go poprawnie

    Dzięki :-)

    Grunt mam raczej ciężki i - o ile okaże się, że pod miękką warstwą jest
    rzeczywiście twardo, większa maszyna nie powinna go naruszyć.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 6. Data: 2009-07-05 09:45:14
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > betonu ale nie musisz robisz glebszych wykopow i odpada problem z
    > wywozeniem urobku i zasypywaniem tego wszystkiego piaskiem z

    Ale przecież w ten sposób wyjdzie mu jakaś potworna ilość betonu,
    który od tej ziemi, nawet liczonej łącznie z kosztami kopania,
    transportu, zagęszczania, jest lekko licząc z 10x droższy, więc
    gdzie tu oszczędność????

    J.

  • 7. Data: 2009-07-05 10:00:06
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Witajcie
    > Mam pytanie odnośnie wynajęcia koparki do wykopu pod fundament.
    > Chodzi mi o ceny - jaki może być rozrzut?

    Do kolegów dołaczę z informacją, że w moich stronach (bliskie
    okolice Warszawy) standardowa cena za koparkę to 90-100zł/h, jeśli
    koparka stacjonuje gdzieś blisko, dojazd jest zwykle gratis.

    Jest jednak inna możliwość, która pozwala przy pracach ziemnych
    sporo zaoszczędzić: spytaj swojej ekipy, czy któryś potrafi koparkę
    obsłużyć (nie czy ma uprawnienia, tylko czy potrafi). I poszukaj w
    swojej okolicy wypożyczalni sprzętu budowlanego. I spytaj, jak liczą
    weekend, czy jako trzy dni, czy jako jeden dzień roboczy.
    W ten sposób ja przy zasypywaniu swojego fundamentu (a była to
    odkrywka w która potem weszło 8 czteroosiowych wywrotek piachu)
    zamiast zapłacić dobre 1,5kzł za koparkę wynajmowaną na godziny (u
    mnie to trwało cały piątek i całą sobotę, w sumie ponad 20 godzin,
    ale załóżmy, że większa i pracująca na godziny koparkoładowarka
    zrobiłaby to szybciej), zapłaciłem raptem 400zł za wynajętą od
    piątku rano do poniedziałku rano taką zabaweczkę:

    http://lh5.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/SirFXK9m9xI/AAAAAA
    AABSE/1UA-lDWY8Ec/s512/5046_Koparka.jpg

    Do rachunku trzeba doliczyć jeszcze ze 200zł za paliwo. Dostawa
    urządzenia była gratis.
    Jeden z moich budowlańców miał doświadczenia z koparkami i to on nią
    pracował, ale oczywiście nie wytrzymałem, musiałem spełnić jedno z
    marzeń dzieciństwa i sam też spróbowałem, na podlinkowanym zdjęciu
    zresztą ja siedzę za sterami. Steruje się taką zabawką niesamowicie
    wręcz prosto, jedyne, co jest do roboty potrzebne, to odrobina
    wprawy i wyczucia wielkości maszyny. Może nie polecałbym
    niedoświadczonej osobie zasypywania fundamentów, ale do
    porządkowania terenu wokół budowy wynajmę ją ponownie i będę
    pracował już samodzielnie :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-07-05 10:08:36
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Ile na wsiach - kresy i prowincja? :-)

    70-200zł zalezy od koparki, tego czy na fakture oraz firmy ktora swiadczy
    uslugi - jesli sa to firmy oblozone robotami platnymi z budzetu panstwa to
    nie jezdza po 70-100zl bo sie nie oplaca ;)

    Nie piszesz jaki obszar dzialki jest "do zdjecia" ale byc moze bedzie sie
    kalkulowalo wziecie dwoch po sobie:
    fadromy i potem malej koparki do wykopania fundamentu - o ile masz takie
    sprzety blisko i nie dolicza ci za sam "podjazd na plac".

    Pozdrawiam

    Kane

  • 9. Data: 2009-07-05 10:26:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lip, 11:45, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > który od tej ziemi, nawet liczonej łącznie z kosztami kopania,
    > transportu, zagęszczania, jest lekko licząc z 10x droższy, więc

    Niech ma te 100mb lawy, kopane na 1,2m i szerokie na 40cm = 48m3 - no
    duzo. A ile bedzie go kosztowala:

    1. Koparka zeby wybrac 1,2m gruntu na powierzchni zalozmy 100m2 =
    120m3 ?
    2. Wykopanie rowow pod lawy
    3. Zalanie law (liczmy srednio 50cm szerokie, 100mb, 30cm wysokie =
    15m3 betonu!)
    4. Wymurowanie na te 0,9m sciany fundamentowej = 100mb * 0,9 = 90m2,
    murowane na 25cm to ok 1,9 tys bloczkow po 3 pln = 5,7k pln
    5. Zasypanie ~100m3 piaskiem z zageszczeniem.. Niech kupi jakis
    najtanszy piasek po 10pln / t, 100m3 to ze 150t = 1,5k pln + transport
    i zageszczenie

    Nadal uwazasz, ze te 48m3 betonu to zla opcja ? :) U mnie za taka
    ilosc zaplaci 10 tys pln na gotowo - z transportem, pompa, zalaniem,
    wibratorem. Pozatym spojrz czasowo - tu ma tylko wykopac rowy,
    zazbroic i zalac. Dodatkowo bedzie mial monstrualna i super mocna
    sciane fundamentowa :) Jezeli chce ja ocieplic to nic prostszego -
    bieze lyzke o 5-10cm szersza i uklada styro przy scianie wykopu - moze
    go nawet przykolkowac zeby nie spadal :-) Oczywiscie wtedy to juz musi
    byc xps.. Odpada tez problem z zageszczaniem - wiesz jak to zwykle
    wyglada - powinno sie zageszczac co 20-30cm, a w praktyce sypie sie po
    50cm albo nawet odrazu caly 1m i zageszcza. Potem oglada sie na forach
    fotki zapadnietych, wiszacych w powietrzu chudziakow z 15cm szczelina
    pod nimi :)

    robercik-us:

    > Nie generalizuj :-), Może się da :-)

    Chcesz eksperymentowac na swoim fundamencie ? ;) Moze sie da, jezeli
    grunt jest bardzo spoisty i zrobisz to super szybko - czyli wykopanie,
    szybkie zazbrojenie i odrazu zalanie tego. Jezeli trafi Ci sie slabszy
    grunt lub przyjdzie mocniejszy deszcz (a ostatnio to norma), to
    kaplica - sciany sie pozapadaja i bedzie trzeba wybierac wszystko
    recznie (bo koparka juz tam zadna przeciez nie wjedzie). Glina jest
    spoista, ale mokra - ciezka.. Zreszta - niech sie Tornad wypowie, on
    sie na gruntach zna i pewnie lepiej odemnie wie, czy sie tak uda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-07-05 10:40:58
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > sporo zaoszczędzić: spytaj swojej ekipy, czy któryś potrafi koparkę
    > obsłużyć (nie czy ma uprawnienia, tylko czy potrafi).

    A w razie wypadku odpowiada ... ?

    > piątku rano do poniedziałku rano taką zabaweczkę:
    >
    > http://lh5.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/SirFXK9m9xI/AAAAAA
    AABSE/1UA-lDWY8Ec/s512/5046_Koparka.jpg

    To coś, to raczej ładowarka - bobcat jakiś ?
    No i raczej okolice większych miast wchodzą tylko w rachunek.

    Swoją drogą - że wypożyczają bez zokazania uprawnień ?
    To tak, jak by auto wypożyczyć bez prawa jazdy ...

    Pzdr

    JKK