  • 1. Data: 2010-10-21 10:18:19
    Temat: Kosiarka bębnowa - jak kosić?
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Od 5 lat mam trawę jakąś super-hiper odporną i nawet spalinowa kosiarka
    5,4KM nie daje rady. Mimo, że koszę trawę systematycznie po skoszeniu
    wygląda strasznie bo zostaje suchy pędzel włókien. Gdzieś wyczytałem, że do
    takich piłkarskich traw potrzebna jest kosiarka bębnowa. Kupiłem więc
    elektrycznego Boscha i mimo ~400W daje radę. Ale mimo sloganów
    zapewniających o idealnym koszeniu trawa nie jest cięta dokładnie. Doszedłem
    do tego, że najpierw muszę zgrubnie skosić kosiarką rotacyjną na 25mm a
    dopiero na 12mm bębnową. Ale to podwójna robota.

    Czy nie ma sposobu na jednokrotne skoszenie z dobrym efektem?

    PC

  • 2. Data: 2010-10-21 10:48:31
    Temat: Re: Kosiarka bębnowa - jak kosić?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-21 12:18, PC wrote:

    > Czy nie ma sposobu na jednokrotne skoszenie z dobrym efektem?

    Może spróbuj takiej. Niezwykle wydajna i w sumie tania w eksploatacji.
    Co do efektu to nie zdefiniowałeś co rozumiesz przez dobry efekt tak
    więc nie wiem czy Ci będzie odpowiadała.

    Click --> http://tinyurl.com/wydajna-kosiarka

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-10-21 10:59:52
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?>
    > Click --> http://tinyurl.com/wydajna-kosiarka

    Dobre ;-) ale ... mam psa, który instynktownie wie, że nasz trawnik to jego
    trawnik i mimo, że jest na otwartej przestrzeni to załatwia się wyłącznie
    poza ogrodzeniem. Wątpię w podobną intuicję kozy.

    Moja kosiarka po koszeniu pozostawia pojedyncze źdźbła nieskoszone. Niby ma
    walec i zagniata skoszoną trawę ale wygląda to nieciekawie. Drugi przejazd
    bębnową kosiarką zazwyczaj nic nie daje.

    PC

  • 4. Data: 2010-10-21 14:52:18
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-10-21 12:48, Piotrek pisze:
> [...]
    > Co do efektu to nie zdefiniowałeś co rozumiesz przez dobry efekt tak
    > więc nie wiem czy Ci będzie odpowiadała.

    Ze zdjęcia wynika, że słabo sobie radzi...

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2010-10-21 16:43:40
    Od: "mam pytanko" <n...@o...pl>

    > Doszedłem do tego, że najpierw muszę zgrubnie skosić kosiarką rotacyjną
    > na 25mm a dopiero na 12mm bębnową.

    Hmmm..., na 12mm. Czy faktycznie chodzi o trawę?

  • 6. Data: 2010-10-21 17:11:56
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "mam pytanko" <n...@o...pl> wrote in message

    > Hmmm..., na 12mm. Czy faktycznie chodzi o trawę?

    O cyklinowanie parkietu.

  • 7. Data: 2010-10-21 17:42:30
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-21 12:18, PC pisze:
> [...]
    > na 25mm a dopiero na 12mm bębnową. Ale to podwójna robota.
    >
    > Czy nie ma sposobu na jednokrotne skoszenie z dobrym efektem?

    Tak mi Panslavista podsunął ... a może Ty rzeczywiście masz
    nieodpowiednią trawę ?
    Tzn nie każda trawa (mieszanina traw) nadaje się do koszenia na tak
    krótką długość.

    BR
    Igus'

    BTW Kiedy ostatnio wertykulację robiłeś ? Może ona jest za rzadka ?

  • 8. Data: 2010-10-21 19:46:31
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Igus'" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > BR
    > Igus'
    >
    > BTW Kiedy ostatnio wertykulację robiłeś ? Może ona jest za rzadka ?

    Żartowałem. Pisze o suchych źdźbłach i że wałek po zespole tnącym ich nie
    połamał - na wiosnę weźmie pawi ogon i wygrabie trawnik - wszystkie badyle
    suche usunie. Jak się puści nowa trawa niech kosi, a nie daje jej rosnąć aż
    do suchych źdźbeł.

  • 9. Data: 2010-10-21 19:51:06
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > suche usunie. Jak się puści nowa trawa niech kosi, a nie daje jej rosnąć

    Teraz może jeszcze wałować, aby trawnik się wyrównał, na wiosnę powtórka i
    dopiero koszenie.

  • 10. Data: 2010-10-22 06:28:18
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?>
    > Hmmm..., na 12mm. Czy faktycznie chodzi o trawę?

    Co w tym dziwnego? Na polu golfowym byli? Ja mam prawie taki trawnik tylko
    nie bardzo mam czym kosić.

    PC