  • 1. Data: 2009-09-10 06:24:32
    Temat: Kostka brukowa, płyty ażurowe
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Brukarze wycenili mi kostkę firmową (Awbud lub Brewbet) na 120pln/m2 (z
    ułożeniem + dodatkowa kasa za obrzeża, krawężniki, itp.). Kostka od lokalnego
    producenta 100pln/m2 (z ułożeniem + mniejsza kasa za obrzeża i krawężniki).
    Czy wybrać kostkę "firmową" czy lokalnego producenta (wibrowana)? Czy jest
    duża różnica w jakości, czy warto dopłacać?

  • 2. Data: 2009-09-10 06:39:55
    Temat: Re: Kostka brukowa, płyty ażurowe
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Kostka od lokalnego
    > producenta 100pln/m2 (z ułożeniem + mniejsza kasa za obrzeża i
    > krawężniki).

    100 /m2 ? to jakas kostka ze zlota, wysadzana diamencikami ?
    50/m2 juz jest uwazana za baardzo droga.

    Wez oczywiscie kostke od porzadnego producenta, jakiegos libetu
    czy cus. Musi byc wibrowana.

    A co do ulozenia - sam nie mozesz ? Mam sasiadow, ktorzy zupelnie
    nie sa techniczni,a ulozyli sobie tarasik (3x5) z dosyc trudnej moim
    zdaniem kostki prostokatnej, bez zadnych zazebien, grubosci 4 cm.
    Wyszlo idealnie.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-09-10 06:41:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy wybrać kostkę "firmową" czy lokalnego producenta (wibrowana)? Czy jest
    > duża różnica w jakości, czy warto dopłacać?

    Awbud, Brewbed- co to za firmy. Pewnie jakies lokalne więc wyższa cena
    nieuzasadniona.
    Obejrzyj tą lokalną tańszą kostke. Podjedż tam gdzie była położona rok
    wcześniej i zobacz jak wygląda teraz.
    120zl za mkw to cena na tyle wyskoka że w tej cenie powinny być wliczone
    obrzeża, krawęzniki itp.
    U nas ostatnie ceny to 80zł-90zł za mkw, jest to cena + materiał.
    A jak chcesz mieć taniej to materiał kupuj sam a brukarzom płac za
    robocizne.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-09-10 06:47:43
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    pluton pisze:

    > 100 /m2 ? to jakas kostka ze zlota, wysadzana diamencikami ?
    > 50/m2 juz jest uwazana za baardzo droga.

    to cena R+M - całkiem dorzeczna.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2009-09-10 06:52:01
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 100 /m2 ? to jakas kostka ze zlota, wysadzana diamencikami ?

    Zależy gdzie i z czym.
    Niektóre duże firmy w Małopolsce wołają i 160 / m2
    - kostka + krawężniki + wszystkie materiały do zrobienia na szczerym polu.
    (korytowanie, tłucznie, mączka, piasek, cement, ładowarka,
    zagęszczarka etc.)
    Może to być cena zaporowa, bo mają duzo robót "publicznych".
    Przy cenie samej kostki dużą rolę odgrywa też transport -
    duzó tego na ciężarówkę nie wejdzie, konieczny HDS,
    nie wszędzie wjedzie naczepa.

    Na samą kostkę Libetu widziałem ostatnio na składach reklamy -30%.
    A Awbud to pewnie taka sama firma jak Polbruk czy Chyż Bet.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-09-10 07:15:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <J...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ".
    > Przy cenie samej kostki dużą rolę odgrywa też transport -
    > duzó tego na ciężarówkę nie wejdzie, konieczny HDS,
    > nie wszędzie wjedzie naczepa.

    Ale to nie ma wpływu na cene robocizny.
    Transport na miejsce budowy zapewnia producennt/ skład budowlany i żadnej
    kasy za to z reguły nie dolicza.
    Ja przez cały okres budowy nie zapłaciłem ani 1zł za transport materiałów.
    Takie czasy- producent/hurtownik chce cos sprzedać to musi to dostarczyć do
    klienta.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-09-10 07:40:38
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Ale to nie ma wpływu na cene robocizny.

    Zauważ, że nie piszę o samej robociźnie tylko o kostce,
    ew. o kostce + robocizna.

    > Transport na miejsce budowy zapewnia producennt/ skład budowlany i żadnej
    > kasy za to z reguły nie dolicza.

    Nie dolicza, co nie znaczy, że to nie kosztuje, nie wlicza się tego w cenę i
    jest łatwo dostępne.
    Przykładowo do mnie mogła wjechać tylko solówka,
    więc ściągali akurat jedyny dostępny zestaw z przyczepą gdzieś z 70 km
    dalej.

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2009-09-10 08:03:16
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 10 Wrz, 08:24, " " <m...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Brukarze wycenili mi kostkę firmową (Awbud lub Brewbet)
    > Czy wybrać kostkę "firmową" czy lokalnego producenta (wibrowana)? Czy jest
    > duża różnica w jakości, czy warto dopłacać?

    Witaj

    Jakość kostki producenta lokalnego sam musisz ocenić - jeżeli to nie
    jest kostka "szlachetna" to może być ok.
    Inna sprawą jest jak będzie kładziona - skoro płacisz 100,00 zł/m2 to
    IMO warto dołożyć parę złotych i mieć spokój na lata. Mam na myśli
    położenie kostki z fugą wodoprzepuszczalną. Nic Ci wtedy nie rośnie -
    żadne mchy czy trawy, nie stoi woda, śnieg szybciej topnieje i masz
    czysto w garażu.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 9. Data: 2009-09-13 19:59:53
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Ja przez cały okres budowy nie zapłaciłem ani 1zł za transport materiałów.
    > Takie czasy- producent/hurtownik chce cos sprzedać to musi to dostarczyć
    > do klienta.

    He he chciałeś napisac, że nie miałes takiej pozycji na FV a to różnica bo
    nikt transportu (niezbyt taniego) nie sponsoruje ;P
    Zamiast płacic za bloczek 3,10 płaci się 3,30 i już transport jest w cenie
    ;-P

    --
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-09-14 07:49:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > He he chciałeś napisac, że nie miałes takiej pozycji na FV a to różnica bo
    > nikt transportu (niezbyt taniego) nie sponsoruje ;P
    > Zamiast płacic za bloczek 3,10 płaci się 3,30 i już transport jest w cenie

    To oczywiste.
    Ale teraz takie dobre czasy że kupowane materiały hurtownia dowozi bez łaski
    na plac budowy swoim transportem.

    Krzysiek